Přísné normy nestačí, emise stále rostou
10. 6. 2018
Průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě vloni poprvé za 10 let stouply. Souvisí to s rostoucím zájmem o vozy SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch motorů benzínových.
Nejnižší průměrnou emisi CO2 ze značek populárních v Evropě měly nové Toyoty prodané v roce 2017. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrná emise během roku stoupla o 2,7 g/km na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s výsledkem 105,5 g/km s nárůstem 2,2 g/km.
Auta s hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě budou představovat ideální alternativu dieselových motorů. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí nárůst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic. Hybridní pohon emituje méně CO2 a škodlivin než konvenční motory bez podpory elektropohonu. Je také odolnější a spolehlivější než kupříkladu turbodmychadla – v případě hybridu dodatečný výkon a točivý moment, potřebné k dynamickému zrychlení, pocházejí z bezemisního elektromotoru.
Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu je nejekologičtější zemí Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 procenta a je lídr elektrifikace vozového parku.
Více na webu Toyota