
Náš test: pikantní Kia Picanto GT Line
23. 11. 2017
Korejská Kia poprvé představila model Picanto již před dlouhými 14 lety. Další generace se objevila v roce 2011 a nejnovější verze se prodává od letošního jara. Picanto v nabitém segmentu miniaut vždy vynikalo především svým svébytným designem a nejinak je tomu i nyní. Do redakčního testu se dostal exemplář s atmosférickým benzinovým motorem a paketem GT Line, který láká především ženy a mladou generaci.

Díváme se
Design nového Picanta rozhodně není nudný a dává to továrním „tuningovým“ paketem až okatě najevo. Kombinace barev laku karoserie a doplňků bílá – červená černa funguje skvěle. Ostře řezané LED světlomety utváří výraznou příď, 16palcová litá kola dělají parádu a chromová dvojitá koncovka výfuku dotváří okázale mimikry sportovního autíčka. Ostatní miniauta se ho musí zákonitě bát a blednout závistí v koutě. Verze GT Line působí sice dravě až sportovně, ale především sympaticky svěže a mladistvě. Aby taky ne, konkurence je v tomto segmentu velká a o své místo na slunci musí bojovat například se Škodou Citigo (Monte Carlo), Renaultem Twingo, Toyotou Aygo nebo VW up!, a to jsou výborná miniauta.
- Zdroj: fotobanka automobilky Kia
- Zdroj: fotobanka automobilky Kia
Nasedáme
Interiér nového Picanta se nese v duchu jednoduchého, zato účelného designu a svým intuitivním rozložením ovládacích prvků se příliš neliší od většího modelu Rio. Oproti minulé generaci zde nalezneme méně tvrdých plastů. Svojí kvalitou jde o slušný průměr třídy. Testovaný vůz disponoval pouze základním palubním infotainmentem. Ten se, byť s jednoduchým displejem, ovládá díky velkým tlačítkům pohodlně. Výhled z Picanta je dobrý do všech stran, na jeho (ne)velikost si lze okamžitě zvyknout. Místa na předních sedadlech je na poměry miniauta dostatek, horší je to s druhou řadou, kde dvěma dospělým osobám při delší cestě bude rychle docházet pohodlí. Pokud očekáváte od minivozu dobrou prostornost zavazadlového
prostoru v dané třídě, jste na správné adrese. Picanto se může pochlubit největším kufrem ze všech v segmentu, 254 litrů objemu je pro vetší nákup víc než dost.

Jedeme
Z nabídky motorizaci jsou k dispozici pouze atmosférické nebo turbem dopované jednotky v kombinaci manuální či automatickou skříni. Testovaná verze s motorem 1.2 CVVT a pětistupňovým manuálem je svými 62 kW volbou na jistotu. Lehké mini je s ním mrštné, obratně zvládá nástrahy velkoměsta. Výkonově je zcela dostačující. Ve městě se chová schopně a kultivovaně, rovněž v nižších otáčkách výrazně neztrácí dech a výletů za město ve dvou se nezalekne. Dálniční rychlosti zvládne s přehledem, ale je potřeba počítat s rostoucí spotřebou. Kombinovaná spotřeba se dá s lehkou nohou na plynu stlačit pod 5 litrů na 100 kilometrů. Řízeni je nastaveno velmi lehce, podvozek i přes nepatrně tužší nastavení poskytuje nejen dostatek komfortu, ale i jistotu v zatáčkách.
Hodnotíme
Poslední generace Picanta je po všech stránkách solidně zpracované miniauto. Svoji majitelku nezklame, navíc s paketem GT Line ji nikdo nepřehlédne. Vyřazuje z něj elán a sympatické rošťáctví. Kia se s třetí generací ukázala v nejlepším možném světle. Jen stěží na něm hledat nějaké nedostatky. Cena základní verze s motorem 1.0 CVVT ve výbavě Active přijde na 219 980 Kč. Testovaná verze GT Line stojí 294 980 Kč.

- Zdroj: fotobanka automobilky Kia
Více na webu Kia