Náš test: Osobitá Opel Astra
8. 1. 2016
Ideální auto roku 2015 určené pro ženy? Těžká otázka? Pětidveřový Opel Astra 1,6 DTH by si možná získal vaše srdce stejně, jako se mu to podařilo v mém případě. Důvody? Perfektní vzhled, skvělý motor a jízdní vlastnosti. Svěží parťák, ať už jedete po městě za přáteli, na nákupy, nebo před sebou máte namáhavou celodenní služební cestu.
DÍVÁME SE
Jsou designéři, kteří si dokáží poradit s otázkou, jak dosáhnout zalíbení. A pak je to už zřejmě docela snadné. Boční linka, která jakoby zobrazovala neviditelné proudění větru kolem svištících kol a karoserie, výrazné ráfky, poutavá zadní i přední led světla s motivem křídla, a je to téměř hotovo. Když jede nový Opel ATRA Innovation 1,6 DTH kolem vás, už od něj sotva jen tak odtrhnete oči.
NASEDÁME
Interiér od prvního okamžiku prozrazuje vyspělý evropský standard ve všech ohledech. Jak je vidět značka Opel dělá vše pro to, aby se jí navrátil její dávný lesk. Na prvním místě musím připomenout nastavitelná ergonomická AGR přední sedadla a Wellness AGR sedadlo řidiče s masážní a ventilační funkcí (Tu má astřička ovšem jen jako doplňkovou výbavu stejně jako elektricky ovládané střešní okno.) S ohledem na stav svých financí každá zájemkyně patrně ztratí hodně času zkoumáním rozdílů v jednotlivých výbavách: SELECTION, ENJOY, DYNAMIC i INNOVATION vám pravděpodobně zamotají hlavu rozmanitostí i kvalitou nabídky, kterou raději nebudu vypisovat a odkážu laskavé čtenářky raději přímo na ceník, případně odbornou poradu prodejce.
Plný počet bodů jsem ochotně připsala nejen rádiu, ale celému balíčku infoteinmentu, který pracuje se zařízeními vybavenými operačními systémy Android a iOS. Apple CarPlay™ nebo Android Auto™ vám nyní umožní promítnout vybrané aplikace z telefonu na velký dotykový displej na palubní desce. Pro systém Navi 900 IntelliLink® je standardem zobrazení map ve 3D stylu.
Vlastně mi na astřicce neseděly jen dvě věci: komplikované ovládání tempomatu a omezovače rychlosti na volantu, ve kterých jsem se během testovacího týdne nedokázala zorientovat a elektrické ovládání oken, která si se mnou hrála hru nahoru/dolů, jako by neexistovala možnost zastavit je třeba v půli cesty.
JEDEME
Co mne potěšilo na Opelu Astra 1,6 DTH Innovation nejvíc? Hádejte. Jednoznačně spolehlivý, dynamický, skoro bych řekla efektní výkon motoru. Těch 100 kW, což je Astřino maximum z nabídky nafťáků, si počíná v jakékoli situaci tak samozřejmě, že mě to opravdu potěšilo. Přála bych si ještě vyzkoušet benzinovou 110 kW nebo automat, abych poznala rozdíly, ale diesel zabudovaný v nejvyšší verzi Innovation je opravdu povedený. A nebral si při svižné jízdě a v občas hodně nepříznivých povětrnostních podmínkách více, než 5 l.
HODNOTÍME
Suma sumárum – velká spokojenost. Každé auto má samozřejmě své určení a podle toho je třeba se na něj dívat. Opel Astra 1,6 DTH Innovation je vůz, který je jakoby na tělo ušitý moderní, temperamentní manažerce, která dokáže hravě zvládnout nejen své pracovně reprezentační, ale i rodinné povinnosti. Astra, třebaže s letitou tradicí názvu, je ve svém posledním vydání dokladem toho, že vytříbený vkus spolu s technickým umem dokáží hodně, ale opravdu hodně potěšit toho, kdo má svět aut opravdu rád.
Více na webu Opel