První dojmy z nového Seatu Leon
28. 5. 2020
Spojení emocí a designu – to se nám ženám líbí. Nový Seat Leon má šmrnc. Na trh je právě uváděna jeho 4. generace. Tento fešák z Barcelony má nyní bezpochyby větší sexappeal. Je nápaditější, rozmanitější a vyspělejší. Žena v autě.cz se s novým Leonem ve vrcholné výbavě FR exkluzivně projela. Co na něj říkáme?
Zaujme na první pohled
Už 21 let uplynulo od doby, kdy Seat Leon spatřil světlo světa. Vyvážený kontrast hran a křivek u jeho 4. generace vytváří dojem elegance a sportovnosti zároveň. Palec nahoru! Maska chladiče je prostorově propojena s LED světlomety. Na stylu přidává v testované verzi FR také sportovní nárazník.
Chladnou promyšlenost při pohledu na záď nápaditě dotváří podmanivý pruh LED světel v celé šíře auta, spoiler a psané logo Leon.
V případě testovaného kousku sexappeal bez debat dotvářela také smyslná červená barva Desire, která díky perleti není rozhodně fádní.
Leon stojí na platformě MQB, kterou sdílí v koncernu například s novou Octavií nebo Golfem. Oproti předchozí generaci je tak Leon větší. Pětidveřová verze je o 8,6 cm delší a kombík označovaný jako Sportstourer, který přijde na trh během léta, o 9,3 cm delší. To umožňuje více prostoru pro cestující na sedadlech vzadu. Zatímco Sportstourer nabízí větší objem zavazadlového prostoru (620 litrů), objem kufru u hatchbacku zůstal shodný (380 litrů).
Interiér upgradovaný inovativními technologiemi
Tak trochu jsem čekala v interiéru palubní desku podobnou té v Golfu nebo Octavii, místo toho jsem v Leonu našla nápaditý, vlastní styl. Linie palubní desky zasahuje až do dveří a propojuje ji úzká světelná linie, která v Leonu není jen na parádu. Právě zde je totiž ukryto upozornění na mrtvý úhel a také tzv. Exit Assist. Úzká osvětlená linie, která se line celou přední část interiéru, zčervená ve dveřích, jakmile je otevřete.
V kapličce před volantem je velký displej o velikosti 10,25“ nahrazující klasické budíky. Ten přehledně zobrazuje data z palubního počítače nebo navigaci. Středu palubní desky dominuje velká dotyková obrazovka infotainmentu s vysokým rozlišením. Zařízení jde ovládat také hlasem, heslo zní „OLÁ“. .-)
Leon je maximálně propojen s online světem. Maximální konektivita zaručuje aktuální údaje pro navigaci a také další internetové funkce a služby, jako například systém Full Link s rozhraními pro chytré telefony. Navíc má Seat vlastní aplikace, přes které jde ovládat řadu funkcí vozu. I z chytrého telefonu půjde vzdáleně sledovat stav auta.
Nejvíce NEJ v historii
Seat se u Leonu chlubí řadou NEJ, které v aktuální 4. generaci jsou. „Nejhospodárnější“, s nejširší paletou pohonů a navrch „nejbezpečnější“ Leon všech dob. Ano, čtvrtá generace modelu Leon skutečně zvyšuje hospodárnost širokou paletou nabízených pohonů. Na výběr motory na benzin (TSI), naftu (TDI), stlačený zemní plyn (TGI) ale také mild-hybridy (eTSI) či plug-in hybridní varianta.
Benzinový pohon reprezentuje tříválec 1.0 TSI o výkonu 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Silnější jednotka bude také jako mild-hybrid eTSI. Čtyřválec 1.5 TSI nabídne výkon 96 kW (130 k), která bude také s pohonem CNG a verzi 110 kW (150 k).
Já konkrétně testovala mild hybridní SEAT Leon ve výbavě FR s benzinovým motorem 1.5 eTSI s výkonem 150 koní. Tato motorizace SEAT Leon FR 1.5 eTSI 150k DSG se mi zdá ideální. Leonu nechybí dravost a agilta a přitom potěší hospodárností (spotřeba se pohybovala do 6 litrů na 100 kilometrů). Přiznám se, že si mě získal také dvouspojkový automat DSG s technologií shift-by-wire.
Nabídku doplňuje benzinový dvoulitr o výkonu 140 kW (190 koní) a naftový dvoulitr 2.0 TDI o výkonech 85 a 110 kW, respektive 115 a 150 koní. Plug-in hybrid bude spočívat v kombinaci benzinového 1.4 TSI s elektromotorem, dohromady o výkonu 150 kW (204 k). Dojezd na elektřinu bude 50 kilometrů.
Další z aspektů, díky kterým je Leon opravdu zajímavý, je široká paleta bezpečnostních asistentů, mezi něž patří předvídavý adaptivní tempomat ACC, asistent pro stav nouze Emergency Assist, asistent pro automatizovanou jízdu Travel Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist a asistent pro vystupování Exit Assist.
Kolik Leon stojí?
Progresivní design, jízdní vlastnosti, vyspělé technologie a vedle toho snadné řízení, praktičnost a hospodárnost – to jsou podle mého silné stránky nového Leonu, které mohou zapůsobit na české řidičky.
Nový Seat Leon startuje ve verzi 1.0 TSI 110 koní na ceně 484 900 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi 1.5 eTSI 150 koní s převodovkou DSG a špičkovou výbavou FR stojí 674 900 Kč, po všech příplatcích (jako je akční paket Technology FR, 18“ kola z lehkých slitin Performance II, Full LED světlomety Plus, Navigační systém 10“, Paket Dynamic, Paket Safe Driving L+, Paket Winter, Parkovací asistent , Top ambientní LED osvětlení) se cena vyšplhala až k závratným 832 000 Kč. Není tedy divu, že nás Leon okouzlil. Pokusíme se již brzy otestovat Leon také v nižších verzích výbavy. Připomínáme, že kombík se bude prodávat od léta a základní verze 1.5 TSI 130 koní bude za 569 900 Kč.
Více na webu Seat