SUV kočka: první dojmy z Jaguar F-Pace
20. 6. 2016
Pokud patříte stejně jako já mezi fanynky SUV vozů, určitě by vám neměla uniknout novinka, kterou připravila automobilka Jaguar. Jedná se o vůbec první SUV s touto „kočkou“ v masce. Jaguar F-Pace vyzkoušela naše redakce mezi prvními jako jedna z mála na silnicích tyrolských hor. Jaké byly první kilometry s tímto vozem?
Díváme se
F-pace se nesnaží zaujmout přehnanými prolisy či geometricky vedenými linkami, přesto si získá pozornost na první pohled. K testu pro nás byl připraven Jaguar F-pace v atraktivní modré barvě. Pohledu zpředu dominuje elegantní maska s logem Jaguar a výraznými světlomety. Sebevědomý look exteriéru dotvářejí 22 palcová kola. Za design si F-pace rozhodně zaslouží pochvalu, jen málokoho nechá chladným. I já jsem se nemohla dočkat, až budu moci sednout za volant a prohnat tuto “kočku” na silnici.
Nasedáme
Uvnitř dokáže F-pace hýčkat úžasným komfortem. Eleganci vozu podtrhují modré světla ve středovém tunelu a u madel ve dveřích. Sedačky jsou maximálně pohodlná. Přehledná a snadno ovladatelná jsou tlačítka na palubní desce. Vnitřní prostor pro řidiče i spolujezdce je velkorysý. Kufr nabízí 650 litrů objemu. Prostor na kolena u zadních sedaček by mohl ale být větší… Na zadní sedadla by se měly vejít až tři autosedačky. To otestujeme v podrobnějším redakčním testu v následujících měsících…
Jedeme
Jaguar se při vývoji svého historicky prvního SUV nechal inspirovat legendárním F-Typem. Nový F-Pace má skutečně mnoho z jeho sportovnosti a dravosti. Aby také ne, k testu jsem měla k dispozici třílitrový benzínový šestiválec s 380 koňmi pod kapotou. A už vůbec nesmím zapomenout na ten zvuk! Libý zvuk motoru při sešlápnutí a dunivý hřmot z výfuku vzbudil můj respekt. F-Pace zněl prostě skvěle!
Vůz je skvěle ovladatelný a byla jsem překvapena jeho mrštností. S takto velkým vozem se kupodivu skvěle vytočíte i tam, kde to nečekáte. Myslím, že i parkování ve městě nebude problém. Testovací trasa byla naplánována i mimo běžné silnice. Během cesty po horských štěrkových silnicích jsme se vzhledem k nízko profilovaným 22 palcovým kolům mírnili všichni.
Po ujetí prvních 100 kilometrů s F-Pacem mohu říci, že budí pocit bezpečí. Nebála jsem se proto občas šlápnout na plyn a užít si jízdu naplno. Jaguar F-Pace si u mě vybudoval důvěru i po takto krátké době. Nezbývá než prorokovat, že se F-Pace Jaguaru opravdu povedl a fanoušky a hlavně fanynky si získá velmi rychle.
Model F-Pace – dvoukolka 2.0l DIESEL 180K startuje na ceně 1 160 874 Kč. Špičkově vybavenou verzi F-Pace S s pohonem 4×4 3.0l V6 BENZIN 380K mohou zákazníci pořídit za 2 070 673 Kč.
Více na webu Jaguar