Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Náš test: Dacia Duster pro snílky i lidi praxe

25. 10. 2016

O Dacii, která povstala z popela pod křídly značky Renault, se toho už napsalo mnoho. Dacia nastoupila s drzým úsměvem úspěšnou cestu, a tak nepřekvapí, že prodeje modelu Duster, už dávno přesáhly hranici 1 milionu kusů. Co o modelu Dacia Duster soudíme my?

Díváme se
První trumf vynáší Dacia Duster svým pohledným exteriérem. Jako by designéři od Renaultu vyhmátli všechny úspěšné obrysy a tvary, s nimiž už před deseti lety omámili řidiče po celém světě průkopníci SUV kategorie. Oni je použili po svém v segmentu, na který druzí nezacílili. A vyplatilo se.
Duster přitom nekopíruje, neopisuje doslova a do písmene, spíš črtá a nabízí prostor pro fantazii. A tu mají, jak známo, řidiči a řidičky velikou. Dacia Duster míří přímo do světa emocí, a to znamená na srdce velké kategorie řidičů a řidiček.

p1030137
Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Nasedáme
Teprve po nasednutí přichází chvíle pro realismus. Prostorný interiér, ucházející sedadla a slušně zpracované základní vybavení, tedy přesně to, co je možné od Dacie očekávat. Ale nemá snad spartánský styl v případě vozidla, u něhož se neočekává, že se bude pohybovat především po lesklých bulvárech, ale spíše po cestách necestách v praxi, něco do sebe?
Za sebe soudím, že má. Nečekám tedy luxusní volant, bezvadně padnoucí a řadicí páku ani plejádu dnes oblíbených odkládacích míst. Našla jsem tu obyčejný volant řídí, řadicí pákou, která zařadí zvolenou rychlost a odkládací plochy všude kolem. A tak snad jediné, co mne iritovalo, bylo kosmetické zrcátko v sluneční cloně –  bez krytky! Je to drobnost, ale opravdu nepříjemná. Jinak bych interiér včetně prostorného nákladového prostoru o objemu 475 litrů ocenila známkou ucházejícího průměru.

p1030144
Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Jedeme
Je to možná kouzlo trochu nechtěné, ale přesto. Dacia Duster 1,5 dCi a 109 koňmi s poněkud lepší dynamikou pocitově dopřeje návrat k jízdním zážitkům, o které jsme byli neustálým vylepšováním všeho připraveni. Chtěli jsme přece, aby auta byla méně hlučnější, řízení pohodlnější, řazení víc intuitivní, nebo ne? To všechno auta, z nichž se evolučně vyvinuly všelijaké crossovery nebo SUV, neměla. Důležité pro ně bylo, aby jezdila a aby byla levná. Byla to vozidla mnohem drsnější a chlapáčtější, vzpomínáte? Já určitě – vzpomněla jsem si na to právě při jízdě Dacií Duster s průměrnou spotřebou 6,5 litrů. A líbilo se mi to. I když tohle auto pokulhává za nejnovějšími trendy a technickými vymoženostmi, vrací vás o to do momentů, kdy řidič musel naslouchat každému zvuku, vnímat každý pohyb a věnovat se naplno každému rozhodnutí. Byly to časy, kdy vůz a ten, kdo ho ovládal, byli jedno tělo a jedna duše. A to všechno mi Dacia Duster během týdenního testování připomněla.

p1030145
Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Hodnotíme
Ať už jsou vaše důvody, proč uvažovat o koupi Dacie Duster, jakékoliv. Jedno je jisté. Dacia Duster znamená téměř ideální kombinaci mezi praktickými požadavky a cenou. A navíc, je to vůz pro opravdové řidiče a řidičky, kteří se nechtějí smířit s tím, že by za ně jejich činnost měly vykonávat automatické přístroje, laserová čidla a varovné signály. Proč když mají oči, uši a další smysly pro to, aby se naučili vnímat automobil a on díky tomu také poslouchal je. Dacii Duster lze pořídit s benzínovým motorem 1,6 SCe a 114 koňmi za 249 900 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi Exception a naftovým motorem 1,5 dCi se 109 koňmi stojí 434 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Dacia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018