
Náš test: Audi Q5 – parťák, co budí důvěru
14. 7. 2016
Prémiové SUV od Audi, model Q5 neztrácí od uvedení na trh před osmi lety svůj šmrnc. Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala omlazenou verzi s oblíbenou naftovou motorizací 2,0 TDI s výkonem 190 koní a pohonem všech 4 kol. Proč by měl tento model zaujmout právě nás ženy, se dozvíte právě v tomto článku.

Díváme se
Omlazené Audi Q5 vsadilo na osvědčený design, a tak nových prvků najdeme po faceliftu jen několik. Přední nárazník má kulatější tvar. Přední maska má výraznější světlomety s lineárními LED diodami pro denní svícení. Tyto víceméně kosmetické změny propůjčují Q5 sebevědomý a reprezentativní look. Pravda, přispívají k tomu navíc příplatková 20“ palcová kola, černá barva karoserie a sportovní paket S line. Audi Q5 1. generace po omlazovací kúře tak stále vypadá sexy.

Nasedáme
Z venku se může zdát, že je Audi Q5 pořádný „macek“. Přece jen délka 4,6 metru a šířka 1,9 metru budí respekt. U nás žen především z parkování a kličkování v městských uličkách. Po usednutí za volant a první jízdě musím ale jednoznačně uznat, že Q5 si dokáže získat srdce žen skvělým výhledem vpřed i vzad a také obrovskými vnějšími zpětnými zrcátky.

Dobrý pocit za volantem jsem skutečně získala hned po pár minutách. Dojem na mě udělaly také sportovní sedadla a prostorná kabina tohoto „esúvéčka“ vůbec. Sportovní sedačky v rámci výbavy S line poskytují příkladné pohodlí.
Provedení interiéru je velmi povedené a použité materiály jsou velmi příjemné na dotek. V porovnání před faceliftem neprošla palubní deska Q5 žádnou dramatickou změnou. S kovovým dekorem působí velmi elegantně. Dobré věci, zkrátka není nutné měnit. Kožený 3ramenný volant parádně padne do ruky. Uprostřed palubní desky je zabudována 6,5“ obrazovka s multimediálním systémem MMI. Díky tomu jde ovládat audiosystém, navigaci a prostřednictvím příplatkového Audi Drive Select (+5 800 Kč) také nastavení vozu pro sportovnější, ekonomickou a normální jízdu.

Slabiny Q5 vidím pouze v mechanice ovládání, které na mě působilo přetechnizovaně. Aby člověk změnil například teplotu 3zónové příplatkové klimatizace (+17 800 Kč), musí se nejprve zmáčknout ikona ventilátoru a až pak volit intenzita.
Proč by daná funkce nešla ovládat jedním tlačítkem, je mi záhada…
Zavazadlový prostor, který byl v našem případě dovybaven šikovným zádržným systémem a Audi vakem na snowboard, pojme 540 litrů objemu (po sklopení zadních sedadel až 1560 litrů).

Jedeme
Jak už bylo řečeno, Audi Q5 nabízí nyní po faceliftu novou motorizaci, konkrétně dieselový motor o objemu 2,0 TDI s výkonem 190 koní. Dvoutunové SUV s pohonem všech 4 kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic plynule jede a má dostatečné zrychlení. Díky zdařilému podvozku a tlumičům je jízda komfortní a Q5 v zatáčkách stabilní. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba této dvoutunové čtyřkolky ustálila na hodnotě 7,2 litrů.
Každou ženu jistě v Q5 potěší snadnost řízení. Zejména při kličkování ve městě nebo na parkovišti jsem opravdu ocenila práci elektromechanického posilovače. K bezpečnému pocitu z jízdy přispívá také asistent pro hlídání slepého úhlu, které v případě auta jedoucího v blízkosti Q5 upozorňuje světelnou kontrolkou ve vnějších zpětných zrcátkách nebo asistent upozorňující při přejíždění pruhu bez zapnutí blinkru (+15 800 Kč). Vhod zejména ve městě přijde také parkovací asistent Audi Parking System Plus (+10 900 Kč), díky kterému je parkování s tímto SUV poměrně snadné.

Hodnotíme
Vyšší posez, skvělý výhled a obrovská vnější zpětná zrcátka ve mě vzbudila hned po prvních kilometrech jízdy v Audi Q5 důvěru. Čím déle jsem řídila, tím více se mi líbily komfortní jízdní vlastnosti a dostatečný výkon, který doslova provokoval šlápnout pořádně na plyn. Na vlastní kůži jsme prověřila, že Audi Q5 svědčí hlavně dlouhé štace po dálnici, ale i příroda a jízda v lehčím terénu mimo silnici. Této dvoutunové čtyřkolce to ale sluší i ve městě, kde není díky posilovači řízení těžké manévrovat v uličkách a parkovat.
Audi Q5 startuje na ceně 1 191 900 Kč. Testovaná verze modelu Q5 včetně příplatkové výbavy stojí 1 639 500 Kč.