České manažerky ve frontě zásadních byznysových rozhodnutí řeší a řídí zpravidla strategii, rozvoj nebo například investice. Co když zaměří svůj zrak na volbu ideálního auta? Redakce Žena v autě otestovala Audi A6 s různými pohony a pokusila se rozlousknout dilema: „spalovací limuzínu Audi A6 nebo čistě elektrické Audi A6 Sportback e-tron?“
Díváme se
Důraz na eleganci a styl patří k DNA Audi A6, stejně jako dokonale odvedené řemeslo ke kabelkám Bottega Veneta.
test Audi limuzína A6: foto Žena v autě.cz
Z pohledu designu si nová generace Audi A6 zaslouží potlesk.
Uhlazený styl protáhlé karoserie, stojící na novém podvozku, je pohledný a velice nadčasový. Pozor, obě dvě varianty stojí na odlišné platformě.
To se projevuje nejen tvarem, ale také délkou karoserie. Zatímco délka limuzíny je pět metrů, elektrickému Sportbacku do délky limuzíny chybí 6 centimetrů.
Pro obě verze platí, že charakteristickou příď s logem Audi krášlí perfektně svítící světlomety. Dokonalý look má i záď díky horizontální liště a světlenými kruhy Audi uprostřed.
test Audi A6 e-tron: foto Žena v autě.cz
Grafika světel se dá podle nálady měnit z nabídky až 7 různých tvarů. Možná se vám to zdá jako malichernost. Ale možnost volby takových detailů je příjemná.
Každá žena mi totiž jistě potvrdí, že dokonalý styl a outfit dělají správné proporce a právě detaily.
Nasedáme
K otevření a řízení auta nemusíte nosit klíče v kabelce. Díky aplikaci Audi connect stačí funkci klíče integrovat do svého chytrého telefonu a Audi se otevře a nastartuje.
test Audi limuzína A6: foto Žena v autě.cz
Interiér je u obou verzí takřka identický. Vládne zde klid, uměřenost a kvalitní použité materiály.
Palubní desce dominují displeje. Řidička má k dispozici displej propojující přístrojový panel s velkou obrazovkou infotainmentu.
Spolujezdec může navíc infotainment ovládat na vlastní obrazovce hned před sebou. Systém reaguje promptně a ty nejdůležitější funkce jsou rychle k nalezení.
Nezdá se vám, že je uvnitř trochu „předisplejováno“? 🙂 Na madle dveří řidičky je ještě navíc dotekový panel, který ovládá nastavení světlometů, dětskou pojistku zadních dveří, vnější zpětná zrcátka a také centrálního zamykání.
Oba dva testované modely nabízejí mnoho prostoru pro celou posádku, vepředu i vzadu mají pasažéři mnoho místa kolem kolen i hlavy. Rozvor elektromobilu 2,94 metru je o 2 centimetry delší než limuzína.
test Audi A6 e-tron: foto Žena v autě.cz
Elektrická A6 e-tron je více praktická. Zatímco Audi A6 má zavazadlový prostor 452 litrů, limituje ho tvar karoserie sedanu.
To testovaná elektrická verze Audi A6 e-tron s karoserií Sportback nabízí mnohem praktičtější možnosti díky vyklápěcím pátým dveřím. Objem kufru je také o fous větší, konkrétně 502 litrů.
Jedeme
To pravé dilema, pro kterou motorizaci se rozhodnout, přichází, když se zaměříme na jízdní charakter a emise. Platí, že obě dvě varianty nabízejí vysokou laťku komfortu a jízdních vlastností.
test Audi limuzína A6: foto Žena v autě.cz
Silný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 270 kW/367 koní využívá jako mildhybrid elektromotor na lehoučké rozjezdy. Jinak se o činnost hlásí kultivovaný šestiválec, který je i díky sportovnímu direfenciálu vysoce agilní. Zrychlení 0-100km/h A6 dosáhne za 4,7 vteřiny.
Velkou pochvalu si zaslouží také nová platforma, na které A6 stojí.
V kombinaci se vzduchovým podvozkem a natáčením zadní nápravy jede tohle auto dokonale ve vysokých rychlostech a zároveň se s ním dobře manévruje v městských uličkách.
test Audi limuzína A6: foto Žena v autě.cz
Podvozek skvěle drží v zatáčkách. Dynamika této limuzíny se 7stupňovým automatem je dechberoucí. Tohle auto baví na okreskách i díky svému zrychlení na dálnici.
A6 exceluje také dobrým odhlučněním. Zajímavostí této výkonné limuzíny je relativní hospodárnost. Lačných 367 koní si v reálu řekne kolem 9 litrů, a to je na testovanou čtyřkolku velmi slušná spotřeba.
Elektrická verze s kapacitou baterie 94,9 kWh nabízí podobný výkon a dynamiku jako testovaný šestiválec, avšak o poznání tišší jízdu.
test Audi A6 e-tron: foto Žena v autě.cz
Jedná se prakticky o „zenové“ auto nabízející privátní tichou bublinu s velkou dávkou luxusu.
Výkon 270 kW zajišťuje zrychlení za 7 vteřin, při zapnuté funkci Launch control však umí A6 e-tron vystřelit za 5,4 vteřiny. Vysokokapacitní baterie má za následek dlouhý dojezd na jedno nabití (až 711 km).
Také elektrická A6 je z pohledu spotřeby poměrně hospodárným autem. Během testování se hodnota spotřeby pohybovala kolem 16 kWh/100 kilometrů. To je na auto s výkonem 367 koní velice slušný údaj.
Specifikem elektrického Audi A6 e-tron je již zmíněná platforma PPE, kterou Audi sdílí s elektrickými modely Porsche. Právě díky ní disponuje A6 e-tron 800voltovou architekturou. Výsledkem je rychlejší dobíjení, ale i delší dojezd.
test Audi A6 e-tron: foto Žena v autě.cz
Během testování a dobíjení na ultrachargerech od Pražské energetiky jsme za pouhých 10 minut auto dobili o dalších 310 km, z 10% baterie na 80 % baterie při maximálním výkonu DC dobíječky (270 kW) celkem za 21 minut!
K silným stránkám A6 patří chytré technologie a bezpečnost.
Adaptivní tempomat plus pomáhá s udržováním rychlosti a vzdálenosti a také s vedením v jízdním pruhu.
Audi pre sense dokáže vizuálně a akusticky varovat před hrozící kolizí a adekvátně zabrzdit. Nenahraditelný pro pohodové parkování ve městě je parkovací asistent se 4 kamerami.
Hodnotíme
Nové Audi nabízí až překvapivou radost z řízení. Elegantní vůz se v mžiku promění v generátor řidičských emocí. Má skvělý podvozek, špičkové technologie, styl a je maximálně komfortní. Nikoliv náhodou letos ocenila odborná porota WWCOTY tento model vítězem kategorie aut s délkou nad 4,6 metru.
Audi A6 e-tron u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz
Pro jakou motorizaci se rozhodnout? Oba dva modely dělají skvělé jméno segmentu vyšší střední třídy. Excelují jízdními vlastnosti, komfortem i vnímaným pocitem kvality.
Manažerky slyšící na ESG budou pochopitelně preferovat elektromobil. Z hlediska snížení emisí a udržitelnosti je Audi A6 e-tron jasný vítěz.
Připočteme-li k tomu nižší náklady na údržbu, neboť u elektromobilů není pravidelný servis motoru, výměna oleje apod, rozhodla bych se osobně s klidem pro bezemisní variantu.
Fakt, že je zavazadlový prostor Sportbacku praktičtější pro objemnější náklad, je už jen posledním, pomyslným úderem hřebíčku na hlavičku, na němž bude viset cedulka „koupeno“.
Cena Audi A6 startuje na 1 648 900 Kč, ve verzi 3.0 TFSI stojí 1 780 900 Kč. Elektrické Audi A6 e-tron Sportback začíná na 1 718 900 Kč.