Zdroj: archiv webu

Podle průzkumu vybíráme nové auto dva měsíce

15. 2. 2019

Co lidi vede k tomu, aby si pořídili nový automobil? Jaké prvky výbavy a funkce považujeme za prioritu? Podívejme se podrobněji na celý nákupní proces, který mnoho zákazníků absolvuje, než učiní konečné rozhodnutí.

Proč si koupit nový automobil?

Jedná se o druhý největší výdaj po pořízení bydlení. Pro 55 % zákazníků je důvodem pro koupi nového vozu věk a počet ujetých kilometrů u jejich dosavadního automobilu. Dvacet procent vozidel se prodává díky požadavkům na vyšší úroveň bezpečnosti, více vnitřního prostoru, nižší spotřebu paliva nebo nejmodernější technologie ve výbavě vozu. Dalších 15 % zákazníků tvrdí, že jsou motivováni rodinnými okolnostmi, například svatbou, rozvodem nebo příchodem nového člena rodiny. Zbývajících 10 % zahrnuje ostatní osobní faktory, jako je změna zaměstnání nebo dokončení studia.

Foto: archiv webu

Osm a půl týdne

Tak dlouho obvykle trvá nákupní proces. Čtyřicet pět procent lidí se nejdříve rozhoduje, jaký druh a rozměry karoserie chtějí. Dvacet čtyři procent zákazníků začíná úvahou o druhu motoru (vznětový, zážehový nebo hybridní pohon), zatímco 17 % má striktně stanovený rozpočet a zbývajících 14 % chce specifickou značku.

Internet ano, ale také osobní přístup

Devět z 10 kupujících přiznává, že jejich konečné rozhodnutí ovlivňují doporučení jejich nejbližších. Obvykle žádají o radu v průměru 8 přátel nebo členů rodiny. Navzdory vzestupu digitálních nástrojů, jako jsou konfigurátory na webových stránkách výrobců (používá je 56 % zákazníků), hrají i nadále rozhodující roli prodejci. Padesát pět procent zákazníků oceňuje zdvořilé chování, výhodnější cenu a individuální možnosti financování více než blízkost – polovina všech zákazníků nekupuje svůj automobil od nejbližšího prodejce.

Foto: archiv webu

Měsíční splátky, nebo úhrada celé kupní ceny?

Značky v současnosti financují polovinu prodaných vozů prostřednictvím vlastních finančních společností. Tento podíl se od roku 2003, kdy byly hlavními věřiteli banky, zdvojnásobil. Pouhých 38 % kupujících si může dovolit financovat nákup automobilu ze svých úspor, což je o 12 procentních bodů méně než před 15 lety.

Jízda bez omezení

Třicet pět procent zákazníků, kteří si vybrali hybridní pohon nebo elektromobil, přiznává, že jsou motivováni omezeními jízdy v obdobích s nadměrně znečištěným ovzduším. Tato nová ekologická legislativa již platí v mnoha velkých evropských městech, jako je Barcelona, Madrid nebo Paříž.

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018