![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/testRedakce2.jpg)
Náš test: atraktivní španělské SUV Seat Ateca
21. 11. 2016
Ateca je historicky první kompaktní esúvéčko španělské značky, které je využitelné jak v městském provozu na každodenní aktivity, tak i pro aktivní víkendový život, který chce, co nejvíce usnadnit. Od svých sourozenců – Tiguana a očekávaného nového Yetiho, který bude uveden příští rok, dává najevo svůj nespoutaný naturel. Španělská novinka dokáže okouzlit.
![20161008_110318](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/20161008_110318.jpg)
Díváme se
Seatu se podařilo na jedničku, aby Ateca ve změti nových esúvéček nezapadla do šedi a průměru. V žilách ji koluje horká krev. Španělský temperament se promítá do ostrých linií karoserie. Všudypřítomné prolisy a ostře lomené hrany jsou sice poznávacím znamením většiny nových Seatů, Ateca však roztáčí smyslné flamenco. Přední nárazník ve tvaru písmene X, spolu se stříbrně vyvedenými plastovými doplňky, linoucími se z přídě na záď, jsou jejími hlavními poznávacími znaky. Ostře lomené přední i zadní LED svítilny spolu s 19 palcovými koly podtrhují její charakteristický look. Jako celek působí Ateca velmi dynamicky a přitom robustně. Design je atraktivní, ale i vyvážený zároveň. Vůz je nepřehlédnutelný a daří se mu vzbuzovat emoce. Důkazem budiž nespočet zvídavých i obdivných pohledů během testování.
![20161008_110640](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/20161008_110640.jpg)
Nasedáme
V interiéru se designéři Seatu příliš unést nenechali. Jakkoli je Ateca dynamická a emotivní z venku, interiér mnoho emocí nevzbuzuje. Přístrojová deska působí spíše stroze, nepomáhá tomu ani červený dekor. Dílenské zpracování je však na výborné úrovni, přístrojovka je funkční a vyrobená z měkkých plastů. Přístroje jsou orientovány na řidiče, sympaticky ho obklopují. Středovému panelu dominuje 8″ palcový dotykový display a ovládací prvky klimatizace. Ovládání infotainmentu a tlačítek je intuitivní, vše je hezky po ruce a jednoduše ovladatelné. Čím však Ateca boduje nejvíce, je její vnitřní prostor. Díky vyšší výšce se do ní příjemně nastupuje, dostatek prostoru je i na obou řadách sedadel. Místa je všude nadbytek, kokpit je obrovský, je z něj dobře vidět do všech stran. Jako celek působí vzdušně i se zataženou příplatkovou panoramatickou střechou. Tleskáme! Objem kufru, který lze za příplatek ovládat i bezdotykově „kopnutím“ pod nárazníkem, nabízí slušných 485 litrů.
![20161008_110601](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/20161008_110601.jpg)
Jedeme
Turbodiesel s objem 2.0 litrů a výkonem 150 koní je sázkou na jistotu, jak po stránce dynamiky, tak hospodárnosti. Není pochyb o tom, že se stane nejrozšířenější volbou při pořízení Atecy. Motor spolupracuje se 6stupňovou manuální převodovkou, která má příjemně krátké a přesné dráhy. Hlavice řadící páky padne skvěle do ruky. Jediné, co se mu dá vytknout je vyšší hlučnost při nízkých otáčkách. Při rychlejší jízdě však Ateca ladně zrychluje a zvuková kulisa přechází zcela do pozadí. Ateca je stejně jako ostatní nové Seaty spíše tužší a o něco sportovnější než zbytek koncernové flotily. Testovaná verze s pohonem všech kol disponuje navíc voličem jízdních režimů Seat Drive Profile. Vedle obligátních módů: Eco, Normal, Sport a Individual přibyly také režimy Off-road a Snow. Nejzajímavější jsou první čtyři jmenované možnosti, přičemž jsem nejčastěji využívala tu sportovní. Spotřeba se při klidné jízdě nepřehoupla přes šest litrů nafty, dynamická kolem sedmi litrů.
![20161008_105815](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/20161008_105815.jpg)
Hodnotíme
Ateca je po všech stránkách moderní a příjemné kompaktní SUV, které ocení nejen aktivní řidičky. Je velice atraktivní a nepřehlédnutelná, což se dnes počítá. Ateca se nezalekne ani terénu. Při jízdě má příjemnou jiskru, v případě, že jste vyznavači sportovnější jízdy. Nadchne svým vnitřním prostorem, bohatou výbavou v základu i ekonomickým provozem. Cena s motorizací 1.0 TSI s výbavou Style začíná na 536 900 Kč, testovaná verze Xcellence a pohonem všech kol startuje na 732 900 Kč.
Více na webu Seat