Range Rover Evoque mají ženy rády
13. 5. 2021
Range Rover Evoque se loni stal nejlepším autem v Česku z pohledu žen. Rozhodla o tom odborná porota v anketě AUTO MÉHO SRDCE. Naše redakce a také Lucie, vítězka loňské soutěže s EVOQUE, se tímto SUV vozem (tentokráte s plugin hybridním motorem) nedávno projela. Co ženy soudí o tomto nízkoemisní modelu, odpovíme právě v našem testu.
Díváme se
Evoque je stylová kočka! Vysunovací kliky dveří, dokonale svítící, zúžená LED světla s charakteristickými LED segmenty také pro denní svícení (+24 540 Kč) vpředu i vzadu, dynamicky se svažující střecha a zároveň stoupající spodní lišta bočních oken tohoto SUV-kupé působí naprosto chic.
Na silnici Evoque vypadá (speciálně na 20“ kolech +50 871 Kč) neskutečně cool i ve své 2. generaci. Žádný div, že je Evoque nejkrásnějším autem roku v anketě AUTO MÉHO SRDCE 2020.
Nasedáme
První, co v interiéru upoutá, je světle šedé čalounění s prémiovou textilní tkaninou Kvadrat a prémiovým velurem Dinamica® (+72 484 Kč). Sedadla jsou opravdu velmi pohodlná a jejich provedení kvalitní. Vysoký posez a dokonalý výhled z vozu přispívá k dobrému a bezpečnému pocitu z jízdy.
Uprostřed palubní desky je pod sebou dvojice dotykových obrazovek Touch Pro Duo. Horní, obrazovka s úhlopříčkou 12,3″(+ 19 820 Kč) ovládá nastavení navigace, audiosystému a funkcí auta. Přehledně jsou zde zobrazeny všechny potřebné informace, aniž by docházelo k odpoutání pozornosti během jízdy.
Menší 10″palcová, spodní, dotyková obrazovka (+17 488 Kč) je lépe „po ruce“. Snadno se s ní ovládá nastavení klimatizace nebo spárovaného telefonu.
Vítanou, příplatkovou, vlastností je ionizace vzduchu v interiéru (+12 630 Kč). Teplotu v autě anebo vyhřívání sedadel jde jednoduše ovládat pomocí otočných tlačítek, která se krásně drží v ruce.
O dokonalý zvukový zážitek se stará audiosystém Meridian™ s 10 reproduktory a subwooferu (+24 427 Kč).
Chytré vnitřní zpětné zrcátko s kamerou ClearSight (+18 713 Kč) promítá vše, co se děje za autem zpět do zrcátka. Sledovat na kameře v zrcátku přesný obraz toho, co se děje při jízdě za autem přispívá k bezpečné jízdě.
Zavazadlový prostor je šikovně řešený a nabízí prostor o objemu 591 litrů. Snadno pojme složený kočárek. Nemáme obavy z toho, že by toto pětidvéřové SUV nezvládlo být komfortním autem pro celou rodinu.
Jedeme
Tichý chod elektromotoru a jemňoučké bzučení při rozjezdu se nám během redakčního testování zalíbil. Range Rover Evoque je svým způsobem takové zenové auto. Do ovzduší vypouští pouze 43 g/km CO2. Díky tomu je s ním možné vyrazit do víru velkoměsta bez jakýchkoli omezení. Na elektřinu se dá ujet po městě cca 50 kilometrů. Parkování je v modrých zónách zdarma a stejně tak dálniční poplatky.
Testovaný model s plug-in hybridním motorem s označením P300e kombinuje benzinový motor 1.5 s elektromotorem na zadní nápravě. Když je třeba vyšší výkon, zážehový motor spojí síly s elektromotorem. Jízda s Range Roverem Evoque je tak dynamická a podvozek dokonale odladěný. Rychlému SUV nechybí chuť závodit. Agilita je u plug-in hybridního modelu Evoque (zrychlení z 0 na 100 za 6,4 vteřiny) příkladná.
Osmistupňová automatická převodovka řadí velmi hladce a auto se dá díky příjemně přeposilovanému volantu krásně řídit. „Evoque jezdí moc pěkně. Najeli jsme asi 800 km, z Prahy do jižních Čech, na Šumavu a zpátky. Řídil se mi opravdu moc dobře,“ hodnotí jízdní vlastnosti vítězka prázdinové soutěže s Evoque paní Lucie.
Hybridní jízdní režim zajišťuje pohon všech kol. Díky mild-hybridní technologii má tato silná čtyřkolka nižší spotřebu paliva než předchozí generace. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 8,6 litru/100 kilometrů.
Na běžné cestování po městě je 50kilometrový dojezd dostatečný. Stačí pak v práci nebo doma otevřít dvířka v přední masce a zapnout auto do zásuvky.
Vítězka Lucie nabíjení vyzkoušela během nákupu v obchodním centru. „Vše fungovalo bez problémů, ačkoliv to bylo pro nás první nabíjení. Za necelou hodinku byl Evoque připraven opět pro bezemisní jízdu“, pochvalovala si snadnost nabíjení plug-in hybridního modelu Evoque Lucie.
Z domácího wallboxu se baterie nabije za 2,2 hodiny.
Evoque jako komfortní SUV je v zatáčkách velmi stabilní a bezpečné auto. Evoque není však jen „na parádu do města“. Chytří asistenti nabízejí například „oči“ vzadu v podobě inovativního systému ClearSight nebo lepší schopnosti v terénu díky systému Terrain Response 2, kdy kamery kontrolují okolí vozu. Nechybí systém na udržení auta v jízdním pruhu, parkovací asistent nebo sledování bezpečného vystoupení, upozorňující na projíždějící auta nebo cyklisty.
Hodnotíme
Nabíjení plug-in hybridního modelu Evoque je hračka. Řízení ultra tichého modelu Evoque, který ve městě jezdí na elektřinu, je velmi komfortní. Dojezd 50 kilometrů na elektřinu je při řízení po městě příjemný. Musíte mít ale, kde nabíjet. 🙂
Range Rover Evoque splňuje technologické požadavky naší doby a nabízí ještě lepší jízdní zážitky. Je to agilní SUV, které neztratilo nic ze svých kvalit čtyřkolky do přírody, v sexy „kabátku“ pro život ve městě. Chytří asistenti, příkladná ergonomie ovládání, dokonalý podvozek do nejrůznějších situací a k tomu opravdu nízké emise patří k silným stránkám tohoto modelu.
Evoque startuje jako předokolka na ceně 1 071 576 Kč. Cena testovaného modelu je ve výbavě R-Dynamic se všemi příplatky 2 111 109 Kč.
Více na webu Land Rover