Zdroj: fotobanka automobilky Jaguar

Náš test: Jaguar F-pace S

13. 2. 2017

Krása mnohdy bývá vykoupena sníženým komfortem, vadami v charakteru anebo příliš velkým sebevědomím hraničícím s namyšleností. Ne, nezbláznila jsem se a mluvím stále o autech… Otestovala jsem bezpochyby nejpohlednější SUV na trhu: Jaguar F-Pace, vůbec první SUV této prémiové značky v nejostřejší verzi S. Zajímalo mě, jaké kvality skrývá duše této překrásné čtyřkolky a zda si dokáže podmanit srdce českých řidiček nejen svým designem.

IMG_9089
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Sportovní křivky a vytříbená elegance. Designérům Jaguar se podařilo navrhnout působivý vůz s přesahem do budoucna. Atraktivní záď s diodovými světlomety doplňují dvě koncovky výfuku po stranách. Dynamickou příď s mohutně střiženou maskou a pohlednými diodovými světly ohraničuje nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu. Upřímně, dívat se na tvar karoserie nového modelu Jaguar F-Pace, stojícího na 20 palcových kolech se světlou výškou 21,3 cm, mě bavilo od prvního do posledního dne testování.

IMG_9107
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér nového F-Pace navazuje na ostatní modely rodiny Land Rover Jaguar. Kůží obšité palubní desce dominuje dotyková 12“ palcová obrazovka s propracovaným infotainmentem včetně ovládání navigace a hudební soustavy Meridian, která v interiéru skrývá rovných 17 reproduktorů. Volič převodovky s kruhovým ovladačem je ukryt ve středovém panelu. Přesně tak, jak to je u ostatních současných modelů Land Rover Jaguar.

F-Pace doslova hýčká pohodlím, komfortem a kvalitními materiály. Sportovní volant skvěle padne do ruky a v zimě i zahřeje, stačí zmáčknout tlačítko. Kožená sedadla s vyšším posezem a s výraznějším bočním vedením lákají pro delší cestování. Zavazadlový prostor nabízí 650 litrů objemu, po sklopeních zadních sedadel až 1740 litrů.

IMG_9082
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Po týdenním testováním musím uznat, že F-Pace není mimořádným autem jen z pohledu designu, ale také jízdních vlastností. V čem spočívá zmiňovaná nejostřejší verze S? Tak například schopností dosáhnout stokilometrovou rychlost za 5,5 sekundy. Vzhledem k tomu, že se jedná o čtyřkolku vážící více než 1,6 tuny, to není vůbec marná hodnota. Pod kapotou sportovního SUV Jaguar F-Pace se totiž skrývá kompresorem přeplňovaný benzínový třílitrový šestiválec s výkonem 380 koní.

Ostatně, že to je s tímto modelem skutečně „horké“, lze poznat už při nastartování. Motor o sobě dává hodně slyšet svým bubláním, které vrcholí výdechy výfuku. Jde o přesně ten hlasitý zvuk, který muži milují, což většina žen nedokáže pochopit. Dávat na odiv sílu motoru mi přijde taková klukovina. Uřvaným motorům neholduji. Na vozech Jaguar se mi vždy líbila jejich decentnost. Tohle je vůbec první SUV, kde jsem se s takovým zvukem setkala… Ale každému podle svého gusta.

Řízení této čtyřkolky (primárně zabírají zadní kola) je velmi snadné, výborně funguje osmistupňová automatická převodovka ZF a naladění podvozku i díky adaptivním tlumičům je velmi komfortní. Z počtu koní je zřejmé, že SUV krásně akceleruje. Velkým a milým překvapením je zjištění, jak dobře drží v zatáčkách. Pro různé situace během jízdy je tady volič různých jízdních režimů, jako sportovní Dynamic, pohodový Komfort nebo ekonomický, kterým se mění nastavení podvozku a reakce po sešlápnutí plynu. Navíc jde ještě nastavit speciální režimy pro jízdu mimo běžné silnice, nechybí ani asistent pro pohodové sjíždění kopců a schopnost brodit se vodou do výšky 50 cm! Nevím, kolikrát dámy takovou funkci v životě využijete. Faktem je, že se jedná o běžnou nabídku u vozů rodiny Land Rover Jaguar, která v segmentu SUV není často zastoupena a taková konkurenční výhoda je výhodou. I ve vysokých rychlostech, jakými se dá jet na německých dálnicích, lze bez kouknutí na rychloměr jen těžko odhadnout aktuální rychlost. Jaguar F-Pace jede svižně a nabízí nadprůměrný jízdní komfort.

Z pohledu spotřeby není F-Pace S žádný střízlík. Rovných 380 koní si i s tou nejplynulejší nohou na pedálu dokáže říci kolem 10 litrů spotřeby. Pokud se člověk nechá unést sportovním naladěním, je hodnota ještě vyšší.

IMG_9068
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

O atraktivitě nového modelu Jaguar F-Pace nemůže být pochyb, budí emoce, a to se počítá. V pomyslné hitparádě „sexylook“ atakuje první příčky segmentu SUV. F-pace: to je půvabné a funkční SUV – reprezentativní čtyřkolka nabitá moderní technologií a bezpečnostními asistenty. Kdo je rád středem pozornosti a chce na to nejen vizuálně ale i akusticky upozornit, bude jistě z dané motorizace v sedmém nebi.  Cena testovaného modelu F-Pace (verze S 3,0 benzin 275 kW) stojí 2 101 528 Kč, se všemi příplatky 2 448 150 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Jaguar

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018