Náš test: Skvělá Honda Civic 1.5 Turbo VTEC Turbo
16. 8. 2017
Desátou generaci modelu Honda Civic jsme naposledy měli šanci otestovat s litrovým tříválcem a bezstupňovou převodovkou CVT. Modelová řada však nabízí vedle zmiňované konfigurace také silnější verzi s 1.5 litrovým motorem VTEC a manuální převodovkou. Jak funguje toto spojení a jak jezdí Civic ve výbavovém stupni Sport Top se dozvíte v našem testu.
Díváme se
Honda se s novou generací Civicu vydala odvážně proti šedi průměru většiny současných hatchbacků. Extravagantní design minulé generace posouvá o level výše, někoho šokuje, ostatní přinejmenším nemůže nechat chladnými. Je to extrovert, který poutá pozornost. Exteriér jiskří křivkami, překvapuje hranami a na první pohled promyšlenými linkami. Kombinace červené metalízy a černě lakovaných doplňků Rally Red vypadá ve skutečnosti ještě lépe než na fotografiích. Minulá generace ostré verze Civic Type-R nás bavila, novinka v „civilním“ provedení ji trochu evokuje a zachovává si image svalnatého atleta. Nová Honda je svébytná a originální. Celkový dojem? Skvělý.
Nasedáme
Interiér prodělal ještě větší mezigenerační změnu. Oproti minulé verzi upustili designéři od šíleného konceptu několika digitálních displejů a futuristického vzhledu. Místo toho se novinka dočkala uhlazeného a moderního designu. Digitální kaplička ukazatelů poskytuje mnohem přehledněji všechny podstatné informace o jízdě. Vzhled a kvalita přístrojové desky je na míle vzdálená od svého předchůdce a jedná se o značný posun vpřed. Středovému panelu dominuje vylepšený a plně dotykový displej, který je nyní svižnější a lépe graficky propracovaný. Ovládání audia skrze dotykovou plochu je však stále prkenné a za jízdy takřka nepoužitelné. Posed za volantem je díky použité nové platformě perfektní a řidičsky maximálně přívětivý. Zadní řada sedadel poskytuje dostatek prostoru pro dvě dospělé osoby, kufr nabízí 478 litrů objemu.
Jedeme
Testovaná verze s přeplňovaným motorem 1.5 VTEC disponuje výkonem 180 koní a točivým momentem 240 Mn. ve spojení s manuální převodovkou. Papírově výkonem neohromí, ale Civic je opravdu rychlý a motor miluje vysoké otáčky. Honda prostě motory umí a nejnovější patnáctistovka je toho zářným příkladem. Motor plně ožívá od 4000 otáček za minutu s neutuchající gradací výkonu až to červeného spektra. Vytáčení motoru je při průjezdu okreskami radost, navíc za příjemně chraplavého zvuku, který se line ze dvou obřích centrálních výfuků. Podvozek, řízení a manuální mechanické řazení parádně sekundují motoru a tvoří harmonický celek, který lze u konkurence těžko nalézt. Hranici mezi sportovností a komfortem se podařilo vybalancovat na jedničku. Kombinovanou spotřebu lze ukočírovat kolem 7,5 litru na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Nový Civic je nevšední, ale výtečně postavené auto, které ctí hodnoty japonského výrobce. Designově nabízí výrazné a neobyčejné tvary, které nemusí sednout každému. Jízdně je však famózní a nabídne své majitelce nejen komfort rodinného hatchbacku, ale také sportovního ducha. Pokud bychom se měli rozhodovat mezi dvěma nabízenými motory a převodovkami, je testovaná verze trefou do černého. A kolik to všechno stojí? Za konfiguraci použitého motoru a manuální převodovky zaplatíte 719.000 Kč.
Více na webu Honda