Range Rover v anketě Auto mého srdce 2023
20. 2. 2023
Range Rover je jedním z finalistů ankety AUTO MÉHO SRDCE 2023. Patnáct zkušených novinářek a osobností, které mají k autům blízko, ho právě testují. Jak si stojí vůbec nejdražší autonovinka letošní ankety? Pár detailů prozradíme už nyní. Který model v letošní anketě ovšem zvítězí, to bude jasné na konci března.
Ohromující SUV
Až kosmický, jednolitý design exteriéru Range Rover v barvě Sunset Gold s 22palcovými koly porotkyně uhranul. „Pátá generace Range Roveru má dokonalý look. Range Rover je ikona, nenásleduje módu nebo trendy. Je zosobněním moderního designu a 50letého vývoje off-roadu do nepohody,“ hodnotí své testování šéfredaktorka našeho magazínu Sabina Kvášová.
Hladké linie a holistické pojetí karoserie můžete zhlédnout ve videu jedné z porotkyň, Terezy Tobiášové. Ta vedle luxusního looku zmínila také efekt vysunovacích klik a fakt, že Range Rover je prvním autem, se kterým můžete bouchat s dveřmi. Dveře se systémem soft close zaručují, slovy Terezy, že se „s mlasknutím zavřou a samy dotáhnou“.
„Z vizuálního hlediska jde o bezchybné auto s klesající linií střechy, zapuštěnými klikami a nezaměnitelným postojem,“ hodnotí velké SUV porotkyně Sabina Sarkisovová. Jedním dechem však dodává: „Velikostně je Range Rover mastodont. V centru Prahy s ním nebudete vědět, kam zaparkovat.“
Když už ale najdete místo k parkování pro pětimetrový Range Rover, je s tímto vozem vyhráno. Proč? To prozrazuje další porotkyně, Viola Procházková: „Díky natáčecím zadním kolům má Range Rover menší rejd než hybridní Yaris mojí kamarádky.
A kdyby se člověk přece jen dostal do úzkých, pomocí hromady kamer po celém obvodu auta se vymotá odkudkoliv.“ Poloměr otáčení má toto velké SUV menší než 11 metrů.
Ukázka honosnosti a luxusu v ceně menšího rodinného domu
Pátá generace modelu Range Rover nabízí v interiéru dokonalý luxus, který je možné vnímat všemi smysly. Kochat se tu můžete vším: příjemným čalouněním a dalšími kvalitními materiály včetně obložení palubní desky. Porotkyně ankety jsou zajedno, že pohodlí je v Range Roveru na prvním místě.
Multimediální systém Pivi Pro s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 13,1 palce poskytuje intuitivní ovládání všech hlavních funkcí vozu. Ty nejdůležitější funkce pro řidičku jsou součástí digitálního přístrojového štítu o velikosti 13,7“. Sofistikovaný infotainment jde i bezdotykově ovládat hlasem díky Amazon Alexa.
O dokonalý klid a ticho na palubě se stará systém aktivního potlačování hluku, který využívá reproduktory v hlavových opěrkách a zdvojená skla. K celkové pohodě za volantem přispívá i systém Cabin Air Purification Pro redukující množství zápachu, bakterií i alergenů zvenku.
V druhé řadě sedadel se nacházejí dvě plnohodnotná sedadla s isofixy pro bezpečné uchycení dětských autosedaček a panelem uprostřed, kde nechybí ovládání infotainmentu nebo zrcátko.
Jak říká porotkyně Viola: „Velký Range Rover je jedno z mála aut, ve kterých ani trochu nevadí sedět vzadu. Na zadní sedačce za spolujezdcem si můžete dát doslova nohy nahoru, pustit si masáž, do sluchátek hudbu nebo na obrazovku seriál, a na všechno zapomenout. Tomu říkám první třída.“
Podstatným detailem, na kterém porotkyně nenalezly během testování shodu, je velikost zavazadlového prostoru. Kufr o objemu 818 litrů je vybaven praktickým zádržným systémem.
Část porotkyň podrobila Range Rover náročnému testování v podobě cestování s rodinou na hory. S lyžemi v průvlaku a zavazadly na hory byla rázem velikost kufru limitována.
Jízda je dokonale tichá a komfortní
Odborná porota v anketě AUTO MÉHO SRDCE testovala Range Rover se vznětovým přeplňovaným šestiválcem Ingenium 3,0 l MHEV se dvěma turbodmychadly a s výkonem 350 koní a pohonem všech kol.
Dokonalý jízdní komfort je dílem podvozku využívajícího elektronicky řízené vzduchové odpružení a systémy Integrated Chassis Control nebo Dynamic Response Pro. Působivá je kontrola trakce, kdy jde sledovat na obrazovce, jak kola zabírají. Celkový dojem při řízení dotváří také skvělý výhled z vozu a možnost nastavení podvozku – nově s možností snížení podvozku pro elegantnější nastupování.
(I přesto si jako ženy lámeme hlavu nad tím, jak mohla královna Alžběta udělat elegantní krok v sukni při nastupování do svého Range Roveru, jenž je s ní neodmyslitelně spjat.)
„Naftový šestiválec pod kapotou má sametový chod a v městských rychlostech je tak tichý, že byste klidně uvěřili, že jedete na elektřinu. Když se pak při zrychlování konečně ozve, zní majestátně a příjemně,“ dodává Viola.
Range Rover je rodinné SUV, ve kterém cítíte bezpečně. „Může“ za to množství bezpečnostních asistentů pro nekompromisní jízdu terénem, bezpečnou jízdu ve vysokých rychlostech po dálnici nebo snadné manévrování ve městě. Vše je navíc kontrolováno kamerami.
„Dobře vymyšlená je kamera v ploutvičce na střeše, která posílá obraz do zpětného zrcátka. Ani v zimní slotě se totiž nezamaže, takže je obraz pořád perfektní.
Naprosto mě nadchla funkce manévrovacích světel, která při parkování rozsvítí veškeré venkovní osvětlení včetně toho, které svítí na zem okolo auta. Když se po setmění snažíte zaparkovat v trochu nepřehledném prostředí, je to k nezaplacení,“ doplňuje Viola.
A nebyl by to Range Rover, aby se s ním nešlo podívat i do vody. Maximální výška brodění je 90 cm.
Auto snů!?
Porotkyně v anketě AUTO MÉHO SRDCE budou mít letos skutečně těžké rozhodování o absolutním vítězi. Modelu Range Rover nelze nic zásadního vytknout.
Porotkyně v anketě AUTO MÉHO SRDCE se shodují, že nový Range Rover je dokonalé auto. Jeho jediným „limitem“ je, že není pro každého, a taky nebude autem pro ochránce klimatu.
Jak doplňuje porotkyně Tereza: „Je geniálním autem pro ty, kteří na to mají.“
Základní cena na českém trhu startuje na 3 241 132 Kč. Testovaná nejvyšší výbava SV s ručně vyráběnými detaily se vyšplhala na 5,6 milionu korun. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 11 litrů na 100 km a hodnota emisí CO2 činí 209 g/km.
Hlasujte v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA
Vyberte nejlepší auto podle svého gusta. Zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete až do konce března.
Více na webu Land Rover