
Náš test: Návykový Lexus RX 450h
8. 8. 2017
Stalo se vám někdy, že jste obhlížela nějaké auto s takovým zaujetím jako například krásné lodičky nebo šaty v butiku? Přesně takový pocit jsem měla s esúvéčkem Lexus RX 450h. Nádherný kousek, u kterého máte nutkání ho neustále sledovat. Tato bytelná hybridní čtyřkolka ale není jen na parádu.

Díváme se
Přiznám se. Doslova jsem podlehla extrémně atraktivnímu vzhledu 4. generace modelu Lexus RX 450h. Moc se mi líbí jeho minimalistické řešení karoserie s ostrými hranami a novou přední maskou s výraznými nárazníky a diodovými světlomety. Dynamický vzhled zdůrazňují zkosené přední a zadní sloupky.

Nasedáme
Jen v málokterém voze jsem se po nasednutí cítila tak dobře a klidně. Navíc je zde spousta prostoru a kožené sedačky jsou velice pohodlné. Přepracovaný interiér působí inovativně a dojmem moderního luxusu.

Palubní desce dominuje 12,3 palců široká obrazovka, která se ovládá pomocí Remote Touch na středovém tunelu. Ovládání se mi zdálo hodně citlivé, a tak jsem adresu zadávala hned několikrát. Každou řidičku potěší chytré řešení otevírání kufru. Žádné klíčky, žádná potřeba dotknout se madla. Stačí lehce přiložit ruku nad logo zavazadelníku a prostorný kufr o objemu 539 litrů se sám otevře.

Jedeme
Láska na první pohled mě nepřešla ani po nastartování motoru. Prvních pár kilometrů nebylo v modelu RX 450h vůbec slyšet. Zpravidla do 60 kilometrové rychlosti totiž jezdí RX 450h tiše a ochotně na elektřinu (přední elektromotor má 123 kW a zadní 50 kW). Při brzdění vrací energii zpátky do akumulátoru. Když jsem ale pak na dálnici na pedál šlápla pořádně, ozval se v 3,5litrový benzinový šestiválec v plné kráse. Součet výkonu se u tohoto krasavce vyšplhal na rovných 313 koní… Lexus RX 450h není ale žádným splašeným koněm, jeho chod je velice komfortní a odhlučnění perfektní. Podvozek naprosto skvěle kryje nerovnosti a troufá si i do terénu, kdy pohon 4×4 adekvátně zabírá.

K dispozici jsou různé režimy jízdy: Sport nebo Sport+ způsobuje tvrdší řízení, tvrdší odezvy podvozku a lepší akceleraci. Mě se upřímně nejlépe řídilo v normální režimu. Jízda byla maximálně komfortní a klidná, přitom měl hybrid dostatek agility k rychlejší jízdě. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 9 litrech. To je rozhodně vyšší číslo, než udává papírově výrobce. Šestiválec pod kapotou, počet koní, pohon 4×4 a hmotnost více než 2 tuny tomu odpovídá. Ve městě jsem už jezdila za 6,2 litru. To je pěkná hodnota.

Hodnotíme
Jezdit s modelem Lexus RX 450h je zážitek. Tichý komfortní chod a design tohoto prémiového auta vyniká nad ostatními. Model Lexus RX (RX 200t Comfort FWD,175 kW) startuje na ceně 1 370 000 Kč. Cena testovaného modelu (3,5 VVT-i, AWD, 313 k ve výbavě Luxury) stojí 2 215 000 Kč.
Více na webu Lexus