
První dojmy z esúvéčka Škoda Kodiaq
5. 12. 2016
Naše redakce Žena v autě exkluzivně otestovala zcela nové SUV automobilky Škoda, model Kodiaq. Rádi bychom s vámi sdíleli naše první dojmy z tohoto obrovského auta ještě předtím, než se začne v únoru v Česku prodávat.

K silným stránkám Kodiaqu patří bezpochyby jeho prostornost. Kodiaq je ostatně první vůz automobilky Škoda nabízející až 7 míst k sezení. První a druhá řada sedadel poskytuje naprostý komfort. Takový, jaký známe například u Superbu. Příplatková třetí řada bude patřit hlavně dětem nebo posádce při převážení na kratší vzdálenosti. V pětimístné verzi nabízí Kodiaq 720 litrů objemu, což z něj dělá z hlediska kapacity prostoru krále ve své třídě.

Kodiaq na mě udělal dojem svými jízdními vlastnosti. Čtyřkolka v nejsilnější naftové verzi 2,0 TDI s 190 koňmi pod kapotou mě potěšil svým příplatkovým adaptivním podvozkem DCC, který dokáže adekvátně reagovat na povrch silnice a krýt komfortně a tiše nerovnosti. Navíc je řízení velmi snadné. K bezpečnému pocitu z jízdy je tu řada asistentů, pravda za příplatek. My ženy jistě oceníme: Trafic Jam Assist pro samovolné řízení v kolonách do 60 kilometrové rychlosti (z bezpečnostních důvodů je ale nutné mít stále ruce na volantu), Lane Assist udržující auto v jízdních pruzích, Adaptive Cruise Control pro bezpečný odstup od vozidla, službu Emergency Call pro zavolání pomoci a servisu v případě nehody a nechybí ani parkovací asistent s funkcí Area view se záběry z bezprostřední blízkosti vozu.

Nemohu opomenout celkový look nového Kodiaqa. V nabídce je Kodiaq ve čtrnácti různých barvách karoserie. Od pohledu působí robustním a mohutným dojmem ze všech stran, a to je jen o 4 centimetry delší než například oktávka. Dominantní maska s plastovým grilem chladiče navazuje na povedené krystalické světlomety s Full LED technologií. Působivý je také pohled z boku a záď, kterou protíná ostrá hranatá linka.
Vedle designových prvků mluví Kodiaq také svými detaily. Nebyla by to Škoda, kdyby chyběly simply clever řešení. Vedle praktických přihrádek, škrabky na led v palivové nádrži a dvou ukrytých deštníků, se Kodiaq chlubí spacími opěrkami hlavy, vedle isofixu a toptether úchytů, elektrickou dětskou pojistkou zadních dveří nebo vyskakovací lištou na hraně otevřených dveří bránící vzniku „zářezů“ na laku od ostatních zaparkovaných vozidel, však to všechny z parkoviště známe.

Po dvoudenním testování doporučuji v novém roce Kodiaqa osobně omrknout. Je to skutečně sebevědomé SUV aspirující ovládnout tuto třídu. Takový velký medvěd z Mladé Boleslavi. Z pohledu prostornosti a jízdního komfortu je to pro mě atraktivní kandidát. Kodiaq na českém trhu začíná ve vstupní verzí s benzinovým motorem 1,4 TSI (s pohonem předních kol a automatickou převodovku nebo se systémem 4×4 a manuálem) na ceně 677 900 Kč.
Video z dynamické prezentace právě zde…
Více na webu Škoda Auto