testování EV3: foto Žena v autě.cz

KIA EV3 finalistou ankety o nejlepší auto roku

18. 3. 2025

Po loňském vítězství elektrického SUV EV9 v anketě Auto mého srdce se probojoval mezi letošní finalisty ankety o nejlepší auto roku v Česku další elektromobil automobilky KIA. Co říkají na nový crossover EV3 členky poroty po testovacích jízdách, to se dočtete právě teď.

Zvenku tak akorát

testování EV3: foto Žena v autě.cz_1430 ve velké velikosti
Pavla Totušková testuje EV3: foto Žena v autě.cz

KIA EV3 působí jako menší sourozenec modelu EV9. Svou robustní přídí s charakteristickým tvarem Full-LED světlometů budí respekt.

Designérům se podařilo linie karoserie navrhnout velkoryse a futuristicky. Minimalistická a hranatá EV3 vypadá ze všech stran velice výrazně.

Zapuštěné kliky dveří na bocích přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamice.

Zadní kliky dveří jsou umístěny trochu výš. To však, jak odhalila porotkyně a trojnásobná maminka Annamaria,„znemožňuje malým dětem si dveře samy otevřít. I když je EV3 díky své prostornosti ideální rodinné auto, tento detail je trochu nedomyšlený.“

Dobrou zprávou je, že jako zástupce kompaktních elektromobilů nemá 4,3 dlouhá EV3 sebemenší potíž se životem ve městě. Parkování je skutečně hračka. Navíc můžete auto vyparkovat samočinně prostřednictvím ovládáním na klíčích.

Uvnitř obrovský

testování EV3: foto Žena v autě.cz_1387 ve velké velikosti
Sabina Sarkisovová testuje EV3: foto Žena v autě.cz

Dokonale vzdušný a prostorný interiér pětimístné EV3 se nese na vlně jednoduchosti a minimalismu.

K příkladným vlastnostem EV3 patří pohodlí, snadné nastupování a dobrý výhled z vozu. Velice praktická je také schopnost doširoka otevírat všechny dveře. To uvítají zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.

Palubní deska je tvořena plovoucím 30“ širokoúhlým displejem sdružujícím infotainment s navigací a digitálním panelem u řidiče. Vše funguje jednoduše, logicky a je doprovázeno pěknou grafikou.

testování EV3: foto Žena v autě.cz_1659 ve velké velikosti
testování EV3: foto Žena v autě.cz

„Ovládání v EV3 je velmi dobrým kompromisem mezi klasickými tlačítky a digitálními dotykovými plochami,“ říká porotkyně Sabina Kvášová.

Zatímco uvnitř kabiny je prostoru pro všechny členy posádky ažaž, kufr řadí porotkyně s 460 litry spíše k průměru. Po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit na 1251 litrů.

Když je připočten i zavazadlový prostor přímo pod kapotou o objemu 25 litrů, není to s úložnými prostory v EV3 vůbec špatné. „Přední kufr, takzvaný frunk, je podle mě velká vychytávka letošního finalisty,“ doplňuje porotkyně Vendula.

Překvapivé detaily

Míša Rubešová testuje EV3: foto Žena v autě.cz
Míša Rubešová testuje EV3: foto Žena v autě.cz

Opravdový styl dělají detaily a KIA EV3 takových prvků má opravdu mnoho. Sedadla jsou velice pohodlná.

Porotkyně kladně hodnotily použití recyklovaných materiálů. KIA EV3 jich totiž v interiéru používá celou řadu včetně čalounění z plastových lahví a koberců z rybářských sítí.

„O udržitelnosti značky si navíc můžu počíst při naskenování QR kódu v pravém straně palubní desky. Celkově se v kabině cítím příjemně, je to trochu takový pohodlný obýváček,“ říká o EV3 členka poroty Míša Rubešová.

Porotkyně Štěpánka a Vendula při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz
Porotkyně Štěpánka a Vendula při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz

Pokud by existovala hitparáda o nejpohodlnější hlavovou opěrku, zvítězila by EV3 na celé čáře. Navíc zadní strana předních sedadel slouží jako praktický držák saka nebo kabelky.

„Za sound systém značky Harman/Kardon přičítám EV3 plusové body,“ dodává porotkyně Annamaria. 

Některé detaily naopak vzbudily i rozpaky. Startování pod volantem na pravé páčce se chvíli hledá.

„Prostřední opěrka evokuje kuchyňské prkýnko,“ komentuje další porotkyně Vendula Pokorná. Umístění držáků na nápoje je vzdálenější.

Elektromobil pro reálný život

„Elektrobrblalové zavřou po jízdě s EV3 pusu. EV3 je v nabídce totiž se se dvěma kapacitami baterie. Členky poroty otestovaly silnější variantu s výkonem 204 koní (150 kW), točivým momentem 283 Nm a 81,4kWh baterií (s využitelnou kapacitou 77 kWh). Tato EV3 tak nabízí dojezd až 605 km.

Tereza Tobiášová testuje EV3: foto Žena v autě.cz
Tereza Tobiášová testuje EV3: foto Žena v autě.cz

„Jízdně je EV3 čistá radost,“ říká ve svém videu porotkyně Tereza. Elektrická EV3 exceluje díky tichému chodu, akceleraci a příjemnému přeposilování nejen ve městě.

„Skvěle naladěné jsou také tlumiče, díky kterým se nestane, že by vám typické městské silnice plné kanálů, retardérů a výmolu vysypaly ledvinové kameny,“dodává na účet dobrého podvozku tajemná porotkyně Róza.

Na okreskách nebo na dálnici je možné využít různých jízdních režimů a také ovlivňovat míru rekuperace pádly pod volantem.

Z nuly na 100 km/h se víc než 1,8 tuny vážící EV3 dostane za 7,7 sekundy. „Výkon je ideální na běžné řízení a jízdu, EV3 je auto na pohodu,“ přiznává na účet EV3 porotkyně Sabina.

KIA EV3 u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz
KIA EV3 u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Kompaktní SUV KIA EV3 je vybaveno špičkovými bezpečnostními asistenty, kteří se neustále starají o bezpečnou jízdu.

„Takový asistent únavy sleduje pozornost řidičky. To je ideální pro řidičky-maminky. Systém doporučuje dát si při řízení pauzu,“ komentuje bezpečnostní výbavu EV3 Tereza a přiznává, že by takového pomocníka potřebovala i doma.

zenovému klidu během řízení přispívá plnohodnotný head-up displej s nejdůležitějšími informacemi o jízdě nebo asistent pro jízdu v pruzích.

testování EV3: foto Žena v autě.cz_1582 ve velké velikosti
Bára Vaculíková testuje EV3: foto Žena v autě.cz

„Vypnutí otravného pípání při překročení rychlosti jde jednoduše pouze podržením tlačítka pro hlasitost na volantu,“ dodává porotkyně Míša.

Už tradičně nás na korejských autech baví zobrazení kamery a vzdálenosti od obrubníku, když zapnete blinkr.

Jako elektromobil se EV3 chová hospodárně. Průměrná spotřeba se v chladném březnovém měsíci pohybovala kolem 19 kWh/100 km, výrobce udává dokonce 14,9 kWh/100 km.

Když přijde řeč na téma dobíjení, není třeba s elektrickou EV3 žádných velkých kompromisů. EV3 zvládá dobíjení na rychlodobíječkách s kapacitou výkonu až 135 kW z 10 na 80 procent za pouhých 31 minut.

Porotkyně Štěpánka a Vendula při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz
Porotkyně Štěpánka a Vendula při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz

Díky dobré vybavenosti a tepelnému čerpadlu nedochází ke spotřebě energie na úkor snížení dojezdu v podmínkách české zimy.

S funkcí V2L (vehicle-to-load) je možné prostřednictvím auta dobíjet ostatní zařízení.

„Stačí sbalit do kufru gril a můžete se s EV3 stát královnou pikniků. Jen je potřeba zapnout užitkový režim napájený z trakční – nikoliv 12V – baterie,“ doplňuje užitné vlastnosti EV3 porotkyně Míša.

Verdikt

„Tohle auto je hodně příjemné jak pro rodinu, tak sigles,“ hodnotí v závěru svého videa o EV3 Tereza. Kompaktní rozměry, univerzální jízdní vlastnosti a dlouhý dojezd na jedno nabití dělají z EV3 praktického společníka.

Annamária s rodinou při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz
Annamária s rodinou při testování KIA EV3: foto Žena v autě.cz

„KIA EV3 se silnější baterií ujede až 600 km. Z pohledu ujetí na jedno dobití/nádrž, si nezadá s běžnými auty na spalovací motor a dokážu si ji představit jako rodinné auto pro každodenní použití,“ hodnotí EV3 porotkyně Vendula.

Pozornosti žen, které holdují stylingu, tento model jistě neunikne. Výrazný design nejde na silnici přehlédnout.

Absolutního vítěze ankety AUTO MÉHO SRDCE vyhlásíme na veletrhu FOR BEAUTY 11. dubna.

Nezapomeňte hlasovat také v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA. Vyberte nejlepší auto podle svého gusta a zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete do 13. dubna.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018