Test: BMW M4 Competition

24. 12. 2021

Dnes je Štědrý den. Oslava rodinných pout. Čas rozjímání. Chvíle, kdy vzpomínáme na naše nejbližší. Večer obdarovávání se a dělání radosti druhým. Kdybych ale chtěla být sobecká mrcha, která si může cokoli přát od toho, co má radši saně než auta, mám jasno. Kupé BMW M4 Competition. Ohromí podobně, jako když děti slyší zvonit Ježíška u stromečku.

IMG_8861

Díváme se

Mnoho z kolegů, motoristických novinářů, mělo se vzhledem exteriéru nové čtyřky problém. Já NE. Na BMW se mi líbí, jak odvážně projektuje svou budoucnost. Vzhled nové generace modelu BMW M4 vypadá trošku, jako by vypadla z futuristického komixu.

IMG_8862

Jeho charizma podtrhuje zelená barva s metalickým lakem M Isle of Man Green a dominantní maska tvořená výraznými ledvinkami a špičkovými, laserovými světlomety, které jsou součástí paketu Innovation (+107 068 Kč). Z profilu BMW M4 zaujme dynamickou karoserií a stahovací plátěnou střechou kabrioletu (+8 138 Kč). Dokonalým prvkem jsou vnější zpětná zrcátka, kdy horní nožička levituje ve vzduchoprázdnu a zrcátka tak vypadají hodně futuristicky.

BMW M4 je obuto do 20palcových kol (vzadu) Double-spoke 825 M Bicolour Black s výraznými třmeny (+9 490 Kč). Vepředu mají kola o palec menší průměr. Tímto sexy lookem exteriéru to však zdaleka nekončí.

Záď se čtyřmi výfuky vzbuzuje veliký zájem. A to nejen na první pohled ale také poslech. Sousedi se těžko srovnají, že máte klíčky právě od takového auta. Už vůbec se jim nebude líbit, jak burácivý zvuk motoru a klapek zmíněných výfuků M4 vydává. Pozn. zvuk klapek jde omezit tlačítkem na středovém panelu a regulovat ho v závislosti na jízdním režimu.

IMG_8847

Nasedáme

Úžasný pocit a dojem z tohoto auta pokračuje i při usednutí za volant. Celokožené čalounění Merino Kyalami Orange/Black (+60 970 Kč) vypadá prémiově. Sportovní sedadla jsou v této verzi s karoserií kabrioletu vybavena vyhřívaným límcem (+14 898 Kč).

IMG_8858

Interiér umí udělat dojem, a tak jsem se brzy za volantem cítila jako královna silnic. Ústřední velká 12,3palcová, dotyková obrazovka má logické ovládání a uspořádání.

Aby jízda byla naprosto bezpečná a řidička během řízení neodváděla svou pozornost mimo zorné pole před autem, můžete infotainment ovládat na multifunkčním volantu, jednoduše gesty před obrazovkou nebo pomocí ovladače iDrive Touch.

Navigace umí vyhodnocovat dopravní situaci v aktuálním čase, a tak dokáže pružně reagovat na situaci na zvolené trase a nabídnout ideální trasu k zadanému cíli.

K bezpečné jízdě přispívá i head-up displej s nejdůležitějšími údaji o jízdě, které jsou promítané na čelní sklo.

IMG_8845

Samozřejmostí je snadné spárování s chytrými telefony včetně Bluetooth připojení a bezdrátového dobíjení (+13 286 Kč). Během jízdy se o dokonalý hudební zážitek stará výkonný audiosystém Harman Kardon (+14 092 Kč).

Místa pro řidičku a spolujezdce je dost. Vzadu jsou k dispozici dvě sedadla. S ohledem na málo místa pro nohy se ale jedná spíše o nouzové řešení. Objem zavazadlového prostoru je 385 litrů.

IMG_8833

Jedeme

Pod kapotou této nové generace M4 burácí nabušený třílitrový šestiválec s výkonem 510 koní (točivý moment 650 Nm). Tento luxusní kabriolet je vybaven také pohonem všech čtyř kol xDrive a tužším, sportovním podvozkem M. Ten je adaptivní, elektronicky řízenými tlumiči.

IMG_8856

Motor je spárován s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF. Ta buď sama o sobě rychle a hladce řadí (dokonce je možné přepínačem na voliči nastavit výšku otáček) nebo jde řadit manuálně pádly na volantu a vytáčet motor podle svého uvážení.

Na světě je jen málo aut, která umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. BMW M4 se svou hmotností 1,8 tuny to umí mávnutím oka. Zároveň musím dodat, že znám jen málo modelů, která mají tak přesné řízení a umí akcelerovat a projet zatáčkou tak ostře jako právě BMW M4. Stačí jen nepatrně pohnout volantem a M4 okamžitě mění úhel směru jízdy. Prostě proklatě ostré M4. BMW M4 je přitom stabilní a jízda v něm je dokonale jistá.

IMG_8851

Na BMW M4 se mi líbí také to, že není nějakým uřvaným sportovním hrubiánem, ale uhlazeným, „vychovaným“, galantním sportovcem.

Šíře vybavenosti jízdními a bezpečnostními asistenty připomínají v autě pracoviště pilota. Během jízdy nebo driftování je totiž možné sledovat tlak a teplotu oleje nebo pneumatik, aktuální výkon v kW, točivý moment v Nm nebo kontrolu trakce na 10 stupních, aby nedošlo k přetočení. Za příplatek je tu k zaznamenávání sportovních jízd BMW Drive Recorder (+5 408 Kč).

IMG_8846

O dokonale sebejistou jízdu pod kontrolou se stará paket aktivní ochrany (+9 490 Kč) nebo také parkovací asistent Plus (+14 898 Kč).

V kombinovaném, běžném režimu se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů. Hodnota emisí CO2 je 233 – 227 g/km.

Hodnotíme

IMG_8860

Spoustu radosti z řízení. Emoce, které s Vámi zalomcují. Ultramoderní styl. To vše v balení BMW M4 Competition. Tato verze BMW řady 4 je jednoduše řečeno sen všech milovnic řízení.

BMW M4 Competition umí nabídnout řidičce zběsilou, supersportovní jízdu a zároveň gentlemanské svezení. I když máte ze stáda 510 koní respekt, jedná se o komfortní a vysoce reprezentativní auto. Tleskám a tajně si přeji, aby Ježíšek existoval a vyslyšel mé přání.

Model BMW M4 Competition M xDrive Cabrio stojí 2 619 500 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala na 3 099 460 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018