Patříte do skupiny řidiček, které si oblíbily esúvéčka? Nedivíme se, v Česku je to každý druhý. SUV disponují dobrým výhledem z vozu, což přidává na bezpečném pocitu z jízdy. Ke stálicím SUV segmentu patří Peugeot 3008, aktuálně v novém kabátku a širokým portfoliem pohonů. Žena v autě.cz vyzkoušela nejdostupnější model Peugeot 3008 s hybridním pohonem.
Díváme se
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Karoserie SUV-fastbackům, pro kterou je charakteristická svažující se linie od C sloupku, je velice atraktivní na pohled a spojuje v sobě eleganci a harmonii.
Příď nové generace 3008 zaujme futuristickým lookem, minimalistickými LED světlomety (s tradičním prvkem lvích drápů) a aerodynamickými liniemi.
Sympatická je délka tohoto SUV. Se 4,54 metry je 3008 pro život ve městě optimální. Navíc Peugeot 3008 potřebuje k otočení se na místě jen 10,6 metrů.
Nasedáme
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Uvnitř 3008 si Peugeot nechal záležet na kvalitě, design a vnímanému pocitu prémiovosti. Francouzi ví, jak udělat designem dojem.
Model 3008 tak v interiéru připomíná moderní salon na čtyřech kolech. Spojení hliníku, světla a látkového obložení vytváří jedinečný esprit vozu.
Interiéru dominuje působivá 21palcová obrazovka Peugeot Panoramic i-Cockpit. Vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej s navigací TomTom je spojen v jeden.
Nad malým, pro Peugeot charakteristickým, volantem se přehledně zobrazují všechny informace týkající se jízdy. Pod dotykovou obrazovkou infotainmentu jdou individuálně nastavit praktické dotykové ovladače i-Toggles. Za to dáváme rozhodně jedničku s hvězdičkou!
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Další kvalitou jsou ortopedická přední sedadla s certifikátem AGR od německých lékařů.
V testované vrcholné výbavě GT jsou odvětrávaná a s masážní funkcí. To je ideální, když stojíte například v otravné koloně, nebo si chcete jako spolujezdec trochu zrelaxovat.
Přiznám se, že po dlouhém dni, jsem se fakt těšila, až si masáž v 3008 zapnu. .-)
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Mimochodem, za příplatek jsou sedadla vybavena adaptivními bočnicemi. Ta se elektricky nafukují nebo vyfukují a nabízejí maximální oporu během řízení.
Málem bych zapomněla na čistý vzduch v 3008. Už od základu je v autě monitorována kvalita vzduchu a případně se aktivuje přísun vzduchu.
Za příplatek je možné auto vybavit systémem Clean Cabin, který filtruje nečistoty.
Co se týče prostoru, je 3008 autem pro aktivní páry, tříčlenné rodiny nebo jako druhé auto do rodiny. Všude je mnoho praktických přihrádek. Zavazadlový prostor nabízí příjemných 520 litrů objemu.
Jedeme
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Nová generace Peugeotu 3008 je dostupná na nové platformě jako elektromobil, plug-in hybrid nebo hybrid.
Redakce našeho magazínu otestovala právě cenově nejdostupnější hybridní motorizaci, která kombinuje benzinový tříválec s elektromotorem o výkonu 145 koní.
Testovaná hybridní SUV-fastback si mě získala příjemnou agilitou pro každodenní řízení, pohodlím a odhlučněním.
Podvozek je velice stabilní a příjemně překvapí v zatáčkách. Podle aktuální nálady si řidič může zvolit různé jízdní režimy a nastavit odezvu plynu, převodovky a také nastavení posilovače řízení.
Osobně jsem si oblíbila sportovní režim, který nabízí ostřejší reakce a agilnější jízdu.
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Spotřeba hybridní motorizace se pohybuje na velmi přijatelných hodnotách, během našeho týdenního testování do 6 litrů/100 km.
Asistenční pomocníci v modelu 3008 pomocí kamer a senzorů zjednodušují řízení při jízdě po dálnici. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu funguje naprosto skvěle.
Samozřejmostí je sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů v okolí auta nebo systém automatického nouzového brzdění.
Hodnotíme
Peugeot 3008 Hybrid: foto Žena v autě.cz
Peugeot 3008 s hybridním pohonem si nás v redakci získal svým stylem a elegancí.
Vytříbený design exteriéru se snoubí uvnitř s nejmodernějšími technologiemi a špičkovými materiály, na které je radost se dívat i se jich dotýkat.
Kabina nabízí celé posádce velké pohodlí, a to nejen díky masážní funkci předních sedadel.
Hybridní Peugeot 3008 dokáže být parťákem pro každodenní jízdu. Zároveň nabízí emoce za volantem, takže je s ním i zábava. Vše je přitom pod kontrolou, neboť je vyzbrojen řadou chytrých bezpečnostních asistentů.
Cenovka Peugeot 3008 je vyšší, ale díky vysoké laťce zpracování a designu si ji dokáže obhájit. Model 3008 Hybrid startuje na ceně 749 000 Kč, s testovanou výbavou GT stojí 849 000 Kč.