Náš test: Škoda Rapid Spaceback v atraktivním outfitu Scoutline
21. 9. 2016
Model ŠKODA Rapid Spaceback budou moci návštěvnice letošního Autoshow na vlastní kůži zažít přímo u nás na stánku. Naše redakce ho otestovala s oudoorovým espritem v paketu Scoutline právě nyní. Čím na nás Spaceback Scoutline udělal dojem?
Díváme se
Spaceback se svou prosklenou střechou a volně navazující zádí 5. dveří v neokoukané pistáciové barvě karoserie vypadá dokonale. V segmentu nižší střední třídy Rapid Spaceback díky svému svěžímu designu vyniká, náležitost k rodině ŠKODA přitom nejde zapřít. Rapid Spaceback s paketem Scoutline měl navíc v našem případě elegantní plastové nárazníky a prahy v černo-stříbrné kombinaci, které zdůraznily jeho offroadový vzhled. Původně jsem si myslela, že když jde o verzi Scoutline, bude se model lišit pohonem všech 4 kol a vyšší světlou výškou. Bohužel u paketu Scoutline jde skutečně o kosmetické úpravy, které model „jen“ zkrášlují. Provozem se nijak Rapid Spaceback Scoutline neliší od ostatních verzí.
Nasedáme
Ani interiér nepřináší žádné markantní odlišnosti od jiných verzí. Panoramatická střecha interiér efektně prosvětluje a sedačky jsou velmi pohodlné. Tato psychologická „hra“ má za následek to, že se řidička okamžitě po usednutí za volant cítí uvnitř bezpečně a zároveň obklopena prostorem. Výhled z vozu je velmi přehledný. Při pohledu na kapotu se zdá auto poměrně úzké, což je takový malý opět „psychologický“ předpoklad toho, že s ním půjde dobře zaparkovat.
Palubní deska v béžovém provedení je jednoduše navržena. Velmi rychle jsem se s jednotlivými ovladači sžila. Béžové plasty v kombinaci s lesklým černým dekorem působí bytelně a pochvalu si zaslouží také řešení čalounění, které je v místech u nohou v tmavých odstínech, což je velmi praktické.
V autě je spoustu odkládacích přihrádek, zadní sedadla nabízejí místo pro uchycení 2 dětských autosedaček pomocí systému ISOFIX. Zavazadlový prostor nabízí 415 litrů objemu a samozřejmě nesmí chybět síťový zádržný systém, aby malá zavazadla nependlovala při jízdě ze strany na stranu.
Jedeme
Testovaný model s naftovým motorem o obsahu 1,6 TDI mě potěšil svou dynamikou s výkonem 115 koní (85 kW). Ve městě jsem ocenila snadné řízení a na dálnici jeho agilitu. Rapid jel krásně svižně, jen mi na dálnici občas chybělo zařadit 6. převodový stupeň. V Rapidu jich je jen 5..-(
V zatáčkách Rapid krásně seděl. Podvozek se mi ale zdál tvrdší, což bude pravděpodobně přítomností 17palcových kol. Tichý naftový motor s výkonem měl dostatek sil a bylo radost tento model řídit.
Další ze silných stránek Rapidu je jeho úspornost. Po týdenním testování, kdy jsem Rapida ve městě ani na dálnici vůbec nešetřila, dosáhla kombinovaná spotřeba parádních 5,1 litrů na 100 kilometrů. Výrobce dokonce udává hodnotu 3,4 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
V jednoduchosti je krása. O modelu Rapid to platí dvojnásob. Když se k tomu jednoduchému elegantnímu designu přidá paket Scoutline, vznikne auto, které v rámci dostupné nižší střední třídy má něco navíc.
U Rapidu Spaceback je vše, co lze u dobrého auta očekávat: povedený motor, jízdní komfort, úsporný chod, spousta prostoru a svěží look.
Za Rapid Spaceback Scoutline se podle mého vyplatí připlatit, vypadá totiž skvěle! Škoda Rapid Spaceback startuje na ceně 399 900 Kč. Cena testovaného vozu ve verzi Scoutline (1,6 TDi) se přehoupla přes půl milionu korun na cenu 576 100 Kč.