Peugeot 208 veze styl a kvalitu
30. 5. 2022
Redakce magazínu Žena v autě.cz šest měsíců testovala menší hatchback Peugeot 208. Evropské auto roku 2020. Jaké je hodnocení z pohledu nás žen po 16 tisících ujetých kilometrech? Stručně řečeno, „dvěstěosmička“ je ikonická autokabelka do města, kterou chcete oblékat každý den.
Uhrančivý look Peugeot 208
Je bez debat, že délka auta kolem 4 metrů (208 měří přesně 4,05 metru) je do města ideální. Peugeot 208 však není obyčejný, malý hatchback do města. Design Peugeotu 208 má stejný půvab jako například kabelka od Diora. Stačí se podívat a hned ve vás vzbudí emoce….
Peugeot umí zaujmout: přídí s tradičním logem lva, pohlednou mřížkou chladiče a FULL LED světlomety ve tvaru tygřích drápů a sexy zadkem s chromovými koncovkami výfuku a světly, odkazující na tři drápy pořádné kočkovité šelmy… To vše je zabaleno do atraktivní, černé karoserie a vytváří nezaměnitelný styl.
Svůj povedený francouzský šarm vtělený do malé, avšak prémiově působící karoserie, nedává Peugeot 208 najevo jen navenek, ale i po usednutí za volant…
Uvnitř jako v luxusním butiku
Peugeot zvedl v tomto modelu, patřícího do dostupného segmentu hatchbacků, pomyslnou laťku o pořádný stupeň výš. Interiér je pěkný na pohled i na dotek! Kombinací použitých materiálů, nových technologií a prostornosti (šířka karoserie 1,74 metru) se mu podařilo celkově posílit vnímaný komfort. Velmi pohodlná jsou ergonomicky řešená sedadla s čalouněním z kůže a alkantary.
Pro nejednu řidičku je Peugeot 208 zosobněním ladných tvarů s krásnými detaily, které vypadají luxusně. Většině žen, ale i dětí se také líbí, že v autě jde podle nálady zvolit až 8 ambientních osvětlení interiéru.
Uvnitř vozu upoutá palubní deska Peugeot i-Cockpit® 3D s kompaktním multifunkčním volantem a digitálním 3D displejem. Velký, barevný 10″ dotykový displej s navigací 3D má srozumitelnou grafiku a pracuje s rychlou odezvou.
Jako většina žen jsme i my v redakci příznivkyně jednoduchosti a nesnášíme číst návody. I v tomto ohledu si nás Peugeot 208 získal. Ovládání všech nastavení uvnitř auta i systémů je skutečně intuitivní a snadno se na vše zvykne.
Totéž platí pro konektivitu. Spárování přes bluetooth funguje bleskurychle. Díky funkci Mirror Screen to jde jak přes Apple CarPlay, tak Android Auto nebo MirrorLink.
Během půlročního testování nás tento, na pohled malý, hatchback překvapoval svou prostorností, nápaditostí a praktičností interiéru.
Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny. Dokonalou vychytávkou je držák na telefon pod středovým panelem nebo bezdrátové nabíjení mobilu.
Panoramatická střecha opticky zvětšuje vnitřní prostor. Na základě několika měsíční zkušenosti můžeme s klidem prohlásit, že druhá řada sedadel je optimální pro převážení teenegerů nebo dětí v autosedačkách. Dva dospělí budou v druhé řadě sedadel mít málo místa nad hlavou a také před koleny.
Překvapivou prostornost ukrývá tento malý, městský hatchback ve svém kufru. Celkem 366 litrů objemu totiž dokáže spolehlivě slupnout velký týdenní nákup nebo všechna potřebná zavazadla na chalupu.
Svižný a dynamický Peugeot 208
Jak Peugeot 208 jezdí? A jak se na ujetých 16 tisících kilometrech osvědčil? Peugeot 208 by se dal s jistou dávkou představivosti přirovnat k mrštné, kočkovité šelmě. V klidu se vystavuje na odiv, když na to přijde, umí pelášit pěkně rychle.
Konkrétně mluvíme o vrcholné verzi Peugeot 208 GT line s nejsilnějším benzinovým motorem s výkonem 130 koní a točivým momentem 230 Nm a osmistupňovým automatem. Chod tříválcového motoru je velmi kultivovaný a do kabiny vozu se nepřenáší žádné vibrace. Automatická převodovka řadí hladce a je oporou každé řidičky.
Jak jedna z našich kolegyň pronesla, že řízení a jízda v Peugeot 208 je prostě „božííí“. S tímto expresivním vyjádřením jde jen souhlasit.
Z nuly na 100 km/hod to Peugeot 208 umí za 8,7 vteřiny a maximální rychlost je 208 km/hod!
Pro ostřejší jízdu je tu režim Sport, kdy jsou odezvy plynu ještě dynamičtější. Řízení modelu Peugeot 208 je zábava. Naopak pro hospodárnou jízdu stačí zvolit režim Eco a auto se stane línější.
Předností modelu Peugeot 208 je vedle agility také obratnost v městském provozu. Volant krásně padne do ruky a je příjemně přeposilovaný. Peugeot 208 si nás získal tím, jak hladce jede a zároveň skvěle drží v zatáčkách. Naladění tlumičů je zdařilé, ideální na české silnice.
Peugeot 208 je se svou armádou bezpečnostních asistentů ideální auto pro nás ženy. O bezpečí a jízdu pod kontrolou se stará aktivní předkolizní asistent, asistent udržující auto v jízdním pruhu a sledování mrtvého úhlu.
Parkování je v Peugeot 208 za odměnu, žádné složitější hledání místa jako s vozy SUV. A navíc je zde perfektně pracující parkovací asistent se zadní kamerou. Funguje opravdu skvěle.
Začínáte už o Peugeotu 208 uvažovat? 😊 Žena v autě.cz v něm odřídila bez ztráty kytičky komfortních 16 tisíc kilometrů. K jeho kladným vlastnostem patří bezesporu i hospodárnost. Kombinovaná spotřeba tohoto výkonného Peugeotu se pohybovala pod 6 litry benzínu na 100 km, a to i včetně rychlých a dlouhých dálničních přesunů.
Verdikt o Peugeotu 208
Za nás stojí Peugeot 208 GT díky svému vzhledu mimo běžnou automobilovou konfekci a veze od francouzských designérů dokonalý styl. Ovšem není jen autem „na parádu“. Peugeot 208 získává cenné body svou agilitou, přesností řízení, stabilitou v zatáčkách a kultivovaným chodem motoru.
Ideální auto pro každodenní používání, do práce, na výlety i například na popojíždění s dětmi na kroužky či nákupy. Potvrzením jeho kvalit z pohledu řidiček je vnímaný pocit bezpečí, opírající se o špičkovou vybavenost asistenty. K tomu je nutné započíst i sympatie ostatních pasažérů. Také ti se v něm totiž cítí dobře a bezpečně.
Cena Peugeotu 208 (1.2 PureTech 75 koní) začíná na 410 000 Kč.
Ovšem v té nejvyšší výbavě a s testovaným motorem (1.2 PureTech 130 koní s 8stupňovým automatem a výbavou GT Pack) Peugeot stojí závratných 695 000 Kč. Ač je tedy Peugeot 208 velmi povedeným autem, půjdou do této luxusní verze spíše opravdoví fajnšmekři, kterým nevadí si za styl připlatit. My v redakci pro to rozhodně budeme mít pochopení – a malinkatý kousek závisti k tomu… 🙂
Více na webu Peugeot