Výška: vozidla veřejných služeb pro ostatní vozidla | |
Šířka: motorové vozidlo přívěs nebo karavan tažený automobilem přívěs nebo karavan tažený motorovým vozidlem s maximální hmotností vyšší než 3 500 kg | |
Délka: karavan vozidlo pro přepravu cestujících se dvěma nápravami vozidlo pro přepravu cestujících s více než dvěma nápravami vozidlo pro přepravu cestujících s přívěsem nákladní přívěs kloubové vozidlo jízdní souprava (nákladní vozidlo / s přívěsem) automobil + přívěs nebo karavan všechna ostatní vozidla |
|
* Světlá výška dálničních mostů ve Spojeném království je obvykle 5.03 metrů. Pokud výška vozidla včetně nákladu přesahuje 3 metry, by to mělo být jasně označeno ve stopách a palcích v kabině vozidla tak, aby byl řidič schopen porovnat své vozidlo s dopravními značkami ukazujícími dostatečný prostor pod mosty.
** Karavan až do 12-ti m může být vlečen za předpokladu, že celková hmotnost tažného vozidla přesahuje 3,5 tuny.
*** Nebo až 18 m, pokud bylo tažné vozidlo vyrobeno před rokem 1998.
Hmotnost:
jedna náprava | 10 tun |
hnací náprava | 11.5 |
nákladní vozidlo se 2 nápravami | 18 |
nákladní vozidlo se 3 nápravami | 26 |
jízdní souprava se 4 nápravami | 36 |
jízdní souprava s 5 nápravami | 40 |
kloubová vozidla s 5 a více nápravami | 40/44 |
Ne více než jeden naložený přívěs může být vlečen prostřednictvím soukromého nebo nákladního vozidla bez pravomoci Ministerstva dopravy.
Přívěs musí být vybaven brzdami, pokud:
- jeho maximální celková hmotnost přesahuje 750 kg, nebo
- jeho vlastní hmotnost převyšuje 102 kg a byl postaven před 1.10.1982 nebo
- jeho celková hmotnost přesahuje polovinu tažného vozidla na pouliční váhu
Náklad a přesah nákladu:
Podle současných obecných předpisů o zatížení nesmí náklad na vozidlech a na přípojných vozidlech přesahovat o více než 305 mm příčně přes celkovou šířku vozidla, při dodržení maximální šíře zatížení 2,90 metrů.
Zatížení může přesahovat vpředu a vzadu za předpokladu, že jsou některé požadavky. Pro další podrobnosti je nutná konzultace s dle Nařízení o silničních vozidlech (Konstrukce a použití) z roku 1986.
Obecné rychlostní limity
Rychlostní limity jsou označeny kruhovou bílou značkou s červeným okrajem ukazující maximální povolenou rychlost (znamení II A.14 dle protokolu z roku 1949). Konec rychlostního limitu je signalizován kruhovou bílou značkou překříženou černou bílou čarou ( znamení II, A.15 dle protokolu z roku 1949), což znamená "platný národní rychlostní limit".
V zastavěných oblastech (Uzavřená komunikace):
Pokud není uvedeno jinak je obecná rychlost 30 m.p.h. (48 km / h).
"Uzavřená komunikace" je taková, na které je systém pouličního osvětlení lampami ne více než 200 metrů od sebe.
Mimo zastavěné oblasti
Typ vozidla | Dálnice | Komunikace se 2 pruhy | Ostatní komunikace |
motocykly osobní automobily a malé dodávky (odvozený od osobního automobilu): - sólo - táhnoucí karavan nebo přívěs | 70 112 |
70 112 |
60 96 |
minibusy (nepřesahující 12 m) | 70 112 | 60 96 | 50 80 |
autobusy a autokary*: | |
| |
nákladní vozidla: . do 7.5 t maximální přípustné hmotnosti: - sólo - kloubové nebo s ojí . nad 7.5 t maximální přípustné hmotnosti: - sólo - kloubové nebo s ojí | 70 112 | 60 96 | 50 80 40 64 |
zemědělská vozidla: | - - | 40 64 | 40 64 |
* osobním vozidlům, obytným přívěsům a vozidlům dvojího užití s pohotovostní hmotností vyšší než 3,5 t nebo vozidlům upraveným pro přepravu více než 8 cestujících je zakázáno pohybovat se vnějším pruhem dálnice se 3 a více jízdními pruhy
Speciální rychlostní limity
Rychlostní limity pro nově kvalifikované řidiče a řidiče – studenty
V Severním Irsku nesmí budoucí řidiči a nově kvalifikovaní řidiči (tj. ti, kteří vlastní plné řidičské oprávnění po méně než 12 měsíců) jet rychlostí vyšší než 45 mil za hodinu (72 km / h). Nově kvalifikovaní řidiči musí označit každé jimi řízené vozidlo "R" značkou (omezení).
Tato pravidla se nevztahují na návštěvníky ze zahraničí, ani na návštěvníky Velké Británie nebo Irské republiky.
POI radarové detektory, které ukazují na umístění radarů mohou být ve Spojeném království používány.
Každá osoba, která řídí, pokouší se řídit, nebo má na starosti motorového vozidla na veřejné komunikaci nebo veřejném místě, zatímco je nezpůsobilá k řízení vzhledem ke skutečnosti, že je pod vlivem alkoholu či drog, se dopustila trestného činu. Maximální povolené množství alkoholu v krvi je 0,05% ve Skotsku a 0,08% ve zbytku země.
Test
Alkohol
Policie může požádat řidiče podezřelého ze spáchání trestného činu o podrobení se dechové zkoušce.
Zároveň může také provést dechovou zkoušku za následujících okolností:
- Pokud došlo k nehodě
- Pokud je zastaveno vozidlo z jakéhokoli důvodu a posléze policista pojme podezření, že řidič požil alkohol
- Pokud se policista domnívá, že osoby odpovědné za vozidlo požily alkohol, a to i za předpokladu, že se odpovědná osoba nenachází ve vozidle v době podání žádosti
Drogy
Policie může požádat řidiče, aby podstoupili test koordinace (Fit test). Pokud řidič selže, může jej policie eskortovat na policejní stanici, kde bude dotyčnému lékařem odebrána krev na rozbor. Na některých policejních stanicích může být proveden i test slin. Policisté doufají, že budou moci do 2 let provádět toto testování přímo na komunikacích.
Poznámka
Policie bude brzy moci provádět testy přímo na místě. Přenosný tester slin byl schválen a je v současné době testován několika policejními složkami. Pozitivní výsledek u několika drog, včetně konopí, amfetaminů, kokainu, heroinu a syntetických drog bude tvořit základ trestního stíhání v rámci nové právní úpravy vstupující v platnost dnem 2. března 2015.
Nová legislativa umožní považovat za trestný čin řízení vozidla s určitou drogou v těle, což má za následek skutečnost, že úspěšné stíhání řidiče se již nebude spoléhat na nutnost prokázat jízdu pod vlivem drogy prostřednictvím testů psychomotoriky.
(Účinky některých běžně užívaných psychotropních léčiv mohou být také zahrnuty v této úpravě - řidiči jsou tak povinni informovat se ohledně přijatelné bezpečné dávky pro řízení a jsou povinni mít u sebe recept pro případnou kontrolu).
Pokuty placené na místě
Policisté mohou vydávat fixní trestné bloky za celou řadu trestných činů, např. nepřiměřená rychlost, vadné pneumatiky, nezapnuté bezpečnostní pásy, atd. Tyto bloky jsou vydány na základě rozhodnutí policie. Pachatelé mají 28 dní na to, aby zaplatili, nebo požádali o soudní jednání. Pokud řidič vůči blokové pokutě nepodnikne žádný úkon, je pokuta zvýšena o 50% nebo je řidič předvolán k soudnímu jednání.
V Anglii a ve Walesu může policie vydat "fixní pokuty" pro zahraniční řidiče, kteří se dopouštějí trestných činů jako je nepřiměřená rychlost nebo používání mobilního telefonu během jízdy. Minimální výše této pokuty je 100 liber. Pokud řidič nezaplatí okamžitě, může policie až do zaplacení pokuty vozidlo znehybnit. Motorista může později pokutu soudně napadnout.
Dopravní dozorci, jakož i policie mají pravomoc vydávat pokuty řidičům, podezřelým ze spáchání trestných činů týkajících se parkovacích předpisů, jednosměrných ulic, změny směru jízdy vozidla a osvětlení vozidla. Motorista může zaplatit fixní pokutu od 45-ti do 90-ti liber (v závislosti na závažnosti přestupku) do 28 dnů, nebo mohou požádat o soudní jednání.
Vozidla zaparkovaná protiprávně podléhají pokutě a může být znehybněna pomocí botičky nebo odtažena. Průměrný poplatek v Londýně za odstranění botičky ze znehybněného vozidla je £ 65, a poplatek za uvolnění odtaženého vozidla ze záchytného parkoviště se pohybuje okolo 150-ti liber (skladovací poplatek činí 25 liber za den).
V Londýně se nezákonně parkujícími vozidly zabývají místní parkovací asistenti, kteří vydávají oznámení o pokutách ("PCN") ve výši 80 až 130 GBP. Pokuty v jiných oblastech než v Londýně jsou obvykle levnější.
Minimální a maximální pokuty
Pokuty v GBP
Přestupek | Pokuta | Doplňková pokuta |
překročení povolené rychlosti na veřejné komunikaci | do £ 1,000 | 3 body |
překročení povolené rychlosti na dálnici | do £ 2,500 | 3 až 6 bodů, pozastavení řidičského oprávnění |
řízení pod vlivem alkoholu nebo drog | do £ 5,000 | Trest odnětí svobody 6 měsíců, odebrání řidičského průkazu (3-11 bodů, pokud mimořádně není vyloučen) |
neoprávněné parkování | Viz. výše | |
nezapnuté bezpečnostní pásy | do £ 500 | |
používání mobilního telefonu během jízdy | £ 1,000 | 3 body |
nebezpečné řízení | Bez limitu | Trest odnětí svobody 2 roky, (3-11 bodů, pokud mimořádně není vyloučen) |
neopatrné řízení | do £ 5,000 | 3-9 bodů, pozastavení řidičského oprávnění |
nedodržování předpisů týkajících se osvětlení | do £ 1,000 | 3 body |
jízda na kole na chodníku | do £ 500 | |
neopatrná jízda na kole | do £ 1,000 |
* 2,500 GBP v případě řidičů vozidel určených k přepravě osob, nebo řidičů nákladních vozidel
V případě závažných trestných činů, jako je řízení pod vlivem alkoholu, může soudce uložit přísnější sankce pro recidivisty, například delší diskvalifikační období.
Trestné body jsou udělovány za mnoho z výše uvedených trestných činů, ale v současné době soudy nemají pravomoc vyznačovat trestné body do řidičských průkazů vydaných v zahraničí. Nicméně, pokud to považují za vhodné, mohou jako náhradu uložit zákaz jízdy na komunikacích Spojeného království.
V případech kdy bylo za spáchání trestného činu uloženo odnětí svobody může být vozidlo, použité pro spáchání trestného činu, zabaveno.
Bodový systém
Trestné body za dopravní přestupky jsou vyznačeny v řidičském oprávnění, pokud řidič obdrží 12 bodů během tří let jeho oprávnění bude přerušeno po dobu nejméně šesti měsíců. Řidič, který byl penalizován za překročení rychlosti si může „umazat“ 3 body tím, že bude navštěvovat speciální kurzy.
Noví řidiči, kteří obdrží 6 nebo více trestných bodů během 2 let od získání svého řidičský průkazu, budou muset znovu splnit teoretické a řidičské zkoušky.
Bodový systém je používán také v Severním Irsku.
Speciální pravidla pro parkování
Vozidla nesmí parkovat na silnici v místech, kde mohou způsobit překážku v provozu. Toto pravidlo je často velmi přísně interpretováno ve větších městech.
Ve městech je parkování a čekání obecně zakázáno na hlavních komunikacích od pondělí do pátku od 08.30 do 18.30 hodin a v sobotu od 08.30 do 13.30 hodin.
Pro umožnění co možná největší plynulosti provozu byly některé úseky komunikací označeny jako "městské průchozí komunikace" se zákazem zastavení. Na těchto komunikacích je zakázáno parkovat, nebo čekat v časech uvedených obdélníkovou dopravní značkou, která udává zákaz zastavení v uvedených obdobích s výjimkou nástupu nebo výstupu cestujících. Na silnicích označených jako "městské průchozí komunikace" (znamení ve formě červeného úhlopříčného kříže na modré kulaté značce s červeným okrajem), je veškeré parkování, čekání a zastavení přísně zakázáno, pouze s výjimkou případů nouze.
V Londýně byly vytvořeny sítě tzv. Červených tras. Tyto komunikace, které jsou označeny červenou čarou podél vozovky mají za úkol zlepšit plynulost provozu na hlavních komunikacích, tím, že omezí čekání, nakládky a vykládky na určitých místech.
Je zakázáno zastavit nebo parkovat na:
- Komunikacích označených dvojitou bílou čarou, s výjimkou vyzvednutí nebo výstupu cestujících
- Autobusových, tramvajových nebo cyklistických pruzích během provozu
- Cyklostezkách
- Přechodech pro chodce, včetně oblastí označených „cik-cak“ čarami
Systém žluté čáry podél vozovky nebo přes obrubník znamená omezení pro čekání a nakládku během doby uvedené na malých obdélníkových značkách.
Motoristé by měli používat oficiální parkovací místa označená značkou "P". V některých lokalitách, kde je čekání povoleno v rozmezí 20-ti až 45-ti minut, zobrazuje modrá obdélníková značka časový limit. Vícepodlažní a podzemní parkoviště se nachází v městských oblastech, přičemž většina z nich je v noci uzavřena a výše poplatků za parkování se liší.
Parkovací hodiny jsou ve Spojeném království široce používány. Poplatky se liší a jsou uvedeny na hodinách. Platba je obvykle zapotřebí od 08.30 do 18.30 hodin, od pondělí do pátku (a v některých oblastech v sobotu a neděli). Parkovací hodiny šedé barvy se běžně používají pro krátkodobé parkování (až 2 hodiny) a zelené parkovací hodiny jsou využívány pro parkování na delší dobu. Dodatečné poplatky jsou vybírány v případě, že doba parkování překročí dobu, která byla na hodinách předplacena. Motoristé mohou využít ještě neuplynutou dobu na hodinách bez dalšího placení.
V oblastech "Pay and Display" je parkování povoleno, pokud si řidič koupí parkovací lístek z parkovacího automatu a zobrazí jej ve vozidle, nebo zatelefonuje automatizované službě a zaplatí za parkování kreditní kartou.
V některých městech je buď jedna nebo obě strany silnice vyhrazena pro parkování trvalých obyvatel - "kontrolované parkovací zóny" CPZs. Tyto oblasti jsou označeny bílou tečkovanou čarou namalovanou na vozovce a označením "P pouze pro držitele povolení" nebo "P pouze pro držitele příslušných karet“, podle úpravy místními úřady. Vozidla parkující v těchto oblastech musí mít buď speciální kartu s parkovacím tokenem nebo známkou, nebo parkovací lístek na základě zvláštního povolení. Výše poplatků se pro parkování trvalých obyvatel liší. Časové parkovací lístky lze získat za úměrně snížené sazby. Hostující motoristé trávící minimálně jeden kalendářní měsíc v okrese, kde jsou v platnosti taková omezení, se mohou obrátit na místní správní orgány pro získání parkovacího povolení nebo karty.
V mnoha oblastech se používají parkovací kotouče. Umožňují uživateli parkovat bezplatně na omezenou dobu. Parkovací kotouče je možné získat zdarma v některých obchodech a od policie.
Parkování v noci: osobní automobily, nákladní vozidla nepřesahující 1.525 kg pohotovostní hmotnosti, invalidní vozíky a motocykly mohou být v noci zaparkovány bez nutnosti osvětlení na komunikacích, na nichž je rychlostní limit 30 mph (48 km / h) nebo méně, ale pouze tehdy, pokud:
- Vozidlo je nejméně 10 metrů od křižovatky, v blízkosti a paralelně k chodníku a ve směru dopravního provozu, nebo
- Se vozidlo nachází na uznaném parkovišti.
Přívěsy a vozidla s přesahujícím nákladem nesmí v noci být ponechána bez osvětlení na komunikacích.
Parkující vozidla, která nesplňují podmínky pro výjimku z nutnosti osvětlení, musí mít zapnuta veškerá svá postranní světla.
Výkon parkovacích předpisů
Vozidla zaparkovaná protiprávně podléhají pokutě a může být znehybněna pomocí botičky nebo odtažena, ve druhém případě je účtován poplatek za uvolnění odtaženého vozidla ze záchytného parkoviště. Pokud je vozidlo pouze znehybněno musí se majitel dostavit na policii a zaplatit vysokou pokutu, aby byla botička z jeho vozidla odstraněna (viz "Pokuty")
V místech, kde jsou k dispozici parkovací hodiny v provozu, jsou vybírány v případě, že doba parkování překročí dobu, která byla na hodinách předplacena, dodatečné poplatky. I v tomto případě mohou policisté použít botičky popřípadě nechat vozidlo odtáhnout.
Ve Spojeném království jsou za porušení parkovacích předpisů také vybírány fixní pokuty, a to podle toho, kde se přestupek uskutečnil. Minimální pokuta je 20 liber s výjimkou Londýna, kde se pokuta může vyšplhat do výše 40-ti, 60-ti nebo 80-ti liber.
Parkovací místa pro zdravotně postižené motoristy
Zdravotně postižení motoristé (řidiči nebo cestujících), kteří vlastní a mají viditelně umístěnou modrou značku pro invalidy mohou těžit ze speciálních parkovacích ústupků za předpokladu, že neparkují v místech, kde by mohli způsobovat překážku v provozu:
- Mohou parkovat na parkovacích místech vyhrazených pro držitele průkazů
- Mohou parkovat bezplatně a bez časového omezení na místech s parkovacími hodinami a v oblastech "Pay and Display"
- V Anglii a Walesu mohou až 3 hodiny parkovat na místech s jednoduchou nebo dvojitou žlutou čarou, nebo tamtéž bez časového omezení ve Skotsku, ale s výjimkou míst, kde je uveden zákaz nakládky a vykládky. V Anglii a Walesu musí být použit speciální parkovacích kotouč.
- V některých oblastech mohou držitelé průkazů parkovat bezplatně na parkovištích mimo ulice
Režim se nevztahuje na centrum Londýna, s výjimkou místních obyvatel, nebo na soukromé komunikace.
Pro zahraniční motoristy jsou k dispozici vzájemné dohody s EU a EHP (s výjimkou Lichtenštejnska).
Semafory
Používá se systém mezinárodního tříbarevného semaforu.
Informace o zvláštních výstražných znameních na dálnicích viz "Dálnice" .
Ve filtračních pruzích se používají světelné šipky, přičemž řidiči mohou pokračovat v jízdě ve směru zelené šipky.
Červená střídavě blikající světla se používají na přejezdech, při zvedání mostů, v blízkosti požárních stanic atd.
Dopravní značení
Spojené království přistoupilo k Protokolu o dopravních značkách a signálech (Ženeva, 1949). Symboly na směrových značkách s hnědým pozadím poukazují na turistické atrakce. Dálniční dopravní značení má modré pozadí, značení indikující hlavní komunikace má zelené pozadí a značky pro místní komunikace mají pozadí v bílé barvě. Znaky s černým pozadím jsou používány pro veřejné komunikace pro nákladní vozidla. "Stop" značkou je červený osmiúhelník s nápisem STOP v bílé barvě. Ve Walesu jsou běžně používány dvojjazyčné nápisy ve velštině a angličtině.
Na některých komunikacích s omezením rychlosti a na některých křižovatkách jsou instalovány kamery za účelem dokumentace vozidel porušujících dopravní předpisy. Přítomnost těchto kamer může být vyznačena čtvercovými značkami s černým fotoaparátem na bílém pozadí, nicméně takto označeny nejsou všechny dostupné kamery.
Zvláštní vodorovné dopravní značení používané ve Spojeném království:
- Křížené žluté čáry pokrývající celou křižovatku (box): motoristé nesmí vjet do vyznačené žluté oblasti, dokud není jím vybraný sjezd nebo pruh volný (pro další podrobnosti viz "Pravidla silničního provozu" )
- Podlouhlý bílý trojúhelník: znázorňuje, že motoristé musí ustoupit provozu vedoucímu po protínající hlavní komunikaci.
- Žluté čáry podél okraje vozovky a přes obrubník: tento systém znamená omezení pro čekání a nakládku během doby uvedené na malých žlutých obdélníkových značkách.
- Bílé „cik cak“ čáry na jedné straně přechodu pro chodce: značí zákaz parkování, čekání a výstupu cestujících. Předjíždění vozidel stojících před „cik cak“ značením před přechodem je také zakázáno.
- Červené čáry (jednoduchém a dvojité) podél vozovky: mají za úkol zlepšit plynulost provozu na hlavních komunikacích, tím, že omezí čekání, nakládky a vykládky na určitých místech.
- Autobusové pruhy jsou znázorněny jak vodorovným dopravním značením, tak klasickými dopravními značkami, kterými je uvedena doba kdy jsou tyto pruhy vyhrazeny pouze pro autobusy a kdy je mohou používat i ostatní vozidla. V některých městech jsou autobusové pruhy zvýrazněny pomocí červeného asfaltu.
Ve Spojeném království je přibližně 9,000 železničních přejezdů. Většina železničních přejezdů je vybavena závorami, žlutými světly a červenými blikajícími světly a zvukovým výstražným signálem.
Když se světla rozsvítí musí řidiči zastavit za bílou čárou.
Některé železniční přejezdy v odlehlých místech mají závory preventivně stále spuštěné. Řidič musí zkontrolovat zda je cesta volná a následně klikou zvednou závory. Jakmile je vozidlo na druhé straně přejezdu, musí řidič zastavit a závory znovu ručně spustit.
Na nezabezpečených železničních přejezdech, bez závor nebo světel musí být chodci a řidiči zastavit a ujistit se zda se neblíží vlak před tím než přes přejezd pokračují v jízdě.
Bezpečnostní pásy a dětské zádržné systémy
Ve vozidlech je pro řidiče a spolujezdce povinné mít zapnuty bezpečnostní pásy. Pokud jsou k dispozici bezpečnostní pásy i na zadních sedadlech je pro osoby přepravované na zdaních sedadlech povinné mít i zde bezpečnostní pásy zapnuté. Toto nařízení se vztahuje i na osoby cestující v dočasně dovezených vozidlech vybavených pásy.
Lékařské potvrzení, které bylo vydáno v zahraničí, a které svého držitele osvobozuje od povinnosti zapnutých bezpečnostních pásů není ve Spojeném království přijato. Osvobozené osoby by měly si měly opatřit při příjezdu britské lékařské potvrzení.
Děti do 3 let musí používat dětský zádržný systém odpovídající jejich hmotnosti ve všech osobních a nákladních vozidlech, kromě případů, jsou přepravovány v zadní části vozidel taxi služby. Děti nemohou být přepravovány ve vozidle jiným způsobem. Schválené dětské zádržné systémy jsou v souladu s normou ECE R44/03 (nebo novější).
Děti ve věku mezi 3 a 12-ti lety nebo do výšky 1,35 m cestující na předním sedadle vozidla musí sedět ve schváleném dětském zádržném systému nebo musí mít zapnuté bezpečnostní pásy. V případě, že cestují v zadní části vozidla, musí sedět ve schváleném dětském zádržném systému nebo mít zapnuté bezpečnostní pásy jsou-li k dispozici.
Děti ve věku od 12-ti let, nebo měřící 1,35 m a více, musí mít zapnutý bezpečnostní pás, pokud je k dispozici.
Je povinností řidiče je zajistit, aby všechny děti do 14-ti let používaly odpovídající zádržný systém.
V autobusech a autokarech musí cestující starší 14-ti let používat bezpečnostní pásy jsou-li k dispozici.
Helmy pro cyklisty
Pro řidiče motocyklů, skútrů a mopedů je povinné nosit bezpečnostní přilbu schváleného návrhu. Toto nařízení platí i pro cestující, kromě těch v postranním vozíku. Návštěvníci Spojeného království musí nosit helmu, která je vyráběna dle normy podobné té britské.
Světla
Motoristé musí:
- Použít boční světla mezi západem a východem slunce
- Použít světlomety v noci (mezi půl hodiny po západu slunce a půl hodiny před východem slunce) na všech komunikacích bez veřejného osvětlení a na komunikacích, kde je pouliční osvětlení více než 185 m od sebe nebo nesvítí
- Použít světlomety nebo přední a zadní mlhová světla, v případech kdy je vážně snížená viditelnost, obvykle na méně než 100 m
Motoristé by měli:
- Použít tlumené svícení v noci v zastavěných oblastech, pokud vozovka je dobře osvětlená
- Použít světlomety v noci na osvětlených dálnicích a silnicích s rychlostním limitem nad 30 mph
Výstražný trojúhelník
I přesto, že výstražné trojúhelníky nejsou povinné a nejsou široce používány, britské předpisy stanovují následující model - červený rovnostranný trojúhelník s každou stranou nepřesahující 55 cm na délku.Trojúhelník by měl být umístěn na stejné straně vozovky, minimálně 45 m před překážkou. Nicméně motoristé nemohou použít výstražný trojúhelník na dálnici.
Výstražná světla by měla být použita při jízdě vozidla, které způsobuje překážku v provozu, v důsledku poruchy nebo nehody. Nesmějí být použita při jízdě s výjimkou dálnic, na které jsou použita jako varovný signál o překážce v provozu pro ostatní řidiče.
Hasicí přístroj na palubě soukromých vozidlech není povinný.
Lékárnička
Lékárnička je doporučená, ale není povinná.
Pneumatiky a hloubka dezénu
Osobní vozidla, lehké dodávky, karavany a lehké přívěsy musí mít minimální hloubku dezénu pneumatik 1,6 mm přes centrální tři čtvrtiny vzorku a po celém obvodu pneumatiky.
Motocykly, velká vozidla a vozidla přepravující cestující musí být mít hloubku nejméně 1 mm přes tři čtvrtiny šíře dezénu a kolem celého obvodu pneumatiky.
Mopedy musí mít viditelný vzorek.
Ostatní
Reflexní vesty
Reflexní vesty nejsou povinné v osobních vozidlech.
Návštěvníci
Hostující motoristé řídící vozidla s levostranným řízením by se měli informovat ohledně nastavení světlometů pro jízdu na levé straně a případně je upravit, jinak riskují, že při zastavení policií a zjištění špatného nastavení světel jim může být uložena pokuta až do výše £ 1000.
Vozidla registrovaná v zahraničí a dočasně dovezená do Spojeného království musí být vybavena v souladu s minimálními požadavky Mezinárodní úmluvy ve vztahu k provozu motorových vozidel (Paříž, 1926) nebo Úmluvy o silničním provozu (Ženeva, 1949).
Obyvatelé
Osobní vozidla a lehká nákladní vozidla nesmí mít pneumatiky s radiálním vzorkem a kříženým vzorkem na stejné nápravě, nebo pneumatiky s kříženým vzorkem (úhlopříčka) na zadní nápravě a pneumatiky s radiálním vzorkem na přední nápravě.
Ve Spojeném království neexistují žádné platné předpisy týkající se používání pneumatik s hroty nebo se sněhovými řetězy; tyto doplňky nejsou ve Velké Británii protizákonné za předpokladu, že nepoškozují povrch vozovky.
Registrační formality
Neexistují žádná administrativní kontroly týkající se vlastnictví jízdního kola, která nejsou ani předmětem daně.
Pojištění
Není povinné žádné pojištění třetí stranou.
Cyklopruhy
Cyklistické pruhy jsou označeny buď nepřerušenou nebo lomenou bílou čarou podél vozovky. Některé cyklostezky jsou umístěny daleko od komunikací. V některých případech je vyhrazen stejný prostor pro chodce i cyklisty. Některé křižovatky mají pokročilé zastavovací prostory k tomu, aby bylo cyklistům umožněno získat postavení vpředu, před ostatními účastníky provozu.
Na cyklostezkách se speciálními přechody nesmí cyklisté překročit komunikaci, dokud nesvítí na signalizaci zelený symbol jízdního kola. Řidiči nesmí jet a parkovat v jízdním pruhu pro cyklisty vyznačeném pevnou bílou čarou.
Informace o cyklistice v Londýně jsou k dispozici
http://www.tfl.gov.uk/roadusers/cycling/11598.aspx
Více informací o cyklistice ve Velké Británii a Národní cyklistické síti, viz. odkaz vpravo.
Povinné vybavení
Jízdní kola používaná v noci musí být vybavena předním a zadním světlem, a červenou zadní odrazkou.
Bezpečnostní helma
Ochranná helma není povinná, ale je doporučena.
Speciální právní úprava
Cyklisté mohou využít autobusové jízdní pruhy, pokud jejich označení obsahuje symbol jízdního kola. Cyklistům je zakázáno jezdit po chodníku. Jízdní kola nesmí být zaparkována v místech, kde by mohla ohrozit nebo překážet ostatním účastníkům silničního provozu nebo chodcům.
Hlášení o nehodě
V případě nehody, při které došlo ke škodě nebo újmě na zdraví jakékoli jiné osoby, ke škodě na vozidlech, zvířatech, majetku nebo vybavení ulice, je řidič, který nehodu způsobil, povinen zastavit a zůstat na místě nehody po přiměřenou dobu a poskytnout podrobné informace jako je číslo, jméno a adresa majitele, případně pokud došlo ke zranění osob, musí uvést informace o jeho pojištění každému, kdo má rozumné důvody se na tyto informace dotazovat.
Pokud se z nějakého důvodu řidič rozhodne změnit výpověď, musí ohlásit nehodu na policejní stanici, jakmile je to možné, ale v každém případě do 24 hodin.
Pokud došlo ke zranění jiné osoby a podílející se řidič nemůže podat informace o jejím pojištění okamžitě, musí je nahlásit do 7 dnů na policii.
Čísla tísňových linek
Policie Hasiči | 999 nebo 112 |
Pojistné formality
V případě nehody je vhodné tuto skutečnost oznámit pojišťovně co nejdříve.
Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018