Přední sklo lze vyhřívat i bezdratově
2. 2. 2017
Vyhřívaná skla oken nejsou v automobilové konstrukci žádnou novinkou. Již po mnoho desetiletí se dodávají skla s drobnými topnými dráty, které zabraňují mlžení okna a zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci.
U Volkswagenu přišli s řešením pro zajištění dokonalého výhledu v podobě bezdrátově vyhřívaného skla čelního okna. U bezdrátového systému zajišťuje přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo velmi tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Při maximálním příkonu se sklo zahřeje během velmi krátké doby a pomůže s odstraněním námrazy. Navíc se ve spodní části čelního okna nacházejí zvenku neviditelné topné dráty pro vyhřívání stěračů v klidové poloze, které brání přimrznutí stíracích lišt ke sklu.
Takto vyhřívané sklo lze využít i v létě, kdy tenká vrstva stříbra plní funkci tepelného štítu, protože odráží až 60% slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání se zeleně tónovaným sklem. Klimatizace pak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla. Šikovná věcička.