Náš test: multifunkční a neokoukaná Honda HR-V
20. 7. 2016
Model HR-V uvedla automobilka Honda na evropský trh loni. S jeho předchůdcem se stejným označením, který se prodával v letech 1998-2006, má společné opravdu jen jméno. V průběhu našeho týdenního testování jsem zjišťovala, zda je vůz využitelný jako kompaktní rodinné MPV a má zároveň dynamiku kupé a robustnost SUV.
Díváme se
Již na první pohled je zřejmé, že HR-V patří do kategorie menších SUV, kde na trhu panuje opravdu velká konkurence. Mohutná příď a splývající záď spolu s kličkami zadních dveří ukrytých v zadním sloupku (stejně jako u Civicu) dávají vozu dynamický a sportovní vzhled kupé. Na bocích vozu jsou výrazné, ale elegantní prolisy, které vozu zaručují potřebný šmrnc a sebevědomí.
Modrá metalická barva Hondám vždy slušela a nejinak je tomu i v tomto případě. Při koupi vozu si můžete vybrat ze čtyř metalických barev a dokonce tří perleťových barev. Mě se HR-V na první pohled moc líbilo a byla jsem zvědavá, jak bude jezdit.
Modelů HR-V není na našich silnicích moc vidět, a tak má uživatel hned o jednu exkluzivitu a výjimečnost k dobru.
Nasedáme
Hned po usednutí mě nadchl nadprůměrný vnitřní prostor včetně velkorysého prostoru na zadních sedadlech. Opěradla předních sedadel mají výrazné boční vedení a vyšší posez, který je dán také umístěním palivové nádrže pod předními sedadly. Řidička si svou ideální polohu najde velice rychle, dobrý výhled z vozu je podtržen celkem nízko umístěnou palubní deskou, která má jednoduché tvary. Použité plasty vypadají luxusně.
Klimatizace má, jak velí móda, dotykové ovládání. To není za jízdy úplně praktické, ale zvyknout se na to dá. Ovládání rádia a sledování jízdních údajů je v multimediálním LCD displeji Honda CONNECT, který fungoval perfektně. Měla bych ale pár výtek k překladu do českého jazyka, který obsahoval drobné chyby a některým údajům jsem neporozuměla ani za týden!
Sedáky zadních sedadel jsou umístěny výše kvůli již tradičnímu a praktickému systému Magic Seats umožňujícímu sedadla buď sklopit nebo zvednout pro převoz nákladu uvnitř kabiny. Kufr má objem 470 litrů a při sklopení sedadel má maximální objem 1 533 litrů.
Jedeme
Jak jsem zmínila, řidička si svou polohu najde velice rychle a výhled z vozu je také super. Po nastartování a několika rozjezdech se mi motor zdál dost hlučný, což asi zapříčinila nezvykle citlivá spojka a zbytečně vysoké otáčky.
Automatická dálková světla fungují technicky výborně. Jakmile v určité vzdálenosti před vozem není žádné světlo, tak se automaticky zapnou. Když se v protisměru objeví jiný vůz, ihned zhasnou. To je ideální na okresce nebo dálnici za minimálního provozu, ale při hustším provozu světla spustí doslova diskotéku neustálým rozsvěcením a zhasínáním, až z toho jde hlava kolem.
HR-V se v Evropě nabízí (vedle jednoho naftového motoru 1,6 i-DTEC) jen s jediným benzinovým motorem 1,5 i-VTEC, který má výkon 96 kW. Tato motorizace je dobrým řešením z hlediska dynamiky i spotřeby. V městském provozu jsem měla s HR-V spotřebu kolem 7 litrů na 100 km a v dálničním provozu pěkných 6,6 litrů na 100 km.
Hodnotíme
Po týdnu jsem si novou Hondu HR-V oblíbila. Hlavně pro její ekonomický provoz, praktický a variabilní interiér. Další plusový bod je atraktivní vzhled a určitá exkluzivita na českých silnicích.
Limitem modelu HR-V zůstává hlučnější motor a fakt, že je k dispozici pouze s pohonem přední nápravy. Cena testovaného modelu ve výbavě ELEGANCE je 574 900 Kč, základní cena s tímto motorem ve výbavě COMFORT je 489 900 Kč. Za uvedené ceny dostanete opravdu bohatou výbavu, ale bez větší možnosti individualizace.