Náš test: Nesmrtelný Nissan X-Trail
4. 7. 2017
Může se zdát, že X-Trail už brázdí české silnice nějaký ten pátek. Ano, je to tak. První generace maskulinního X-Trailu debutovala už v roce 2001. K nám se do reakce dostala generace třetí s obroušenými hranami. Jakou šanci má uspět u českých řidiček?
Díváme se
Pětimístný Nissan X-Trail mě na první pohled zaujal svou robustností, výraznými masivními blatníky a omlazenými předními LED světlomety. Zadní světlomety přecházejí volně do karoserie a díky tomu jsou kontury X-Trailu nezaměnitelné. Ve speciální tmavozelené metalíze vypadá X-Trail atraktivně, k čemuž přispívají také příplatková 19 palcová kola.
Nasedáme
Prosvětlený interiér působí díky panoramatické střeše a použitým materiálům velmi bytelně a kvalitně. Palubní desce dominuje 4,3 palcový barevný displej zobrazující navigaci, sms zprávy, hovory, mapy a aplikaci NissanConnect. Díky ní se člověk cítí v autě hned jako doma, neboť se hudba z chytrého telefonu dá snadno spárovat. Součástí zmíněné aplikace je také online vyhledávání přes Google. Neodpustím si však výtku na adresu grafiky zmíněného infotainmentu, ta by si redesign rozhodně zasloužila.
Speciální kožená sedadla se inspirovala vesmírným programem a dala si za cíl poskytnout maximální pohodlí i na nejdelších cestách. To se Nissanu opravdu povedlo. Stejně jako prostornost. Druhá posuvná řada sedadel se dá krásně flexibilně uspořádat. Rovněž kufr je velmi prostorný (o objemu 550 litrů) a hlavně praktický. Je vybavený mnoha rozdělovníky, aby se náklad při jízdě co nejméně pohyboval.
Jedeme
Otestovala jsem Nissan X-Trail, konkrétně s benzínovým motorem 1.6 DIG-T o výkonu 160 koní. V této konfiguraci se X-Trail překvapivě nabízí pouze jako předokolka a s manuální šestistupňovou převodovkou. U tohoto modelu X-Trail se sluší pochválit jeho tichý chod, dobře naladěný podvozek a komfortní jízdní vlastnosti. Řízení je ideální pro ženy řidičky, neboť se ve městě díky přeposilovanému volantu krásně manévruje. Nissan X-Trail podle mého nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon, respektive výbava. V rámci nejvyšší výbavy jsou k dispozici bez příplatku bezpečnostní asistenti v podobě inteligentního parkovacího asistenta, rozpoznávání dopravních značek, automatické brzdění nebo upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Při parkování jsem maximálně ocenila také práci čtyř kamer, které mi během parkování poskytly pohled na auto z ptačí perspektivy a daly se dokonce i zazoomovat. Skvělá hi-tech věcička! Spotřeba v kombinovaném režimu udávaná výrobcem činí 6,2 litru na 100 kilometrů. Předokolka si řekla během týdenního testování o 8,5 litrů benzínu/100 kilometrů.
Hodnotíme
Nissan X-Trail si dovedu představit jako ideální auto pro řidičky s dětmi, které chtějí bytelné, spolehlivé auto a s ohledem na benzínový motor jezdí spíše na kratších a středních trasách. Pro ženy je také vhodný proto, že se velmi snadno řídí. Navíc platí, že za vynaložené peníze dostanete královsky vybavené esúvéčko! Nissan X-Trail (1.6 dCi 130) startuje na ceně 574 500 Kč. Cena testovaného modelu s benzínovým motorem 1.6 DIG-T (160) v nejvyšší výbavě Tekna je 715 500 Kč.
Autor: Sabina Kvášová
Více na webu Nissan