Zdroj: archiv webu

Náš test: Neokoukané SUV Subaru XV

27. 5. 2016

Čtyřkolky se stále více dostávají do hledáčku zájmu českých řidiček. Mít totiž pohledné SUV tvářící se „na oko“ jako čtyřkolka, leč bez pohonu 4×4, může být v určitých situacích dosti zásadní. Značka Subaru si od nepaměti zakládá na technologiích a jízdním požitku. Na elegantní design, který by lahodil ženskému oku, nebyl v minulosti při navrhování vozů Subaru brán takový zřetel. Toto už ale dnes neplatí, zářným příkladem je model XV, kterému se letos po 2 letech od uvedení na trh dostává vylepšeného looku. Čím dokáže nás ženy zaujmout?

Subaru XV
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Subaru mění kurz. A aniž by se vzdalo svých jízdních a bezpečnostních schopností, uvádí modely, které z pohledu designu vypadají atraktivně a mají šmrnc. Omlazené Subaru XV je nadmíru reprezentativní a karoserie zaujme jednoduchým, minimalistickým designem. Mohutná příď s přepracovanou maskou chladiče a nárazníky, stříbro-černá 17“ palcová kola, světla s LED diodami a světlá výška o 22 cm napomáhají tomu, že toto kompaktní SUV skutečně působí velmi sebevědomým dojmem. Součástí omlazovací kúry modelu XV je uvedení nové barvy karoserie s názvem Hyper Blue.

Subaru XV
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Díky snadnému nastupování, vyššímu posezu za volantem, dobrému výhledu z auta, velkým vnějším zpětným zrcátkům jsem hned po usednutí za volant získala pocit bezpečí a příjemně se naladila na jízdu.

Tmavý interiér má díky kombinaci s kontrastním prošitím v potazích, na volantu, opěrkách, u řadicí páky a ruční brzdy sportovní esprit. Uprostřed prakticky řešené palubní desky je intuitivní audiosystém Subaru Starlink se 7“ dotykovou obrazovkou včetně zpětné parkovací kamery. Multifunkční volant s ovládáním obrazovky, rádia a tempomatu krásně padne do ruky.

Prostor obklopuje nejen řidiče a spolujezdce ale také posádku v druhé řadě sedadel. Standardně jsou zadní sedadla vybavena úchyty Isofix pro 2 dětské autosedačky. Dveře se u XV otevírají krásně doširoka, takže je manipulace s dětskou autosedačkou jedna radost. Má jediná výtka u testovaného modelu XV směřuje k objemu zavazadlového prostoru, 380 litrů objemu je pro rodinné cestování na delší výlety nebo dovolenou prostě málo.

Subaru XV
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Do redakce se nám k testu dostal model XV s benzínovým motorem o obsahu 2,0 litrů a s 150 koňmi pod kapotou. Po týdenním testování musím uznat, že se Subaru XV skvěle řídí a model má povedený podvozek. Subaru XV umí na silnici krásně krýt nerovnosti. Za jízdy působí tiše, stabilně a překvapivě agilně. Ne nadarmo se jedná o model ze stáje Subaru.

Většina řidiček bude s bezestupňovou převodovkou Lineartronic spokojena, neboť řadí velmi dobře. Upřímně si však jako milovnice řízení a řazení dokáži představit Subaru XV spíše s manuální převodovkou.

Jízda s tímto „esúvéčkem“ s pohonem všech 4 kol je nadmíru pohodlná. Na této čtyřkolce mě nejvíc bavilo, jak rychle dokáže reagovat na změny jízdních podmínek a působit při rozjezdu do svahu nebo v zatáčkách.

Během týdenního testování mě příjemně překvapila spotřeba, která se pohybovala kolem 6,6 litru. Na čtyřkolku slušný výsledek! Navíc jde jen o jednu desetinku vyšší hodnotu než oficiálně deklaruje výrobce.

Subaru XV
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Po týdenním testování vychází hodnocení modelu Subaru XV pozitivně. Subaru XV na mě zapůsobilo svými jízdními schopnostmi, bezpečným pocitem z jízdy, neokoukaným designem a slušnou spotřebou.

Slabou stránkou modelu XV zůstává objem kufru. Prakticky orientované řidičky budou láteřit, že kufr je moc malý a nevejdou se do něj všechna zavazadla při plné obsazenosti například při cestě na dovolenou. Mají pravdu. Ačkoliv se do Subaru XV vejdou s přehledem 2 dětské autosedačky a manipulace s nimi je díky doširoka otvíratelným dveřím parádní, je Subaru XV ideální model jako druhé auto do rodiny nebo pro singles a páry bez dětí.

Základní cena vozu Subaru XV(1,6i X Active) startuje na 569 000 Kč. Testovaný model (2,0i XS) s bezestupňovou automatickou převodovkou CVT a trvalým pohonem všech kol ve výbavě Comfort Lineartronic stojí 669 000 Kč. Zdarma je za tuto cenu záruka prodloužena na 5 let nebo ujetí 200 000 km.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018