
Kabriolet do terénu: první dojmy z Range Rover Evoque Convertible
17. 6. 2016
Tento týden se uskutečnila česká premiéra nového Range Roveru Evoque Convertible a my byli u toho. Prezentace se konala v krásné přírodě Kutnohorska, kde jsme mohli naplno otestovat jízdní schopnosti nového Evoqua, a to nejen na silnici, ale především v terénu. Funguje spojení kabrioletu a SUV? Skvěle, navíc to v podání Land Roveru vypadá neskutečně sexy. Land Rover našel pravý recept na doplnění nejen své modelové nabídky, ale přímo podkategorie SUV.

Evoque se vyrobilo za 5 let více než půl milionu kusů a design od té doby jakoby vůbec nezestárnul. Opak je pravdou a verze Convertible přidává kromě plátěné střechy jen poskrovnu nových prvků v exteriéru. Je zde nová maska chladiče, upravený přední nárazník nebo přepracovaná záď se stylovým spoilerem. Další změny popravdě nejsou potřeba, vypadá totiž stále zatraceně dobře. Podstatné změny se však musely odehrát vevnitř.

Aby si Evoque zachoval výborné vlastnosti v terénu a nezkazil své značce offroadovou pověst, bylo zapotřebí vše zpevnit a vyztužit. To se povedlo na jedničku, o čemž jsme se sami při jízdách přesvědčili. I při průjezdu v těžším terénu lze za 18 sekund pohodlně stáhnout střechu, nic se nekroutí a vše do sebe perfektně zapadá. Díky tomu Evoque trochu přibral na váze. 1,8 tuny bychom mu určitě netipovali, kompaktní design vše úspěšně maskuje. Auto je naladěno celkově pohodlněji než verze s pevnost střechou, což je určitě dobře. Zapůjčený vůz měl pod kapotou ukrytý naftový motor 2,0l s výkonem 180 koní a devítistupňovým automatem. Ten rozjel skoro 2 tunový Evoque na stovku za 10 sekund, což je zcela dostačující, dynamika a dostatek síly mu rozhodně nechyběl.

V interiéru nás potěšil nový multimediální systém s prémiovým audiem. Na perfektní dílenské zpracování interiéru nebo komfortní sedačky jsme již u Land Roveru zvyklí, což Evoque jenom potvrdil. Vůz nabízí plnohodnotná sedadla i vzadu, je však potřeba počítat s tím, že při natažené střeše dostatek místa nad hlavou cestujících příliš neposkytují. Do zavazadelníku s objemem 251 litrů dáte to jen nejnutnější, ale velikost kufru pro zájemce nebude určitě prioritou.

Naše první hodnocení? Evoque funguje výborně a my ho chceme! Convertible přináší čistou radost z jízdy v terénu i mimo něj, to vše s oblohou nad hlavou. Pro milovnice brodění, doplním, že voda do 50 cm nedělá tomuto kabrioletu žádný problém!
Range Rover Evoque Convertible startuje na ceně 1 416 184 Kč. Testovanou verzi HSE Dynamic 2,0l 180 k pořídíte od 1 670 526 Kč.
Více na webu Land Rover