Náš test: Sympatická Kia Rio
12. 9. 2017
Nová generace modelu Kia Rio vstoupila na trh na jaře. Pro korejskou automobilku jde o žhavé želízko v ohni na poli malých hatchbacků. Přestože nové Rio sdílí komponenty a techniku se sesterským modelem Hyundai i20, jedná se charakterově, a především vizuálně o zcela jiný automobil.
Díváme se
Rio patřilo vždy mezi nejdelší vozy ve třídě malých pětidvéřových hatchbacků. Ve své poslední generaci ještě povyrostlo a zvětšil se také rozvor. Po stránce vzhledu zachovává Rio směr, který udává nejnovější designový jazyk rodiny modelů Kia. Výrazné přídi dominuje maska chladiče tzv. „tygří nos“ s protáhlými světlomety až do boků vozu. Kia si zakládá na sportovně pojatých modelech a nejinak je tomu i v případě Ria. Designéři si dobře poradili s odlišením od Hyundai i20. I přestože mají oba vozy téměř identickou siluetu. Osobně by se mi líbila ještě větší možnost individualizace a možnost nadělit Riu například dvoubarevný lak nebo nějaký výrazný doplněk, které by ho rozjasnil.
Nasedáme
V interiéru jsem si zvykla téměř okamžitě. Ergonomie ovládacích prvků je příkladná. Po letmém „osahání“ pro mě bylo ovládání intuitivní. Pozice za volantem je příjemná s dobrým výhledem do všech stran. Oproti minulé generaci se Rio popasovalo ještě lépe s vnitřním prostorem a nabízí tak všem cestujícím dostatek prostoru ve všech směrech. Ne nadarmo patří Rio po stránce vnitřního prostoru ke špičce ve své třídě. Interiéru vévodí dotykový 5palcový displej (od výbavy Executive), který sdružuje ovládání médií, navigace a nastavení vozu. Infotainment působí kvalitně, s logickým ovládáním a adekvátní odezvou. Moji pochvalu si vysloužil multifunkční volant, který dobře padl do ruky a ovládání sdruženými tlačítky pro tempomat a audio neodvádělo pozornost od řízení. Potěšil mě také dostatek odkládacích ploch a prostorný kufr s objemem 325, resp. 980 litrů (ve výbavě Executive má praktické dvojité dno).
Jedeme
Pod kapotou nového Ria jsem měla možnost vyzkoušet novinku v podobě přeplňovaného tříválcového motoru s objemem 1.0 T-GDI litru a vcelku překvapivým výkonem 120 koní. Motoru sekundovala 6stupňová manuální převodovka s lehkými a přesnými drahami. Na poměry tříválce byl chod motoru v nižších otáčkách kultivovaný, dobře odhlučněný a vcelku dynamický. S hlasitější odezvou bylo potřeba počítat od nějakých 3000 otáček za minutu při dálniční rychlosti. Motor s rozpohybováním malého Ria neměl sebemenší problémy a potěšil svojí univerzálností po městě i mimo něj. Jízda byla v novém Riu příjemná, ve městě byl malý hatchback obratný a dobře se s ním manévrovalo. Nastavení řízení bylo spíše neutrální, při vyšších rychlostech tuhlo a mělo dobrou odezvu. Podvozek měl na rozbitých cestách své rezervy, zejména pak jeho utlumení. Doporučuji obout 15palcová kola, která znatelně přidají na komfortu jízdy. Kombinovaná spotřeba se během testování ustálila na hodnotě 5,6 litrů benzínu na 100 kilometrů, což je asi o 1 litr vyšší než hodnota udávaná výrobcem.
Hodnotíme
Nové Rio navazuje na kvality svého předchůdce a boduje ve své třídě jak velkorysým vnitřním prostorem a velikostí zavazadlového prostoru, tak příjemným a jednoduchým ovládáním. Tříválcový motor nezklame a komfortní jízdní projev stejně jako moderní technologie potěší každou řidičku. K tomu si připočtěte záruku 7 let a dostanete jeden z nejlepších malých hatchbacků současnosti. Základní provedení Kia Rio s motorem 1,25 CVVT začíná na 279 900 Kč, testovaná varianta ve výbavě Executive přijde na 344 980 Kč.
Více na webu Kia