Škoda nabízí pohon všech kol téměř 20 let
22. 2. 2018
Škoda použila poprvé ve své novodobé historii pohon 4×4 v roce 1999 v modelu Octavia combi . Do konce loňského roku vyrobila mladoboleslavská automobilka více než 700 tisíc vozů s tímto pohonem.
Jenom za loňský rok překročila Škoda hranici 127 tisíc vyrobených vozů s pohonem všech kol. Jednalo se o modely Octavia, Superb, Yeti, Karoq a Kodiaq. Všechny modely 4×4 z aktuální nabídky výrobce využívají 5. generaci elektronicky řízené mezinápravové vícelamelové spojky.
Historie pohonu více než jedné nápravy se datuje v Mladé Boleslavi již do 30. let minulého století. Řídicí jednotka při jízdě neustále vyhodnocuje optimální rozdělení hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy. V případě, že není pohon všech kol potřebný, probíhá přenos hnací síly převážně prostřednictvím kol přední nápravy. První vozy, které měly poháněna kola více než jedné nápravy, vznikly v Mladé Boleslavi již koncem 30. let minulého století. Využití „čtyřkolky“ se v té době soustředilo především na prototypy autobusů a vojenských vozů, které se však sériové výroby nedočkaly.
Více na webu Škoda Auto