Nová generace manažerského Audi A6
15. 3. 2018
Nová Audi A6 se veřejnosti představila sice už před Ženevou, přesto zůstává hlavním lákadlem na letošním stánku Audi.
Přímým konkurentem nové Audi A6 bude bezesporu BWM řady 5, které už dokázalo přesvědčit o svých kvalitách. Nová A6 působí na první pohled neméně majestátně a dynamicky. V pořadí již 8. generace ingolstadské limuzíny měří na délku téměř 5 metrů, oproti svému předchůdci je o 7 mm delší a 12 mm širší, naopak je o 2 mm nižší. Na výběr bude 14 odstínů karoserie a až 21palcové pneumatiky s rozměrem 255/35. Vrcholná verze A6 dostane HD matrix LED světla s pěti linkami pro denní svícení. Proč má ale Audi zapotřebí používat falešné koncovky výfuku?
Paleta motorizací zahrnuje zatím pouze jednu benzínovou variantu, kterou představuje šestiválec 3.0 TFSI, s výkonem 340 k a 500 Nm. S tímto motorem zrychlí A6 z nuly na 100 km/h za 5,1 s a zvládne maximálně 250 km/h, za tuto hranici ji omezovač nepustí.
S nabídkou naftových agregátů je situace o poznání lepší. Podobné parametry jako zážehový motor nabídne dieselový šestiválec 3.0 TDI s 286 koňmi a 620 Nm. Výrobce u něj slibuje spotřebu 5,5 až 5,8 l/100 km. Slabší verze naftového šestiválce (45 TDI) disponuje 231 koňmi a 500 Nm. Základem bude čtyřválec 40 TDI s výkonem 204 koní a 400 Nm.
Všechny motorizace jsou částečně hybridní – motor je doplněn o generátor, sloužící zároveň jako startér. Jeho zásluhou může nová A6 jet pouze setrvačností v rychlostech 55 až 160 km/h, respektive umí vypnout motor při zastavování už při rychlosti 22 km/h. Toto řešení má ušetřit až 0,7 litru paliva na 100 km. Cena ani uvedení na tuzemský trh není zatím známa.
Více na webu Audi