Foto IONIQ 5: žena v autě.cz

Hyundai IONIQ 5: finalista ankety

6. 4. 2022

„Zjevení automobilového průmyslu.“ „Ikonik.“ „Uvnitř jako v pokojíčku.“ Takovými přídomky častovaly členky odborné poroty ankety AUTO MÉHO SRDCE elektromobil Hyundai IONIQ 5. Budou takové vlastnosti stačit na to, aby se IONIQ 5 stal nejlepším autem roku z pohledu žen v Česku? Jasno bude v pátek 8. dubna.

Unikátní look

Elektrický Hyundai IONIQ 5 budí emoce. Nikoho bezemisní vůz nenechá chladným, všichni mají chuť se k němu vyjadřovat. Motoristická novinářka Tereza Tobiášová o IONIQu mluví jako o zjevení v automoto světě.

IONIQ5-4
Foto IONIQ 5 a porotkyně Bára Vaculíková

„IONIQ je nádherné auto. Celkově je pro mě neskutečná pecka,“ nebrání se Tereza superlativům na účet jeho vzhledu. A další porotkyně a zpěvačka Bára Vaculíková doplňuje: „Pro mě to není IONIQ, ale IKONIK. Tohle auto je prostě ve všem svébytné a půvabné.“

Kompaktní kapota a originální tvary obrysových světel budí velkou pozornost. Pixelové světlomety tvoří osobitá světla pro denní svícení. Podobná drobná uskupení, připomínající pixely, jsou rovněž využita na zádi. Zapuštěné kliky dveří na bocích přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamice.

Foto IONIQ 5 a porotkyně Sabina Kvášová
Foto IONIQ 5 a porotkyně Sabina Kvášová

„Jeho až kosmický vzhled mě doslova učaroval. Hyundai IONIQ nejde přirovnat k žádnému jinému auto, je to zcela unikátní auto. Budoucnost přetransformovaná tady a teď,“ doplňuje k specifickému vzhledu další porotkyně a šéfredaktorka našeho magazínu Sabina Kvášová.

Redefinice interiéru

„Obří prostornost interiéru,“ tak lakonicky charakterizovala porotkyně Tereza vnitřek testovaného elektromobilu. Díky sadě akumulátorů ukrytých po celé ploše podlahy je v testovaném modelu IONIQ doslova a do písmene vše jinak než jak je na to člověk v autě zvyklý. Není zde žádný středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem a velkorysost prostoru platí i pro posádku vzadu.

IONIQ5-16
Foto: IONIQ 5 a porotkyně Eva Čejková

Tereza o použitých materiálech v interiéru doplňuje: „Sedadla, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky jsou z ekologických materiálů – z recyklovaných PET lahví nebo z přírodní vlny a ekologicky zpracované kůže.“

„Tak to si opravdu nechám líbit,“ říká o inovativní přemístitelné středové konzole, kam lze bezpečně položit i velkou kabelku, další porotkyně a zakladatelka portálu Ženy sro Eva Čejková.

IONIQ5-5
Foto: IONIQ 5

Posuvná konzola poskytuje cestujícím více variability, ale také jim umožňuje bez omezení nastupovat do interiéru a vystupovat z něj na obou stranách vozidla zaparkovaného v těsném prostoru. Pár porotkyň i v těchto situacích IONIQ náležitě otestovalo. „Zaparkovat těsně u jednoho auta a elegantně vystoupit druhými dveřmi, tak to je opravdu vítaná vlastnost,“ prozradila jedna z porotkyň.

IONIQ5-15
Foto IONIQ 5: žena v autě.cz

„Opravdu unešená jsem byla z bílé plochy displeje. Obrazovky zabírají v autech stále víc místa a ty obří černé plochy budou vždycky působit trochu ponuře. Tohle řešení se mi fakt líbí,“ hodnotí infotainment další porotkyně a šéfredaktorka webu Autíčkář.cz.

Palubní deska je tvořena 12″ dotykovým displejem informačního a zábavního systému a 12″ digitálním panelem. IONIQ 5 je vybaven vyspělým head-up displejem s rozšířenou realitou, který promítá důležité informace na čelní okno, do přímého zorného pole řidiče. Jedná se například o navigační pokyny nebo upozornění vyspělých bezpečnostních systémů.

IONIQ5-13
Foto IONIQ 5: žena v autě.cz

IONIQ 5 je vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit relaxační polohu s optimální oporou pro spodní části nohou – třeba během čekání, až se IONIQ u nabíječky dobije. A elektricky nastavitelná jsou navíc zadní sedadla.

IONIQ5-21
Foto: IONIQ 5 a porotkyně Annamaria

„Jako matka tří malých dětí nejsem za běžných okolností fanouškem světlých interiérů, ale i přesto bych se v tomto voze moc ráda vozila s celou rodinou.

Velkoryse řešený prostor bez zbytečných výstupků, panoramatická střecha skýtající další světlo a krásný výhled pro spolujezdce, otevřený propojený prostor mezi řidičem a spolujezdcem a velký kufr,“ těmito slovy hodnotí model IONIQ 5 další porotkyně a zpěvačka Annamaria d´Almeida.

Poznámka: IONIQ 5 nabízí vzadu zavazadlový prostor o objemu až 527 litrů, který se kompletním sklopením druhé řady sedadel zvětší na 1587 litrů.

Čistá jízda

IONIQ5-10
Foto IONIQ 5: žena v autě.cz

Pro jízdu s elektromobilem IONIQ 5 je příznačná bryskní akcelerace, komfortní naladění a tichý chod.

Porotkyně Tereza dokonce mluví o „skvostných jízdních vlastnostech“. Porotkyně v anketě AUTO MÉHO SRDCE konkrétně testovaly verzi Power s výkonem 225 kW (306 koní a točivý moment 605 Nm) s větší baterií o kapacitě 73 kWh a v nejvyšší výbavové linii Style 4×4 s pohonem všech kol.

Na dálnici IONIQ nabízí komfortní jízdu a na okresce v zatáčkách slušnou stabilitu díky nízkému těžišti. Podvozek je naladěný do velkého komfortu a řazení automatické převodovky je plynulé. Dynamika řidičku zarazí až do pohodlných sedaček. Na křižovatkách je to opravdu zábava. Zároveň je tento elektromobil dokonale tichý.

IONIQ5-19
Foto: IONIQ 5 a porotkyně Veronika Petrů

Vedle jemnosti řízení a komfortních jízdních vlastností patří k přednostem testovaného elektromobilu také bezpečnost.

IONIQ 5 je vybaven těmi nejvyspělejšími asistenčními systémy. Je zde například asistent pro jízdu po dálnici, kdy je rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla regulována na základě dat z přední kamery, radarových senzorů a navigačního systému.

Systém umí i udržovat vůz uprostřed jízdního pruhu a pomáhá při změně jízdního pruhu.

IONIQ5-1
Foto IONIQ 5: žena v autě.cz

Další porotkyně a zpěvačka Bára Vaculíková nedala dopustit také na parkovacího asistenta: „Ta vizualizace na velkém displeji při parkování mě opravdu nadchla. Kombinace kamery a 3D vizualizace pohledu na auto shora, to je prostě dokonalé.“

Podle výrobce je dojezd na jedno nabití 462 km. V reálných podmínkách se zapnutou klimatizací nebo topením, mimo město, dosahuje reálný dojezd při 100% nabití baterie cca 350 kilometrů.

IONIQ5-9
Foto: IONIQ 5 a porotkyně Tereza Novák Moreová

IONIQ se velmi rychle dobíjí. Platforma E-GMP, použitá u modelu IONIQ 5, podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut.

„Při nabíjení jsem zpravidla využívala 75kW nabíječku a ta hlásila, že z 0 na 80 % se dobije za 35 minut. Takové auto s dobrým dojezdem a takovou rychlostí nabíjení už opravdu dává smysl,“ doplňuje dobíjení modelu IONIQ porotkyně Sabina.

IONIQ 5 nabízí také inovativní funkci V2L, která umožňuje nabíjet elektrická zařízení, jako například elektrokola, kempingové vybavení nebo třeba fén či kávovar. 😊

Verdikt

IONIQ5-17
Foto: IONIQ 5 a porotkyně Veronika Petrů

Hyundai IONIQ 5 je jeden z nejvýraznějších modelů současnosti. Bezemisní vůz se oprávněně chlubí komfortními jízdními vlastnostmi, vyspělými technologiemi a špičkovou výbavou.

Schopnost rychle nabíjet baterii dělá z IONIQu skvělé auto pro každodenní ježdění bez kompromisů – s úžasnou akcelerací, nulovými emisemi a smyslupným dojezdem na jedno nabití. IONIQ 5 oplývá komfortem při jízdě i uvnitř interiéru.

A myšleno bylo také na to, kam mají řidičky bezpečně uložit svou kabelku. 🙂

Jedinou výraznou nevýhodou je obecně vysoká cena elektromobilů v ČR, neboť tu nemáme žádné velké pobídky ke koupi elektromobilů. Bezemisní Hyundai IONIQ 5 startuje na 1 099 990 Kč. Cena testovaného elektromobilu s pohonem všech kol se v nejvyšší výbavě vyšplhala až na jeden a půl milionu korun.

Absolutního vítěze ankety AUTO MÉHO SRDCE vyhlásíme na veletrhu FOR BEAUTY 8. dubna 2022! Nezapomeňte hlasovat také v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA. Vyberte nejlepší auto podle svého gusta a zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete do 9. dubna.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018