Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test BMW X7: pohádkové SUV

18. 9. 2020

Pojďte s námi chvíli snít. Představte si auto, ze kterého jde síla a respekt. Po nasednutí za volant se hned dostaví pocit bezpečí a kvality v každém detailu. Velké BMW X7 se třemi řadami sedadel v ceně pražské garsonky je špičkou v segmentu SUV. Proč mi ale připomněla věc, kterou ženy obvykle nemají rády? Dozvíte se v našem testu…

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Jeho jasným poznávacím znamením jsou obří ledvinky. Model BMW X7 si na silnici nikdo nesplete. Nezaměnitelná příď s obrovskou maskou chladiče a na ni navazující laserové světlomety má sexappeal.

Dvě a půl tuny vážící kousek budí na 21“ palcových kolech respekt ze všech stran. Velké luxusní SUV působí robustně a evokuje naprostý dojem bezpečí. BMW X7 je taková SUV a limuzína v jednom. Pravda, u mnoha žen vzbudí X7 také obavy, jak s 5,2 metru dlouhým SUV zaparkovat ve městě. Ovšem i s touto „prekérkou“ si X7 umí poradit…

test BMW X7
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Uvnitř Xsedmičky ve vrcholné výbavě Individual jsem se nedokázala ubránit dojmu, že jsem u luxusního klenotníka. Toto velké SUV je něco jako butik na 4 kolech. Veškeré použité materiály jsou velmi kvalitní a detailů je radost se dotýkat. Volič osmistupňové automatické převodovky z křišťálového skla vypadá skutečně jako kus šperku.

IMG_3978
Foto: Sabina Kvášová

Panoramatická skleněná střecha dokáže působivě prosvětlit interiér a v noci navíc navodit ambientní atmostéru díky LED osvětlení. Společně se zařízením na čištění vzduchu a parfémem, který kabinu čas od času provoní, je sezení v X7 opravdu zážitek.

Palubní desce dominuje 12,3″ palcový dotykový displej, který lze ovládat gesty, hlasem nebo také přes otočný ovladač. Infotaiment včerně navigace a audiosystému funguje na jedničku.

K maximálně bezpečné jízdě přispívá vedle početné skupiny bezpečnostních asistentů jako je hlídání mrtvého úhlu, jízdního pruhu, nouzového zastavení, také plně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Ten promítá do zorného pole řidičky všechny důležité údaje o cestě.

K sebevědomému pocitu z řízení pomáhá také parkovací asistent s pohledem z ptačí perspektivy a s vodícími čárami, který umí sám zaparkovat. Za celou dobu testování jsem s parkováním ve městě neměla potíže!

IMG_3967
Foto: Sabina Kvášová

Šest luxusních kožených sedaček je umístěno ve třech řadách. Každý pasažér má spoustu prostoru všude kolem. Sedadla jsou posuvná, polohovatelná, vyhřívaná a dokonale pohodlná díky koženým polštářkům. I k zadním sedadlům je díky uličce v druhé řadě sedadel snadný přístup.

Je libo větší zavazadlový prostor? Stačí jen zmáčknout knoflík a sedadla se automaticky zasunou do podlážky a kufr rázem nabídne 750 litrů objemu. Když jsou sedačky složeny, má kufr objem 326 litrů.

Velmi praktické řešení při nakládání věcí do kufru pro nás ženy X7 nabízí díky vzduchovému odpružení, snižující světlou výšku auta. Víko kufru je navíc rozděleno napůl a například, když se přezouváte na túru, nabízí X7 praktickou lavičku.

IMG_3961
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Ach ta jízda. Tichá a naprosto komfortní. Že jedete příliš rychle s tímto velkým SUV, nejde pocitově vůbec poznat. Dokonale odhlučněná kabina a měkký podvozek je oázou klidu a míru.

BMW X7 jsem otestovala konkrétně s benzinovým motorem xDrive40i a výkonem 250 kW odpovídající síle 340 koní s točivým momentem 450 N.m. Jedná se o přeplňovaný řadový šestiválec s třílitrovým objemem s dvoukomorovým turbodmychadlem. Čipernost v těle X7 rozhodně nechybí… Odezva na plyn je například při předjíždění excelentní.

IMG_3949
Foto: Sabina Kvášová

BMW X7 mi, řečeno s nadsázkou, připomínala žehličku. Dva a půl tuny vážící BMW X7 totiž žehlí nerovnosti s přehledem a ladností. Podstatou té zázračné „žehličky“ je vzduchové odpružení kombinované s aktivními tlumiči.

Specialitou testované X7 jsou navíc aktivní stabilizátory na obou nápravách (+ 70 460 Kč) a aktivní řízení s natáčením zadních kol (+33 878 Kč), které pomáhají stabilitě. Díky nim mohutné SUV BMW X7 sedí v zatáčkách jako přibité a jízda je dokonale hladká. Myslím, že právě tento charakter právě ženy ocení.

Kdo by požadoval spíše tvrdší nastavení podvozku a rychlejší odezvy plynu, je možné navolit sportovní režim jízdy. Rázem je X7 dynamičtější a ostřeji projíždí zatáčky.

Tipuji, že majitelky a majitelé tohoto luxusního SUV nebudou řešit, jak moc je BMW X7 lačné benzinu. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na 12,2 litrech/100 km. Výkon 340 koní u této čtyřkolky si tedy pochopitelně umí říct o svou potravu… Při jízdě po dálnici se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů, ve městě ale i 14 litrů na 100 km.

IMG_3954
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

BMW X7 v sobě má kus pořádného chlapa i atraktivní ženy. Jing a Jang. Dokonale kombinuje robustnost, technologie a výkon s povedeným designem, promyšlenou ergonomií a pohlednými, kvalitními detaily. Je to dokonalé SUV. Pro většinu z nás pozemšťanů jde však s ohledem na jeho cenu jen o přízrak ze sna. I přesto je krásné tento kousek obdivovat…

BMW X7 (xDrive30d) startuje na ceně 2 172 300 Kč. Testovaný model (X7 xDrive40i) stojí 2 230 800 Kč. Se všemi příplatky a výbavou se cenovka vyšplhala na 3 137 710 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018