![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/ZvA_test-redakce_2000x1281-px-250124-A-W.jpg)
Dolce vita a test Alfa Romeo Stelvio
26. 1. 2024
I v chladném zimním dni dokáže tohle auto vzbudit vášeň. Alfa Romeo Stelvio má až uhrančivý sexappeal. Redakce Žena v autě.cz otestovala kvality tohoto sportovního SUV v luxusní edici Competizione.
![IMG_8703-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8703-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
Díváme se
Darmo mluvit, snadno umí Alfa Romeo Stelvio atakovat city… A taky mě utvrdit v přesvědčení, že v Itálii mají samé dobré věci. Hory, moře, módu, umění, jídlo, víno, …. a auta.
Ačkoliv se Stelvio prodává už 8 let a předloni prošlo kosmetickou úpravou, stále dokáže zaujmout a ohromit.
Se speciální matnou barvou karoserie Moonlight a červenými brzdovými třmeny, velkými 21“ koly a štítky označujícími speciální edici Competizione nenechalo nikoho z redakce Stelvio chladným. Sportovní SUV v prémiovém balení par exellance!
Na druhou stranu Stelvio potěší svými kompaktními rozměry. Délka 4,68 metru slibuje snadný život ve městě.
Design modelu Stelvio je v každém detailu přitažlivý. Přídi dominuje jasně rozpoznatelný design masky s logem Alfa Romeo a pohledné adaptivní světlomety se systémem Matrix LED už od základu.
Sexy záď poutá pozornost kouřovým krytem LED zadních světel.
Nasedáme
![IMG_8720-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8720-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
Velký dojem umí Stelvio udělat také po usednutí za volant. Vnitřek testovaného esúvéčka snoubí prémiovost s velkou dávkou elegance.
Logo na volantu je monochromatické a esprit sportovního auta násobí rovněž umístění startování přímo na volantu a hliníková pádla řazení pod volantem.
Jediným barevným prvkem v interiéru je italská trikolora u automatické převodovky na středovém tunelu.
Do sportovna navržené Stelvio ve speciální edici Competizione vychází z nejluxusnější výbavy Veloce. Jen v takto vybaveném interiéru najdeme v opěrkách hlavy odkaz na edici Competizione, černé čalounění a prošívání, zatmavená okna a špičkový audiosystém Harman/Kardon.
![IMG_8727-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8727-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
Digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem nabízí řadu graficky zajímavých zobrazení otáčkoměru a rychlosti. Hlavní úlohu stále hraje přehlednost.
Stejně tak velká (úhlopříčka 12,25“) obrazovka infotainmentu uprostřed potěší srozumitelným ovládáním a pěknou grafikou. Uživatelsky příjemné a hlavně jednoduché je ovládání klimatizace na kruhových tlačítkách.
Půvabné, sportovní esúvéčko je přitom příjemně prostorné i pro rodinný život a tak může s klidem plnit roli univerzálního auta do rodiny. Kufr o objemu 525 litrů se dá prakticky rozdělit, po sklopení zadních sedadel lze docílit až 1550 litrů objemu.
![IMG_8690-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8690-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
Jedeme
Další dobrou zprávou je, že Stelvio svým sportovním lookem rozhodne neklame tělem. Řidičsky je totiž přesně takové, jak vypadá. Sexy, sportovní a agilní…
![IMG_8728-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8728-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
V případě testovaného Stelvia Competizione bije pod kapotou srdce v podobě zážehového čtyřválce 2.0 Turbo o výkonu 206 kW (280 koní) a točivém momentu 400 nM. Z 0 na 100 km/h Stelvio dosáhne už za 5,7 vteřiny. Osmistupňový automat ZF řadí velmi hladce, případně jde rychlost „nakopnout“ pádly pod volantem.
Stelvio jede svižně a obratně. Ve městě i na dálnici se s ním jezdí velmi příjemně. Pochvalu si zaslouží za přesnost a lehkost řízení. Ať už kličkování v městských uličkách nebo ve vyšších rychlostech na okresce Stelvio nezapře tužší podvozek a sportovního ducha. Přitom se jedná o velmi komfortní auto pro každodenní cesty.
![IMG_8742-ve-velke-velikosti](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8742-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
Sympatické je, že se Stelvio umí přizpůsobit momentální řidičské náladě. Díky aktivnímu podvozku s adaptivními tlumiči je možné nastavit různé jízdní režimy (Dynamic, Neutral, Advanced).
Máte v autě dítě a chcete jet na pohodu? Fajn. Přepnete podvozek na Advanced a nastavení tlumičů do režimu Soft.
Pokud máte chuť vyplavit trošku hormonů, zapněte dynamický režim. Podvozek ztuhne a reakce motoru budou mnohem brysknější.
Jízdy v zimě se ve Stelviu také nemusíte obávat. Ostatně už pojmenování po legendárním alpském průsmyku dává tušit, že se s tímto autem můžete neohroženě vydat mimo klasické cesty. Stelvio ve vrcholné výbavě Competizione je čtyřkolka. Pohon všech kol Q4 je zde řešen tak, že primárně zabírá zadní náprava a při nutnosti trakce zabírají i přední kola.
Jak se na prémiové SUV sluší, je Stelvio vybaveno špičkovými bezpečnostními asistenty včetně šikovného asistenta pro jízdu v koloně, jízdu v pruzích nebo samočinným parkováním a inteligentním adaptivním tempomatem.
Pokud jde o spotřebu, má 280koňové Stelvio poměrně apetit. Během našeho týdenního testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 9 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Hodnotíme
![ZvA_test-redakce_2000x1281-px-250124-A-W](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/ZvA_test-redakce_2000x1281-px-250124-A-W-1024x656.jpg)
Hbité a designově dokonalé Stelvio má velké kouzlo i po několika letech na trhu. Život s ním a v něm je zábavný a nabitý emocemi.
Řízení a ovládání Stelvia člověka rychle vtáhne do hry a z každého všedního dne udělá nezapomenutelný zážitek.
Život je krásný, to v Itálii vědí a Stelvio to jen potvrzuje.
Cena základní verze (Stelvio Sprint 2.2 Diesel) odpovídá prémiové třídě a startuje na 1 299 000 Kč. Cena testovaného modelu (Stelvio Competizione, 2.0 Turbo) dosáhla bez příplatků 1 719 000 Kč.
![IMG_8661-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8661-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8669-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8669-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8674-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8674-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8677-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8677-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8684-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8684-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8690-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8690-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8699-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8699-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8703-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8703-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8709-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8709-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8710-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8710-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8714-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8714-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8720-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8720-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8727-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8727-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8728-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8728-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8734-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8734-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![IMG_8742-ve-velke-velikosti](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/IMG_8742-ve-velke-velikosti-1024x768.jpeg)
![Snimek-obrazovky-2024-01-25-v-9.57.39](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/Snimek-obrazovky-2024-01-25-v-9.57.39-1024x615.png)
![Snimek-obrazovky-2024-01-25-v-10.02.54](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2024/01/Snimek-obrazovky-2024-01-25-v-10.02.54-1024x649.png)
Více na webu Alfa Romeo