![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/03/A181738_medium.jpg)
Nová generace manažerského Audi A6
15. 3. 2018
Nová Audi A6 se veřejnosti představila sice už před Ženevou, přesto zůstává hlavním lákadlem na letošním stánku Audi.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/03/A181741_medium.jpg)
Přímým konkurentem nové Audi A6 bude bezesporu BWM řady 5, které už dokázalo přesvědčit o svých kvalitách. Nová A6 působí na první pohled neméně majestátně a dynamicky. V pořadí již 8. generace ingolstadské limuzíny měří na délku téměř 5 metrů, oproti svému předchůdci je o 7 mm delší a 12 mm širší, naopak je o 2 mm nižší. Na výběr bude 14 odstínů karoserie a až 21palcové pneumatiky s rozměrem 255/35. Vrcholná verze A6 dostane HD matrix LED světla s pěti linkami pro denní svícení. Proč má ale Audi zapotřebí používat falešné koncovky výfuku?
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/03/A181730_medium.jpg)
Paleta motorizací zahrnuje zatím pouze jednu benzínovou variantu, kterou představuje šestiválec 3.0 TFSI, s výkonem 340 k a 500 Nm. S tímto motorem zrychlí A6 z nuly na 100 km/h za 5,1 s a zvládne maximálně 250 km/h, za tuto hranici ji omezovač nepustí.
S nabídkou naftových agregátů je situace o poznání lepší. Podobné parametry jako zážehový motor nabídne dieselový šestiválec 3.0 TDI s 286 koňmi a 620 Nm. Výrobce u něj slibuje spotřebu 5,5 až 5,8 l/100 km. Slabší verze naftového šestiválce (45 TDI) disponuje 231 koňmi a 500 Nm. Základem bude čtyřválec 40 TDI s výkonem 204 koní a 400 Nm.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/03/A181742_medium.jpg)
Všechny motorizace jsou částečně hybridní – motor je doplněn o generátor, sloužící zároveň jako startér. Jeho zásluhou může nová A6 jet pouze setrvačností v rychlostech 55 až 160 km/h, respektive umí vypnout motor při zastavování už při rychlosti 22 km/h. Toto řešení má ušetřit až 0,7 litru paliva na 100 km. Cena ani uvedení na tuzemský trh není zatím známa.
Více na webu Audi