Ženy bývají náročné. Testovat auto s nejsilnějším motorem a v nejvyšší výbavě nemusí vždy znamenat automaticky pochvalu. Jaká je nová generace Volkswagenu Tiguan? Co se nám na Tiguanu líbí a jaké vrásky na kráse na něm Žena v autě.cz odhalila, to se dozvíte právě zde.
Díváme se
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Třetí generace populárního SUV Volkswagen Tiguan zaujme robustním a přitom aerodynamickým tvarem karoserie.
Ačkoliv je Tiguan oproti předchozí generaci o 3 cm delší, stále působí se svými 4,6 metry délky kompaktně, sympaticky a rozhodně nebudí obavy z parkování ve městě.
Styl dělají detaily, to každá ženy ví.
Pronikavé „oči“ testovaného Tiguanu krášlí příplatkové IQ.Light HD LED světlomety a obutí v podobě 20“ kol York. Červená barva karoserie Persimon odkazuje na vánoční ovoce a je vážně pěkná.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Specifikem nového Tiguanu je sedm možných výbav. Nejvyšší výbava R-Line je za nás opravdu TOP.
Charakterizuje ji sportovní esprit karoserie s nárazníky, černé prvky a plaketky, podsvícená LED lišta mezi světlomety nebo například zadní 3D LED světla High.
R-Line nám v redakci připomínal podobnou situaci, jako když se módní značka čas od času spojí se známým designérem a uvede limitovanou edici.
V případě Volkswagenu však nejde o žádnou exkluzivitu ale standard, který svým zákaznicím a zákazníkům nabízí. Jen je třeba sáhnout hlouběji do kapsy…
Nasedáme
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Skvělý výhled z vozu, pohodlná sedadla a kvalitní materiály na dotek: tak to jsou vnímané kvality, které se dostaví po usednutí do vozu. Zážitek z vozu pak zejména v noci umocňuje ambientní osvětlení s volbou až 30 barev.
Smysl pro pořádek a ergonomii Volkswagenu nikdy nechyběl a nový Tiguan není výjimkou. Jednotlivá tlačítka jsou na svém místě.
Palubní desce vévodí obrovská 15“ obrazovka infotainmentu s velmi pěknou grafikou. Navigace je standardem výbavy R-Line.
Příjemné ovládání je umocněno novým softwarem MIB4, který umožňuje nastavit individuální oblíbené funkce. Systém jde ovládat také na volantu a hlasem.
Virtuální asistentka IDA je za nás až přehnaně aktivní. Často se přihlásí o slovo. Stává se to ve chvílích, kdy nechtěně vyřknete nějaké klíčové slovo během rozhovoru a IDA se „probudí“ a nabídne pomoc. Když zrovna telefonujete bez spárovaného mobilu, je tento element celkem rušivý.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Velice nápadité je řešení dvojice bezdrátových nabíječek s integrovaným ventilátorem vepředu středového tunelu.
Druhý displej má řidička před sebou v podobě 10,25“ digitálního displeje s nejdůležitějšími informacemi nejen o jízdě.
Uprostřed středové konzole se nachází tzv. volič jízdních zážitků. Ten mění v závislosti na jízdním režimu atmosféru v autě – ambientní osvětlení a hudební podkres.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Sluší se zmínit prostornost, která je pro všechny pasažéry až nadstandardní. Tiguan je velice přátelským, rodinným SUV na dlouhé cesty.
V druhé řadě sedadel nechybí integrovaný držák nápojů, držák na telefon nebo tablet a dvě USB-C nabíječky.
Dveře jdou otevřít krásně do široka, manipulace s dětskou autosedačkou tak je v Tiguanu hračka.
Zavazadlový prostor nabízí dostatečný objem až 652 litrů, po sklopení zadních sedadel až na 1650 litrů.
Jedeme
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Pod kapotou testovaného Tiguanu se ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 142 kW (193 koní) s nejvyšším točivým momentem 400 Nm.
Motor je spojen s plynule řadicí sedmistupňovou převodovkou a propojen se systémem pohonu všech kol.
Výkon je přesvědčivý pro potřeby běžné rodiny. Zrychlit Tiguan umí z nuly na sto za 7,7 vteřin.
Spolehnout se můžete na přesné řízení, stabilitu v zatáčkách a také tužší podvozek. Jistotu, stabilitu i pocit bezpečí Tiguan zaručuje také díky pohonu všech kol. Ve městě je přitom Tiguan komfortní společník, na okresce spolehlivý parťák a na dálnici hospodárný rodinný dostavník.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC Pro jde podle aktuální řidičské nálady volit mezi šesti různými jízdními režimy. Comfort je ideální pro řízení ve městě. V režimu Sport je podvozek ještě tvrdší a přináší rychlejší odezvy plynu.
K sebejistému pocitu za volantem přispívají i bezpečnostní asistenti včetně pomocníka na parkování se zpětnou kamerou.
Tiguan je vybaven také systémem nouzového brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců. Travel Assist při jízdě po dálnici drží auto v jízdním pruhu a současně udržuje rychlost a odstup. V kombinaci s automatem zajišťuje pohodlné popojíždění v zácpě.
Poslední zjištěnou kvalitou nového Tiguanu je hospodárnost. Téměř 200koňová čtyřkolka si během týdenního testování řekla o 6,5 litru na 100 km, a to je skutečně úctyhodná hodnota.
Hodnotíme
Rodinnému SUV Volkswagen Tiguan toho není moc co vytýkat. Spolehlivě plní nároky aktivních rodin.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Je komfortní, praktický a bezpečný. Jízda je velice pohodlná i přes tvrdší podvozek. Průjezdy zatáčkou nebo jízda po horším povrchu jsou sebejisté.
Cení se vysoká kvalita bohaté výbavy. Tiguan je vybaven těmi nejdůmyslnějšími bezpečnostními asistenty, kteří dokáží řidičku i celou posádku ochránit. I se silným motorem je Tiguan hospodárným autem.
I díky tomu všemu se Tiguan pasuje do role rodinného SUV dostavníku. Přes týden zvládne pracovní i školní povinnosti a o víkendu ujede hospodárně dlouhé trasy na chalupy nebo na dovolenou.
test VW Tiguan: foto Žena v autě.cz
Nějaké vrásky na kráse?
Komu se líbí tak jako nám, musí rozbít mnoho naspořených kasiček. Zatímco nejdostupnější Tiguan (1.5 TSI) startuje na 799 900 Kč. Nejdostupnější Tiguan s nejvyšší výbavou R Line začíná na ceně 1 213 900 Kč.
S testovaným motorem (2,0 TDI 142 kW 4Motion R-Line) a příplatky se cena testovaného SUV vyšplhala na 1 620 400 Kč.
Na trhu je nově „větší SUV bratr“ Volkswagen Tayron. Jeho základní cenovka sice překonala milionovou hranici, verze R-Line s totožným motorem však stojí bez příplatků 1 540 900 Kč. Uvidíme, jak si tyto vozy budou vzájemně konkurovat…