Inster: foto Hyundai

Elektrický Inster potěší nejen cenou

8. 4. 2025

Nastává doba, kdy nové elektromobily bude možné pořídit i kolem půl milionu korun. Hyundai Inster nabízí vedle zajímavé ceny, smysluplný dojezd a nápaditý design.

IMG_2273 ve velké velikosti
Sabina otestovala nový Inster: foto Žena v autě.cz

Redakce Žena v autě.cz otestovala nový přírůstek ze stáje automobilky Hyundai. Čtyřmístný Inster je jako dělaný do víru velkoměsta. A jak naše redakce zjistila, tak i klidně na delší projížďku mimo město.

Doménou nečoudícího Instera je pochopitelně město. S délkou 3,8 metru najdete místo k parkování velmi snadno a navíc (pravděpodobně až do konce roku) s ním v Praze můžete na modrých zónách parkovat stále zadarmo.

Další předností nového Insteru je nápaditost interiéru. Zdaleka nejde jen o design, ale také o praktické uspořádání.

Viola z Autíčkář.cz z Hyundai Inster: foto Žena v autě.cz
kolegyně Viola z Autíčkář.cz také testovala nový Inster: foto Žena v autě.cz

Například kárované čalounění v kombinaci s jednoduchou palubní deskou s mnoha tlačítky a dvěma 10,25palcovými obrazovkami působí velmi sympaticky.

Na výběr je až 64 barev ambientního osvětlení.

Vítaným detailem je také množství odkládacích ploch a držáčky ve dveřích na karty a fotografie. Například děti si sem mohou kartičky a fotky zastrčit a udělat si z Instera „svůj“ mobilní pokojíček.

Kabina vytváří dojem prostorného auta. Všechny sedačky jsou snadno a do roviny sklopit. V Insteru tak můžete převážet skutečně mnoho věcí včetně 2,2 metru dlouhých předmětů.

Inster: foto Hyundai_1778 ve velké velikosti
Inster: foto Hyundai

Zavazadlový prostor při nesklopených zadních sedadlech nabízí objem od 280 do 351 litrů. To je podobný objem jako například u většího modelu Hyundai i20.

Elektrický Inster je k dispozici se dvěma velikostmi baterie. Menší 42kWh baterie nabízí výkon 97 koní a dojezd až 327 km.

O fous silnější baterie 49kWh disponuje výkonem 115 koní a slibuje dojezd 370 km na jedno nabití, ve městě až 518 km!

Během půldenní zápůjčky s trasou „město-dálnice-okresky“ se Inster choval velice hospodárně. Celou jízdu jsme s kolegyní Violou propovídaly a rozhodně Inster nešetřily.

Inster: foto Hyundai_0997 ve velké velikosti
Inster: foto Hyundai

Jízdní vlastnosti Insteru se skutečně sluší pochválit, stejně jako kvalitní podvozek. Jedinou připomínku máme snad jen k tomu, že ve 130km/h rychlosti je hluk vně kabiny slyšet.

Příjemným překvapením byla spotřeba kolem 12 kWh. Od dalších novinářů jsme se pak dozvěděly, že šlo jet dokonce za 8 kWh!

Kladně se na spotřebě projevuje také možnost regulace rekuperace. Ta je inteligentní a přizpůsobuje se zvolené trase či odstupu od ostatních aut při zapnutém tempomatu.

Inster: foto Hyundai_1485 ve velké velikosti
Inster: foto Hyundai

Slabší Inster nabijete na rychlejších dobíječkách výkonem až 72 kWh, silnější Inster až 85 kW (platí na rychlodobíječkách od 120 kW) do 80% baterie za půlhodinku.

Zajímavostí je, že Inster funguje díky funkci V2L také jako powerbanka, takže můžete z auta přímo dobít elektrokoloběžku nebo dětem nafouknout kompresorem matračku. 🙂

Inster: foto Hyundai_1301 ve velké velikosti
Inster: foto Hyundai

Elektromobil Inster startuje s menší baterií a nižším výkonem a financováním Hyundai na 489 990 Kč.

Už od tohoto základu můžete počítat se dvěma 10,25palcovými obrazovkami včetně navigace a parkovací kamery, automatickou klimatizací, adaptivním tempomatem, bezklíčovým odemykáním i startováním, pětiletou zárukou a zárukou 8 let nebo 160 000 kilometrů na samotnou baterii.

Za tepelné čerpadlo se připlácí 25 tisíc.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018