Náš test: malý dobrý Hyundai i10
26. 6. 2017
Malé auto je do města bezva. Co ale když přijde na řadu cesta na výlet? Dokáže být městská kabelka dostatečně komfortní i na delší vzdálenosti? Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala omlazenou verzi druhé generace modelu i10.
Díváme se
Modernizovaná verze Hyundai i10 prodělala několik kosmetických změn. Jedná se především o novou masku chladiče, tvar nárazníku a mlhovky s LED světlomety. Hyundai i10 rozhodně prokoukl a omlazení mu prospělo. Ani v tmavém odstínu nevypadá i10 jako extra malé auto. Rozměry jsou 3,6 metrů délka; 1,6 metrů šířka a výška 1,5 metrů.
Nasedáme
Po usednutí za volant jsem si pochvalovala dobrý výhled a poměrně pohodlná sedadla. Interiér a použité materiály odpovídají danému segmentu a ceně, za kterou jde pořídit. Stejně tak jako například fakt, že kožený, do ruky padnoucí multifunkční volant, kterým se má mimochodem krásně ovládat infotainment, jde nastavit pouze výškově. Uprostřed palubní desky je nově instalován sedmipalcový displej s USB portem, který lze snadno propojit s chytrým telefonem.
K mému překvapení je i10 sebevědomým malým městský vozem, ve které lze komfortně převážet v druhé řadě sedadel i kamarádky, tchýni, dítě v autosedačce nebo babičku. V žádném případě nejde o místa, za které by se řidička měla stydět. Platí ale, že se dozadu vejdou maximálně 2 dospěláci. Zavazadlový prostor kufru nabízí vůbec největší objem v segmentu mini aut, konkrétně 292 litrů.
Jedeme
Jízdní vlastnosti mě po absolvování týdenního testování a více než 500 kilometrů nejen v městském provozu, ale i na trase Praha – Rychnov nad Kněžnou a zpět příjemně překvapily. Auto je příjemně odhlučněno, má komfortně naladěný podvozek a tlumiče a nabízí slušné svezení na podobné vzdálenosti i pro posádku sedící vzadu.
Testovala jsem benzínový čtyřválcový motor 1,25 MPi o výkonu 87 koní. Hyundai i10 v této motorizaci nabízí slušnou dynamiku, přesné řazení a lehké řízení, jaké každá jemná žena od auta očekává. Na dálnici jsem si ale říkala, že je přece jen bezpečnější jet v něčem větším. Pravdou ale je, že i v tomto ohledu udělala i10 krok dopředu. Hyundai i10 nabízí v rámci nejvyšší výbavy Style rozšířenou bezpečnostní výbavu v podobě varovného systému pro opuštění jízdního pruhu, systém varování před čelním střetem nebo například přisvěcování do zatáček. Při rozjíždění do kopce potěší i u tak malého autíčka asistent rozjezdu do kopce. Jedinou výtku u i10 mám ohledně chování v zatáčkách, které není příliš stabilní a je nutné to mít při průjezdu zatáčkou na paměti.
Po týdenním testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 7 litrů. Ve městě dokáže tato hodnota dokáže klesnout na 5 litrů. Hodnota deklarovaná výrobcem u tohoto motoru je dokonce 4,2 litrů, té se mi skutečně přiblížit nepodařilo. .-o
Hodnotíme
Hyundai je bezva auto na ježdění po městě, troufá si i na cesty mimo něj. V takovém případě je ale nutné počítat s vyšší spotřebou. Model Hyundai i10 potěší komfortním naladěním podvozku, pohodlným interiérem a řadou bezpečnostních asistentů. Startuje na ceně 199 990 Kč.
Více na webu Hyundai