Dlouhodobý test: DS 4
7. 12. 2022
O modelu DS 4 se mluví jako o šperku na 4 kolech. Není ale autem jen na parádu? Do jaké míry zvládá plnit požadavky náročných žen? Naše redakce právě podrobuje tento pohledný hatchback dlouhodobému testování. Vybírám 4 nejpodstatnější vlastnosti, čím naší redakci zaujal už po prvních kilometrech.
Argument č. 1: extravagantní look
Za WOW efekt píšu „déesčtyřce“ jedničku! Je bez debat, že DS 4 vybočuje z řady a probouzí zájem kolemjdoucích žen i mužů. Nesčetněkrát jsem byla na ulici tázána, co je to za model a kolik stojí.
Výrazná maska chladiče se světlomety DS Matrix LED Vision vytváří se 150 diodami nevšední vzhled. Look karoserie tohoto hatchbacku v příplatkové zlaté barvě Copper (+20 000 Kč) je zkrátka sexy. Propracované linie boků doplňují zapuštěné kliky dveří, které jsou k dispozici už v základní výbavě.
„Nejlepší věci v životě jsou zadarmo a ty druhé nejlepší jsou velmi drahé,“ pronesla jednou návrhářská legenda, Coco Chanel. DS 4 se k tomuto citátu dokonale hodí.
Testovaný model DS 4 CROSS ve výbavě RIVOLI (1.5 BlueHDi 130 EAT8) startuje na milionu a padesáti tisících korunách. To není na hatchback málo. Po pár tisících ujetých kilometrech však můžu směle prohlásit, že DS 4 umí udělat dojem nejen hezkým vzhledem a i při vysoké cenovce si své majitelky jistě najde.
Argument č.2: vymazlený interiér
Na model DS 4 je radost se koukat i se dotýkat prvků interiéru. Sedačky a volant voní kůží. Ve výplních dveří se objevují skryté švy, které zvýrazňují kvalitu kůže a ruční zpracování. Interiér zdobí dekory z hnědého jasanového dřeva nebo hliníkové prvky s motivem řemínku luxusních hodinek. Špičkový design se v interiéru snoubí s kvalitními materiály, pohodlím a ultra moderní technikou.
Že se jedná o „šperk na 4 kolech“ v interiéru připomíná použitý motiv zkoseného diamantu. Ten se objevuje v dekorech ale například i na grafice displejů.
Interiéru dominuje 10“ obrazovka s rychlou odezvou. Navigace je přehledná a umí včas upozornit i na radary. Infotainment vozu lze ovládat také hlasem nebo vůbec nejpohodlněji na tabletu DS Smart Touch (opět s digitální ikonou diamantu), a to s rukou opřenou o středový tunel.
Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory. Ty doplňují akustická boční skla, objevující se v tomto segmentu úplně poprvé.
Pocit harmonie v kabině podtrhuje příplatkové otevíratelné střešní okno (+34 000 Kč) a ambientní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady.
Dobrý pocit v kabině podtrhuje i překvapivá prostornost a množství praktických úložných skrýší. Zavazadlový prostor o objemu 430 litrů v tomto hatchbacku naprosto dostatečný.
Argument č.3: nabídka motorů a pohodlí během jízdy
Na DS 4 se mi líbí nejen nevšední design a kvalita jeho provedení ale také rozsáhlá paleta jeho motorizací.
Kromě základního benzinového tříválce s turbem jsou v nabídce i dvě výkonové verze benzinového čtyřválce s turbem. Je tu také naftový čtyřválec a plug-in hybridní soustava elektromotoru s benzinovým čtyřválcem. Na přes rok bude DS 4 k dispozici i s plně elektrickým motorem.
Naše redakce konkrétně testuje naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní a 8stupňovým automatem.
Ten je skutečně optimální pro každodenní řízení – na cesty za prací i zábavou. Doménou této verze je hospodárnost. Kombinovaná spotřeba město-dálnice nedosáhla ani 6 litrů/100 km. DS 4 je tak ideální pro ty, kteří hledají nevšední auto s vynikající hospodárností na každý den.
DS 4 je velmi příjemným autem, velmi snadno se řídí. Dobře se s ním manévruje v městských uličkách i při parkování. Zároveň umí jet na dálnici komfortně, svižně a navíc hospodárně!
Vedle hospodárnosti naftového motoru je významnou kvalitou DS 4 povedený podvozek a odpružení DS Active Scan Suspension. Jde o exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla. Kamera sleduje a přenáší údaje do počítače. Tlumiče tak předvídají nepravidelnosti povrchu vozovky. Díky tomu se řidička v DS 4 cítí během jízdy jako v bavlnce.
Argument č. 4: bezpečí na čtyřech kolech
Během dlouhodobého testování tohoto hatchbacku si v redakci pochvalujeme vnímaný pocit bezpečí. Nejde jen o dobrý výhled z vozu. DS 4 veze na palubě množství vyspělých bezpečnostních asistentů.
Tak například systém DS Drive Assist zajišťuje poloautonomní řízení 2. úrovně. Tempomat během jízdy přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v koloně zastavit i se opět rozjet. Při jízdě po dálnici drží DS 4 v pruzích.
V noci dokáže systém DS Night Vision detekovat chodce nebo zvíře až do vzdálenosti 150 metrů.
K bezpečné jízdě přispívá také sofistikovaný head-up displej. Ten zobrazuje údaje jako: rychlost, vzdálenost adaptivního tempomatu nebo pokyny navigace v zorném poli řidiče přímo na silnici, respektive čtyři metry před čelním sklem.
Design, provedení interiéru, paleta motorizací a komfortní jízdní vlastnosti patří, společně s armádou bezpečnostních asistentů a technologií, k významným kvalitám modelu DS 4. V následujících týdnech otestujeme také plug-in hybridní variantu DS 4 E-Tense. Po Novém roce se vrátíme k testované, naftové variantě a přineseme finální hodnocení tohoto modelu.
Pokud vás DS 4 zaujala, mrkněte na tento model blíže zde.
Více na webu DS