Slunce, rovné silnice mezi rybníky a voňavý letní vzduch. Tak by se dal popsat náš testovací víkend okolo Třeboně s modernizovaným Volkswagenem Golf GTI Clubsport. Zatímco krajina nabízela klid a pohodu, nový Golf GTI Clubsport v nás probouzel úplně opačné emoce – dynamiku, zábavu a chuť pořádně šlápnout na plyn.
Design, který vás rozžhaví
test VW Golf GTI: foto Žena v autě.cz
Facelift oblíbeného hot hatche přinesl spoustu nových vizuálních prvků. Upravená maska chladiče, moderní Matrix LED světlomety a elegantní zadní světla s 3D efektem z něj dělají opravdu sebevědomé auto.
Verze Clubsport přidává výrazné aerodynamické doplňky – sportovní nárazníky, zadní difuzor a velké střešní křídlo, které nejen dobře vypadá, ale zlepšuje i stabilitu ve vyšších rychlostech. Základem jsou 18″ kola, ale v nabídce jsou i 19″ disky, které celkový sportovní vzhled ještě více podtrhnou.
Uvnitř stylově a přehledně
test VW Golf GTI: foto Žena v autě.cz
Interiér si stále drží svůj sportovně-praktický charakter. Červené detaily, kvalitní čalounění a sportovní volant s logem GTI dodávají interiéru šmrnc.
Nový infotainment MIB 4 se 12,9palcovou obrazovkou nabízí rychlé reakce a intuitivní ovládání.
Oceňujeme návrat fyzických tlačítek na volantu. Volkswagen tak reaguje na přání zákazníků, kteří chtějí mít nejdůležitější funkce pod kontrolou i za jízdy. Klimatizace ale zůstává dotyková.
Jako hot hatch je Golf prostorný tak akorát. Zavazadlový prostor Golfu GTI Clubsport má objem 380 litrů. Při sklopení zadních sedadel se tento objem zvětší na 1237 litrů.
Síla, která baví – a nezaskočí
test VW Golf GTI: foto Žena v autě.cz
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 300 koní a točivým momentem 400 Nm, to je o 55 koní víc než klasické GTI.
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximální rychlost až 270 km/h (s paketem Performance) potěší každou milovnici svižné jízdy.
Díky elektronické uzávěrce diferenciálu je chování v zatáčkách velmi jisté. Podvozek v zatáčkách drží skálopevně a navíc je adaptivní. Umí být komfortní i ostrý podle nálady. Konkrétně jsou na výběr 4 různé jízdní režimy:
test VW Golf GTI: foto Žena v autě.cz
Comfort: Režim pro běžné jezdění, který preferuje komfort a plynulou jízdu.
Sport: Režim zvyšující citlivost plynového pedálu a tuhost řízení pro sportovnější jízdu.
Individual: Umožňuje individuálně nastavit parametry jednotlivých systémů, jako je řízení, tlumiče, motor.
Speciální režim „Special“: To je WOW režim optimalizovaný pro okruh Nürburgring, kde byl vůz testován a laděn. Nabízí specifické nastavení podvozku a hnacího ústrojí pro dosažení co nejlepšího času na daném okruhu.
Spolehnout se můžete na širokou paletu bezpečnostních asistenů. V Clubsportu nechybí Park Assist, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro změnu jízdního pruhu, upozornění na hrozící nebezpečí nebo například zpětná kamera.
Tři sta koní výkonu si pochopitelně řekne o adekvátní příděl benzinu. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 8,3 litrech na 100 km.
Hodnotíme
test VW Golf GTI: foto Žena v autě.cz
Pokud hledáte výrazný, výkonný, a přitom praktický vůz, Volkswagen Golf GTI Clubsport rozhodně stojí za zvážení.
Kombinuje sportovní charakter s každodenní funkčností a nabízí perfektní mix stylu, technologií a bezpečnosti.
Ať už jedete do práce, nebo na výlet kolem rybníků v jižních Čechách, GTI Clubsport ve vás probudí vášeň a vykouzlí úsměv na rtech. Chvílemi se skutečně můžete cítit jako jezdci na Nürburgringu, jízdní vlastnosti GTI Clubsportu jsou na špičkové úrovni.
Cenovka Golfu GTI Clubsport je 1 166 900 Kč, to je o 89 000 Kč více než cena klasického GTI.
Co za tuto cenu dostanete? Výraznější design, lepší výbavu a hlavně výkon, který oceníte nejen při svižné jízdě po okreskách, ale i při předjíždění nebo rychlém přesunu po dálnici. Za svůj „závoďácký esprit“ má Clubsport jednoznačně od nás palec nahoru.