Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Náš test: Hyundai Santa Fé na dlouhé trasy

29. 8. 2016

Obrovské auto s pyšnou espézetkou SAN TAFE1 se dostalo do naší redakce. Přiznám se, že nabubřelost, ať už u lidí nebo aut, nemám ráda. Během týdenního testování si ale model Hyundai Santa Fé získal mé sympatie. Čím dokáže toto velké esúvéčko zaujmout české řidičky?

IMG_7136
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Přes počáteční ambivalentní dojem, který ve mně Santa Fé vzbudilo, jsem po několika jízdách a pohledu na detaily karoserie začala přicházet vzhledu Santa Fé na chuť. Dominantní a velmi atraktivně navržená je přední maska s chromovým grilem. Testované Santa Fé ve světlém odstínu potvrzuje, že bílá dokáže pořádně přidat na objemu. Na pohled totiž Santa Fé vypadá, že skutečně není žádný střízlík a budí svou robustností respekt. Trošku jsem měla zpočátku s tímto „obrem“ obavy z cestování po městě… (Nebudu ale předbíhat…)

Jeho rozměry však kupodivu nepatří k extrému: délka 4,7 metru, šířka téměř 1,9 metru a výška 168 cm nejsou nijak přehnané. To jeho o 22 centimetrů delší bratříček Santa Fé Grand, to už je pořádný „macek“. Do něj se sice vejde sedmičlenná rodinka, ale při představě, že bych s ním měla parkovat ve městě, jsem ráda, že testuji „jen“ tuto pětimístné SUV.

IMG_7147
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Po usednutí za volant a pohledu na design palubní desky na mě udělalo Santa Fé v nejvyšší výbavě Executive dobrý dojmem ale nikoli takový jako jeho zevnějšek. Přiznám se, že mě fluidní design od Hyundai poslední 3 roky už moc neoslovuje. IN jsou nyní ostré jednoduché linie, které si dokážu představit, že by Santa Fé slušely mnohem více. Také kvalita použitých materiálů by v této úrovni výbavy mohla být o kus lepší. Často mi během cesty rachtalo obložení panoramatického okna.

Za intuitivnost ovládání ale dávám Santa Fé jedničku. Velmi rychle jsem se se všemi tlačítky sžila. Vlevo pod volantem pak je ovládání nastavení jízdních režimů a vypínání úsporného Start/Stop systému. U řadicí páky pak 360 stupňová kamera snímající okolí auta a parkovací asistent. Zejména kamerka se mi zdála při parkování velmi přínosná. Pravděpodobnost odření ráfků kola o obrubník je díky tomu hodně eliminována. Díky vyššímu posezu je z auta skvěle vidět, což vzbuzuje pocit bezpečí, který je pro nás ženy elementární.

Příplatkové kožené sedačky poskytují příkladné pohodlí, díky kterému je se Santa Fé skutečně radost cestovat na dlouhých trasách. Naprosto si mě získal také prostorný interiér s možností umístění 2 autosedaček pomocí systému ISOFIX. Třešničkou na dortu je v Santa Fé zavazadlový prostor. Ten je pro rodinu maximálně prostorný a pojme slušných 585 litrů objemu.

IMG_7142
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

I přes vcelku příjemné lehké řízení je pro mě Santa Fé zářným příkladem toho, že si ve městě v těchto velkých SUV připadám jako vosa na bonboně. Několikrát se mi stalo, že při vjíždění do úzké jednosměrky, kde na rohu stála jako na potvoru dodávka zásobování, jsem si musela s tímto obrem zacouvat a zkusit najet do uličky napodruhé. Předek auta za volantem prostě vypadá velmi mohutně. V takovém místě přijde vhod právě zmíněná 360 stupňová kamera. Vedle této zmíněné slabší stánky je neoddiskutovatelný fakt, že to Santa Fé ve městě velmi sluší.

I jako velká milovnice pěkných aut jsem přesvědčená, že Santa Fé svědčí jízda mimo město, dlouhé trasy a díky pohonu 4×4 i jízda mimo běžné silnice. Jízda se šestistupňovou automatickou převodovkou je plynulá. Jediné výhrady mám k pomalým rozjezdům, ve kterých Santa Fé trvá poměrně s dlouho, než zabere. Santa Fé je jako dělané pro rodinné cestování a pohodovou jízdu. Na řezání zatáček to s ním opravdu není. Co se týče tlumení, je jízda v Santa Fé poměrně tichá, jízda po městských kočkách ale nepatří k nejhladším.

Model Santa Fé jsem testovala s jediným dodávaným naftovým motorem o obsahu 2,2 litrů o výkonu 200 koní. Santa Fé patří k efektivním čtyřkolkám, které pohon 4×4 zapojují pouze nízkých rychlostech, nebo když dojde k prokluzu předních kol. Ve zbytku případů se vlastně jedná o klasickou dvoukolku. Čtyřkolka Santa Fé tedy pracuje, jen když je to skutečně potřeba. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testu s touto čtyřkolkou se ustálila na 8,6 litrech na 100 kilometrů.

IMG_7138
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Troufám si říci, že testovaná třetí generace modelu Santa Fé stojí za to. V rámci testované výbavy, která by u konkurentů stále o mnoho více, je Santa Fé skutečně atraktivní, prostorná a poměrně úsporná rodinná čtyřkolka. Přesto se ale najdou detaily, které dojem z vozu kazí: provedení palubní desky, použité materiály a schopnost krýt nerovnosti na vozovce.

Model Hyundai Santa Fé startuje na cenovce 899 990 Kč (2.2 CRDi/147 kW Style 4×4). Cena testovaného modelu (2.2 CRDi/147 kW Premium 4×4) se všemi příplatky vyšplhala na 1 149 890 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018