PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Test zlatého fiatu Grande Panda

22. 12. 2025

Pozor na velkou Pandu! Fiat se s Pandou vrací ve velkém stylu. Můžete si vybírat mezi čistou elektrikou nebo hybridním pohonem. Vždy dostanete nápaditý design a pohodovou jízdu pro každý den. Přečtěte si, proč nás v redakci Fiat Grande Panda hybrid opravdu bavil.

Díváme se

S pětačtyřiceti lety existence je Fiat Panda ikonou. Stačí se jet podívat do Itálie. Právě tam rozhodně potkáte všechny tři předchozí generace, včetně verzí 4×4. Po celém světě se Fiatu Panda vyrobilo 8 milionů kusů.

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Bez centimetru 4 metry dlouhý Fiat Grande Panda poutá pozornost svým retrodesignem, který splňuje všechny požadavky na moderní technologie. 

Už při letmém pohledu najdeme na karoserii i v interiéru odkaz na předchozí generace. Přední pixelové LED diody jsou výrazným prvkem designu a evokují kultovní videohru z 80. let. 

Styl dělají detaily a Grande Panda jich má nespočet: měnící se logo Fiat na sloupku C nebo vylisované nápisy Fiat a Panda na karoserii vozu. Zajímavě řešené jsou i zadní diodové světla.

Zlatavá barva, ve které se nám Grande Panda dostala k testování, se nám velmi líbila. I sychravý podzimní den totiž Panda udělala barevnější. V lakovně mají na pomyslné paletě dalších 6 barev karoserie.

Nasedáme

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz_9644 ve velké velikosti
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Grande Panda je i uvnitř dokonalá stylovka.

Je zde mnoho věcí, proč ji milovat… Jak se na stylového Itala sluší, překypuje interiér designovými prvky a barvami pro zlepšení nálady. Zároveň zachovává ta nejdůležitější fyzická tlačítka. 

Tvar digitálních přístrojů na palubní desce odkazuje na testovací ovál fiaťácké fabriky Lingotto v Turíně. Uprostřed palubky je velká obrazovka infotaimentu s navigací v pěkné grafice.

Specialitkou testované výbavy La Prima je na palubce použití speciálního textilního materiálu obsahujícího bambusová vlákna. Ve středové konzoli, výplních předních i zadních dveří a na palubní desce jsou použity recyklované materiály z 140 nápojových obalů.

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Říká se, že od lásky je velmi blízko k nenávisti. I to se nám s „VELKOU“ Pandou stalo.

Přitom jde o tak „malý“ detail, a sice chybějící kosmetická zrcátka ve stínítkách.

Jediný akceptovatelný důvod, proč tam zrcátko není, je fakt, že airbag spolujezdce je umístěn ve střeše právě pod stínítkem.

Ale proč není aspoň u řidiče?! Fiat zkrátka šetří na nesprávném místě!

Jako druhé auto do rodiny, nebo auto pro aktivní páry se nám Grande Panda svou prostorností líbila.

V oblasti ramen se Grande Panda pyšní jednou z největších prostorností v tomto segmentu. Zavazadlový prostor testovaného modelu Grande Panda nabízí 412 litrů objemu.

Jedeme

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz_9662 ve velké velikosti
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Naše redakce konkrétně otestovala hybridní motorizaci. Ta kombinuje přeplňovaný tříválec 1,2 litru s elektromotorem a dohromady slibuje výkon 81 kW/110 koní.

Na běžné ježdění po městě, dojíždění po dálnici i na víkend ve dvou je tato motorizace za nás naprosto v pohodě.

Grande Panda je sympatická tím, jak lehce a tiše zvládá rozjezdy na elektromotor.

Ve městě se s ním krásně manévruje, poloměr otáčení je 10,9 metru.

S dvouspojkovou převodovkou eDCT se Grande Panda krásně řídí a volant je příjemně přeposilovaný. S klidnou nohou na pedálu tříválec dobře jede na okreskách, tak po dálnici. Sportovní jízdu nečekejte. Grande Panda je autem na „pohodindu“.

Podvozek je navržen pro optimální zdolávání středočeských tankodromů a tlumiče si zaslouží pochvalu.

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz_9645 ve velké velikosti
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Velká Panda není kupodivu nijak lačná benzinu, kombinovaná spotřeba se po týdnu ustálila na hodnotě 6,1 litru na 100 km.

Z Grande Pandy velmi přehledně kouká ven na provoz nebo vzad při couvání.

Je třeba vyzdvihnout také moderní asistenční a bezpečnostní systémy, jako jsou vedení jízdy v pruzích nebo upozornění na dodržování rychlosti.

Praktickým detailem je možnost deaktivace jejich akustického upozornění pomocí prostředního tlačítka na levém rameni volantu nebo na středovém tunelu u USB-C vstupů.

Hodnotíme

Čtvrtá generace Grande Panda představuje velice sympatické, jednoduché a prostorné autíčko, které překvapí designem i řadou nápaditých detailů.

test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz
test Grande Panda Hybrid: foto Žena v autě.cz

Ze segmentu malých městských vozů se Grande Panda přesouvá do segmentu, kde bude konkurovat například v Česku populární fabii.

Je optimálním společníkem pro každodenní jízdu, při dojíždění za prací, jako druhé auto do rodiny nebo na víkend.

Nejdostupnější Grande Panda s hybridním pohonem (1.2 Turbo Hybrid 110k Pop /81 kW) stojí 459 900 Kč. 

V základní verzi RED nabízí například tempomat, 10palcový přístrojový štít, 10,25palcový infotainment a stojí na stylových, bílých plechových kolech.

Vzhledem uvedeným vlastnostem a bohaté standardní výbavě dokážeme Grande Pandě absenci kosmetického zrcátka odpustit. Cena testované verze (1.2 Turbo Hybrid 110k ve výbavě La Prima se vyšplhala na 576 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Fiat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., IČO: 26744007, Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018