Novinky z Ženevy od Volkswagenu
2. 3. 2016
Volkswagen na právě probíhajícím Ženevském autosalonu prezentuje hned 5 svých novinek. Naše redakce vám tyto novinky představí v několika bodech:
T-Cross Breeze
- Výrazný, svěží design studie T-Cross Breeze je prvním výhledem na nové SUV značky Volkswagen.
- Studie T-Cross Breeze je SUV s půvabem moderního kabrioletu s plátěnou střechou.
- T-Cross Breeze spojuje kategorie SUV a kabrioletu v jednom atraktivním, cenově dostupném kompaktním voze nové generace.
- T-Cross Breeze přichází na scénu s dynamickými proporcemi karoserie a atraktivně krátkými převisy.
- T-Cross Breeze, T-Roc, Tiguan, Tiguan XL, SUV střední třídy a Touareg – Volkswagen sestavuje novou paletu modelů SUV.
- Volkswagen vnese do každé třídy svěží vítr fascinujícími a charismatickými modely SUV. T-Cross Breeze je jedním z nich.
- Čtyřmístný T-Cross Breeze je vybaven interaktivním panelem přístrojů a ovládacím konceptem nové generace.
- Plochy citlivé na dotyk a konstrukčně zcela nově vyvinutá řešení „by-wire“ nahrazují konvenční ovladače a tlačítka.
- Audiosystém BeatsAudio™ o výkonu 300 W promění jízdu s větrem ve vlasech v potěšení i po akustické stránce.
- T-Cross Breeze je poháněn velmi úsporným přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikováním (TSI) o výkonu 81 kW/110 k.
BUDD-e
První koncepční automobil založený na nové modulární platformě pro elektrifikovaná vozidla MEB
- BUDD-e má nový elektrický pohon všech kol se dvěma elektromotory.
- Elektromotory mají výkon 100 kW (přední) a 125 kW (zadní).
- Kapacita akumulátoru (92,4 kWh) umožňuje dojezd až 533 kilometrů (NEDC).
- V budoucnu bude možné akumulátory moderních elektromobilů typu BUDD-e dobít z 80 % za 30 minut.
- Bezemisní MPV je prvním koncepčním vozem Volkswagen založeným na nové modulární platformě pro elektrifikovaná vozidla MEB.
- Volkswagen vytvořil nové uživatelské rozhraní human-machine interface (HMI) ve formě průkopnických technologií a ovládacího konceptu.
- Ovládání gesty 2.0 umožňuje zcela intuitivní ovládání vozu. Dokonce i dveře mohou být otevřeny gestem.
- Přístrojová deska Active Info Display a systém infotainmentu (Head Unit) splývají v jeden interaktivní svět.
- Nový dotykový systém multifunkčního volantu koresponduje s uživatelským rozhraním (HMI) a činí ovládání vozu intuitivnějším než kdy dříve.
- Čistý design oslavuje historii značky a zároveň upírá zrak směrem k nejbližší budoucnosti.
Phideon
Design spojuje eleganci s dynamikou.
- Volkswagen PHIDEON je nově koncipovanou highendovou limuzínou pro segment vyšší třídy v Číně.
- Zaujímá postavení nad modelem Passat, resp. v Číně nabízeným modelem Magotan.
- Pětimetrová limuzína se vyznačuje elegantním a zároveň dynamickým designem karoserie.
- PHIDEON ukazuje svým charismatickým designem přídě směr stylistického vývoje pro budoucí vrcholné limuzíny Volkswagen.
- Nový PHIDEON byl vyvinut v Německu s podporou čínského partnera SAIC-Volkswagen; limuzína bude uvedena na čínský trh v roce 2016 (třetí čtvrtletí).
- Limuzína bude uvedena na trh s úspornými motory TSI (přeplňované zážehové motory); plánován je navíc hybridní pohon s možností externího nabíjení.
- Volkswagen v Ženevě představuje vrcholnou verzi modelové řady: PHIDEON 3.0 TSI 4MOTION s pohonem všech kol a výkonem 300 k.
- Progresivně koncipovaný PHIDEON je prvním vozem Volkswagen s kamerovým systémem nočního vidění.
- Interiér je dokonale přizpůsoben řidiči; luxusní zadní sedadla zároveň předurčují model PHIDEON k plnění role limuzíny s profesionálním řidičem.
- PHIDEON vznikl jako první Volkswagen na modulární platformě MLB pro vozy s motorem uloženým podélně.
up!
up! TSI s novým přeplňovaným motorem o výkonu 90 k se vyznačuje mimořádně agilními jízdními vlastnostmi.
- Více dynamiky a individuality: Volkswagen modernizoval úspěšného specialistu do města ve všech oblastech.
- Vyšší výkon: Nový motor TSI o výkonu 90 k umožňuje jízdní výkony na úrovni první generace modelu Golf GTI při spotřebě paliva pouhých 4,4 l/100 km.
- Nový vzhled: up! přichází s novými nárazníky, novým zadním difuzorem, vnějšími zpětnými zrcátky s integrovanými ukazateli směru, novými světlomety s diodami LED pro denní svícení a novými zadními světlomety.
- Správný up! pro každého: Individualizace s 13 barvami karoserie, třemi barvami střechy a deseti různými variantami ozdobného panelu na přístrojové desce.
- Lepší propojení: Nový audiosystém „composition phone“ a systém pro integraci chytrého telefonu zajišťují optimální konektivitu.
- Více zvuku: Volkswagen představuje v Ženevě nový up! beats s audiosystémem BeatsAudio™ o výkonu 300 W.
- Optimální klima: Nová klimatizace Climatronic se systémem Pure Air.
- Noční pohoda v interiéru: Nové dekorační osvětlení v odstínech bílá (high up!), oranžová (cross up!) a modrá (e-up!).
- Připraven ke startu: Nový up! přijde na trh koncem léta.
- Lepší poměr cena/výkon: Vstupní cena nového modelu up! zůstane na úrovni předchůdce navzdory lepší výbavě.
Tiguan
Revoluce místo evoluce – nový design a technologie pro Tiguan.
- Design: výrazný design autentického SUV byl u Tiguanu zcela přeměněn.
- Technologický koncept: První SUV z produkce Volkswagen Group založeným na modulární platformě s příčným uspořádáním motoru (MQB).
- Charakter: delší, širší, nižší – nová konstrukce vozu umožňuje sportovnější proporce.
- Pohon všech či předních kol: šest z osmi motorů je nabízeno v kombinaci s pohonem všech kol.
- Dvě verze přídě: Tiguan přichází s klasickou silniční variantou nebo s offroadovou přídí.
- Poprvé: 4MOTION Active Control nabízí jízdní režimy „On-road“ (silniční), „Snow“ (na sníh), „Off-road“ (terénní) a „Off-road Individual“ (individuální nastavení do terénu).
- Bezpečnost: Front Assist s funkcí nouzového brzdění City (City Emergency Braking), aktivní kapota motoru, Lane Assist a automatická multikolizní brzda (Automatic Post-Collision Braking System) jsou součástí standardní výbavy.
- Vnitřní prostor: zavazadlový prostor se zvětšil na objem mezi 615 a 1 655 l (+ 145 l) a je více prostoru na sedadlech vzadu.
- Motory: větší rozsah výkonů (od 85 kW/115 k až do 176 kW/240 k).
- Uvedení na trh: nový Tiguan bude uveden na trh na konci dubna v Německu, v celé Evropě na začátku května (v ČR na konci května).
Více na webu Volkswagen