Sexy shooting brake Kia ProCeed
22. 1. 2019
Který model je nejvíc sexy rodinný a praktický kombík současnosti? My v tom máme jasno! Naše redakce Žena v autě.cz od pondělí exkluzivně testuje nový model Kia ProCeed s karoserií typu shooting brake na okruhu u Barcelony a katalánských silnicích. Tohle auto má šmrnc! A nejen to! Je to startovač emocí a radosti z jízdy. Pohodlný rodinný dostavník, jehož sportovní karoserie známá z prémiového segmentu, učaruje!
Automobilka Kia začíná rok 2019 ostře. Právě dnes totiž přidává ke standardní verzi Ceed v provedení hatchback a kombi, třetí karosářskou variantu ProCeed ve stylu shooting brake. Kia ProCeed dneškem vstupuje na český trh s vrcholnou verzí GT a výbavou GT Line. Zároveň uvádí také sportovní varianty pro hatchback Ceed – GT a GT Line a kombi Ceed SW s výbavou GT line.
ProCeed – startovač emocí na první pohled
V této nabídce je pochopitelně nejatraktivnější a nejvýkonnější verzí model ProCeed GT. Není pochyb o tom, že se tohle auto designérům ve Frankfurtu nad Mohanem pod taktovkou Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, resp. Petera Schreyera, prezidenta pro design, obzvláště povedlo. Nový ProCeed je inspirován designovým a výkonným kočkolapem Kia Stinger GT, který už redakce v minulosti řídila a z jehož jízdních vlastnosti i vzhledu jsme byli paf. Nový ProCeed je pětidveřové kombi ve stylu tzv. shootinq brake. ProCeed je sportovněji, dynamičtěji navržen, a to ve stylu kupé ovšem s parametry kombíku. Má nižší linii střechy (výška vozu je 1,4 metru – o 4 cm nižší než Ceed SW), svažující se okna s chromovou „žraločí“ ploutví, což na první pohled budí pozornost. A to nemluvím o pohledu zezadu! Zádi dominují protáhlé LED svítilny, které vytvářejí nezaměnitelný sportovní look (světlá výška je u Proceeda 13,5 cm).
Uvnitř jako v bavlnce
Interiér je shodný s klasickým Ceedem. Na této generaci musím jednoznačně pochválit použité materiály a jejich zpracování. V kůži nebo v kombinaci se semišem vypadá interiér s prošíváním moc pěkně. Společně se Stingerem je ProCeed je „výstavní“ kus automobilky Kia. Co se také počítá je snadné ovládání všech tlačítek a dotykové obrazovky s 8″ integrovanou GPS navigací. Přístrojová deska je v zájmu lepší ergonomie mírně natočena směrem k řidiči.
Pohledný design nebývá zadarmo. Zajímalo mě, zda kvůli nižší linii střechy nebude komfort posádky snížený. Vyzkoušela jsem a místa nad hlavou i u kolen jsem měla v druhé řadě sedadel dost.
Jediné, co ProCeed z pohledu řidičky limituje, je horší pohled vzad. Skrz okno pátých dveří jsou vzdálenější auta za ProCeedem vidět jen z části, neboť je okno na výšku užší.
Po otevření kufru je zřejmé, že i přes dokonalý design zádě Kia ProCeed neztratila nic na své praktičnosti. Kufr o objemu 594 litrů je maximálně prostorný a potěší také praktická, nízká nákladová hrana (model Ceed GT má kufr menší, a to 395 litrů).
Startovač radosti z jízdy
Rodinný ProCeed je univerzálním parťákem na cesty. Jedinečným ho však nedělá jen originální design shooting brake, ale také jeho jízdní vlastnosti. Ve městě se s ním překvapivě dobře manévruje. Kličkování v šestipatrovém parkovacím době na barcelonském letišti je mi toho svědkem. Pohledná 18“ kola zůstala bez poskvrnky. .-). Pochválit musím také práci tlumičů a skvělé odhlučnění kabiny. Za volantem jsem se cítila maximálně komfortně a bezpečně. Na katalánských silnicích ProCeed krásně akceleroval a díky elektrickému posilovači řízení se mi s ProCeedem krásně jelo.
S Proceedem vybaveným sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jde pomocí systému Drive Mode Select přepnout na režim Sport a získat tak dynamičtější odezvu plynu, přesnější reakce a tužší posilovač řízení. ProCeed se rozjede a zrychlí raz dva. Se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou slibuje akceleraci na 100 km/h za 7,4 s. Na okruhu mě ProCeed s optimálním naladěním podvozku překvapil svou stabilitou v zatáčkách a ladnou akcelerací. Není nad to v testovaném modelu ProCeed GT cítit 204 koní pod sebou!
Kolik stojí?
Kia ProCeed GT je k dispozici pouze v jedné motorizaci, a to s benzinovým motorem 1,6 litru T-GDI s nejvyšším výkonem 204 k a točivým momentem 265 Nm. Se standardní šestistupňovou manuální převodovkou je akcelerace o setinku vteřiny delší.
Nejvýkonnější verze GT s motorizací 1,6 T-GDI, 204 k, 7DCT (sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia) stojí 724 980 Kč. S výbavou GT Line je pak ProCeed nabízen s přeplňovaným, benzínovým motorem 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k a točivém momentu 242 Nm s cenovkou 599 980 Kč.
Pro model ProCeed je k dispozici také řada vyspělých technologií Kia na podporu řízení, přispívajících k co nejvyšší bezpečnosti každé jízdy jako například: automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), systém sledování únavy řidiče (DAW), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) se systémem autonomního nouzového brzdění (FCA), systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a inteligentní parkovací asistent.
Verdikt
Říká se, že za krásu se musí platit. Pravda, některá auta jsou pěkná, ale nepraktická. Jiná na úkor designu nenabízejí optimální jízdní komfort. Kia ProCeed do této kategorie rozhodně nepatří.
Krásný design daný ostře skloněnou siluetou shooting brake je v naprosté harmonii s funkčností prostorného rodinného kombíku.
Kdo se nespokojí “jen” s rodinným kombi, ale očekává od auta také trochu vášně, pak musí jít tento startovač emocí a radosti z jízdy v podobě ProCeed GT omrknout do showroomu Kia.
Více na webu Kia