Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Náš test: Sympaťák Opel Mokka X

12. 4. 2017

Opel Mokka prošel naším redakčním testem před necelými dvěma roky. Nyní se nám do redakce dostala jeho omlazená verze s přízviskem X, které značí rodinu terénně zaměřených modelů Opel. Podařilo se v poslední generaci kompaktního SUV odladit všechny nedostatky? Má nová Mokka X šanci zaujmout české řidičky, které hledají auto s vyšším posazem a musí občas zdolávat i nezpevněnou cestu? To se dozvíte v našem redakčním testu.

20170226_102202
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Díváme se

Poslední generaci přinesl facelift oproti svému usedlejšímu předchůdci mladistvý a svěžejší vzhled. Na první pohled je nejvýraznější změnou přepracovaná přední část vozu a maska chladiče s ostře řezanými AFL LED světlomety s corner funkcí (odlišné než LED Matrix u Astry). Pozitivně vnímáme, že Mokka X se zbavila podstatné části vnějšího oplastování. Tam, kde byly dříve nudné plasty jsou nyní lakované části, které působí hodnotnějším dojmem. Z bočního pohledu připomíná malé svalnaté kompaktní esúvéčko, k čemuž přispívají i líbivá 18palcová kola.

20170226_102957
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Nasedáme

Jednou z nejsilnějších stránek interiéru je jeho prostornost a pohodlí za volantem. Řidičky ocení díky vyššímu posazu přehlednost kolem vozu a perfektní výhled do všech stran. Příplatková ortopedická sedadla jsme chválili již u minulé verze, ne jinak tomu je i zde. Jsou příjemně velká, pohodlná s možností prodloužení sedáku. Modernizovaná verze dostala značně upravenou přístrojovou desku, u které je sice stále nadprůměrný počet tlačítek, ale působí již uhlazenějším dojmem. Středovému panelu nově vévodí dotykový 8palcový display palubního infotainmentu  Intellilink 4.0, který sdružuje ovládání rádia, multimédií a navigace. Naše Mokka byla navíc vybavena řadou bezpečnostních asistentů Opel Eye. Patři mezi ně například parkovací kamery a senzory, asistent jízdy v pruzích, rozpoznání dopravních značek nebo varování před kolizí. Systém OnStar (rovněž za příplatek) pak sleduje vůz 24 hodin denně, může pomoci v ošemetných situacích, při nehodě nebo lze jeho prostřednictvím zavolat osobnímu asistentovi, který může zadat libovolný bod zájmu přímo do navigace. Prostor na zadní řadě sedadel se co do výšky řadí k nadprůměru, s místem pro nohy je to horší. Šířka interiéru řadí Mokku spíše mezi malá než rodinná auta. Mezi zajímavé prvky příslušenství patří nosič FlexFix na jedno jízdní kolo zabudovaný v zadním nárazníku, jehož kapacita se dá adaptérem zvětšit na trojici bicyklů. Kufr nabízí 365 litrů objemu.

Jedeme

O pohon testované verze se staral známý vznětový motor 1.6 CDTI s výkonem 136 koní a pohonem předních kol. Bohužel i zde se potvrdila jeho pověst, jako velice hlučného, leč úsporného motoru (mimo jízdu na dálnici). Jeho zvuk výrazně pronikal do kabiny už při nízkých rychlostech. Ve spojení s automatickou 6stupňovou převodovkou jde o solidní základ, nikoliv o spojení, které by zajistilo svižnou jízdu. Automat řadil podle předpokladů předvídavě a hladce, atypicky působí pouze volič manuální režimu řazení rychlostních stupňů v podobě dvou tlačítek na horní straně řadící páky. Spotřeba po městě se dá udržet pod 6 litrů/100 kilometrů, v kombinaci s jízdou na dálnici, která nepatří mezi parádní disciplínu Mokky, vzroste spotřeba nad 7 litrů/100 kilometrů. Řízení je přímo ideální pro nás ženy. Při malých rychlostech je velmi lehké a má měkký chod, při narůstající rychlosti odpor volantu naroste. Je stvořené pro pohodovou jízdu, nicméně místy působí poněkud gumově. Podvozek je naladěn univerzálně, takže se vám nestane, že by Mokka X vyloženě na určitém povrchu zklamala. Drobné nerovnosti i městské kostky tlumí i s 18palcovými koly dostatečně, problém nastane při větších příčných nerovnostech, kdy se začnou ozývat nepříjemné rázy od podvozku. Zatáčky projíždí s klidem, dynamické průjezdy ale nečekejte. Terénní schopnosti jsou i díky nižší světlé výšce omezené. Nepočítejte tedy s průjezdem složitějším terénem, polní cesty však zvládne s přehledem, lépe než klasické hatchbacky.

20170226_102655
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Hodnotíme

Omlazení modelu Mokka X vyloženě prospělo. Dostala vyváženější vzhled a místo překombinovaného interiéru uhlazenější místo pro řidiče, které působí hodnotně. K tomu je nutno připočíst skvělé sedačky a (byť za příplatek) spoustu šikovných jízdních asistentů, které nejsou v této kategorii samozřejmostí. Mimo dálnici se Mokka odvděčí příjemnou spotřebou, dynamické výkony však po ní nelze požadovat. Celkové naladění podvozku je neutrální a řízení příjemné, zamrzí jen jeho menší odhlučnění. Průchodnost skutečným terénem je značně omezená, avšak nezpevněnou venkovskou cestu zvládne s přehledem. Základní verze 1.6 CDTI (115 koní) startuje na částce 377 900 Kč. Testovaná verze se 136 koňmi, 6st. automatickou převodovkou a ve výbavovém stupni Innovation vyjde na 605 900 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018