Nastává doba, kdy nové elektromobily bude možné pořídit i kolem půl milionu korun. Hyundai Inster nabízí vedle zajímavé ceny, smysluplný dojezd a nápaditý design.
Sabina otestovala nový Inster: foto Žena v autě.cz
Redakce Žena v autě.cz otestovala nový přírůstek ze stáje automobilky Hyundai. Čtyřmístný Inster je jako dělaný do víru velkoměsta. A jak naše redakce zjistila, tak i klidně na delší projížďku mimo město.
Doménou nečoudícího Instera je pochopitelně město. S délkou 3,8 metru najdete místo k parkování velmi snadno a navíc (pravděpodobně až do konce roku) s ním v Praze můžete na modrých zónách parkovat stále zadarmo.
Další předností nového Insteru je nápaditost interiéru. Zdaleka nejde jen o design, ale také o praktické uspořádání.
kolegyně Viola z Autíčkář.cz také testovala nový Inster: foto Žena v autě.cz
Například kárované čalounění v kombinaci s jednoduchou palubní deskou s mnoha tlačítky a dvěma 10,25palcovými obrazovkami působí velmi sympaticky.
Na výběr je až 64 barev ambientního osvětlení.
Vítaným detailem je také množství odkládacích ploch a držáčky ve dveřích na karty a fotografie. Například děti si sem mohou kartičky a fotky zastrčit a udělat si z Instera „svůj“ mobilní pokojíček.
Kabina vytváří dojem prostorného auta. Všechny sedačky jsou snadno a do roviny sklopit. V Insteru tak můžete převážet skutečně mnoho věcí včetně 2,2 metru dlouhých předmětů.
Inster: foto Hyundai
Zavazadlový prostor při nesklopených zadních sedadlech nabízí objem od 280 do 351 litrů. To je podobný objem jako například u většího modelu Hyundai i20.
Elektrický Inster je k dispozici se dvěma velikostmi baterie. Menší 42kWh baterie nabízí výkon 97 koní a dojezd až 327 km.
O fous silnější baterie 49kWh disponuje výkonem 115 koní a slibuje dojezd 370 km na jedno nabití, ve městě až 518 km!
Během půldenní zápůjčky s trasou „město-dálnice-okresky“ se Inster choval velice hospodárně. Celou jízdu jsme s kolegyní Violou propovídaly a rozhodně Inster nešetřily.
Inster: foto Hyundai
Jízdní vlastnosti Insteru se skutečně sluší pochválit, stejně jako kvalitní podvozek. Jedinou připomínku máme snad jen k tomu, že ve 130km/h rychlosti je hluk vně kabiny slyšet.
Příjemným překvapením byla spotřeba kolem 12 kWh. Od dalších novinářů jsme se pak dozvěděly, že šlo jet dokonce za 8 kWh!
Kladně se na spotřebě projevuje také možnost regulace rekuperace. Ta je inteligentní a přizpůsobuje se zvolené trase či odstupu od ostatních aut při zapnutém tempomatu.
Inster: foto Hyundai
Slabší Inster nabijete na rychlejších dobíječkách výkonem až 72 kWh, silnější Inster až 85 kW (platí na rychlodobíječkách od 120 kW) do 80% baterie za půlhodinku.
Zajímavostí je, že Inster funguje díky funkci V2L také jako powerbanka, takže můžete z auta přímo dobít elektrokoloběžku nebo dětem nafouknout kompresorem matračku. 🙂
Inster: foto Hyundai
Elektromobil Inster startuje s menší baterií a nižším výkonem a financováním Hyundai na 489 990 Kč.
Už od tohoto základu můžete počítat se dvěma 10,25palcovými obrazovkami včetně navigace a parkovací kamery, automatickou klimatizací, adaptivním tempomatem, bezklíčovým odemykáním i startováním, pětiletou zárukou a zárukou 8 let nebo 160 000 kilometrů na samotnou baterii.