Test českého oblíbence: ŠKODA Karoq
12. 12. 2025
Více než osm tisíc letos prodaných kusů svědčí o oblíbenosti modelu Karoq. Současná generace je přitom na konci svého životního cyklu. Žena v autě.cz otestovala naftový dvoulitr s pohonem všech kol hledala tajemství úspěchu městského SUV, které je již 8 let na trhu.
Díváme se

Společně s menším Kamiqem a větším Kodiaqem si ŠKODA Karoq letos drží téměř 5% podíl ze všech prodaných aut v Česku. Čím to jen může být, ptáme se…
Za nás v redakci má Karoq optimální rozměry pro každodenní život v městské džungli. Délka téměř 4,4 metru a šířka 1,8 metru je ideální pro městský provoz a pohodové parkování.
Karoq si před pár lety zajel na kosmetiku a má po faceliftu uhlazenou příď s výraznými LED Matrix světly a jasně rozpoznatelnou záď.
Jeho jednoduše střižený design jen tak nezestárne, a to je kvalita, která se počítá.
Nasedáme

Přehled, praktičnost a prostornost patří rozhodně k několika vlastnostem, na které se řidičky shodnou, když přijde na Karoq řeč.
Dobrý výhled z vozu díky vyššímu posedu za volantem se kladně propisuje do příjemného pocitu za volantem. Stejně jako vnější look, i interiér sází na jednoduchost a s tím spojenou nadčasovost.
Palubní desce dominuje dotyková obrazovka s navigací a audiosystémem s intuitivním ovládáním.
Řidička má před sebou plně digitální displej s těmi nejdůležitějšími údaji o jízdě. Kvalitně čalouněná sedadla poskytují dobrou oporu v zatáčkách a zajišťují pohodlí na dlouhých cestách.

Karoq je coby rodinné auto prostorný tak akorát. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou pomocí systému VarioFlex velmi snadno pohybovat a také zcela vyjmout. Získat tak jde dokonce až 1630 litrů objemu.
Maminky s dětmi při manipulaci s dětskou autosedačkou potěší, že jdou dveře krásně doširoka otevírat.
Kufr s praktickým oboustranným kobercem a ještě praktičtější sítí místo běžného krytu se dá otevřít bezdotykově a nabízí 521 litrů objemu.
Další silnou stránkou, která se v Česku počítá, je fakt, že přídavný vozík tzv. „na kouli“ uveze náklad o hmotnosti až 750 kilogramů.
Jedeme

Ať si kdo chce, co chce, říká… Nejsilnější naftová motorizace 2.0 TDI s výkonem 110 KW s hladce řadicí 7stupňovou automatickou převodovkou bude vyhovovat řidičkám a rodinám, které řídí často a na delší štace.
Tento motor je pro chod rodin v režimu: práce-škola-chalupa-dovolená-město jako dělaná. Pohon všech čtyř kol využijete v horším terénu, na horách nebo jen tak pro klid duše.
Karoq si zaslouží pochvalu také za komfortní naladění, příjemně přeposilovaný volant a snadné řízení.

Ve městě se s ním obratně manévruje a mimo město nechybí této 150 koňové variantě schopnost akcelerace.
Motor je dobře odhlučněn a charakterizuje ho kultivovanost a úspornost. Ta se pohybovala u testované čtyřkolky během týdenního testování kolem 6 litrů/100 km. To si zaslouží pochvalu!
Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC s komfortním režimem je Karoq maximálně komfortním a bezpečným parťákem na cesty.
Na výběr je několik režimů jízdy, jak vidíte na fotografii. Naší redakci nejvíc vyhovoval režim tzv. na pohodu: Comfort.
Hodnotíme

Rozměry optimální. Řízení snadné. Komfort příjemný. Ovládání přátelské. Spotřeba nízká. I tak lze shrnout kvality, díky kterým je stále o Karoq zájem.
Pro testovanou vrcholnou motorizaci 2.0 TDi 110 kW platí, že poměr cena/výkon je zde v naprosté harmonii.
Bohatá výbava Karoqu, kdy už od základní výbavy je zde tempomat, Front Assist, zamezující kolizi s vozidly, chodci a cyklisty nebo asistent udržování jízdního pruhu, je finálním podtržením toho, že je Karoq stále dost dobré SUV.
Škoda Karoq startuje s motorizací 1.0 TSI/85 kW na ceně 700 000 Kč. Cena testovaného modelu Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG ve výbavě Selection je o 170 tisíc výš.











Více na webu Škoda Auto





















































