Test zlatého fiatu Grande Panda
22. 12. 2025
Pozor na velkou Pandu! Fiat se s Pandou vrací ve velkém stylu. Můžete si vybírat mezi čistou elektrikou nebo hybridním pohonem. Vždy dostanete nápaditý design a pohodovou jízdu pro každý den. Přečtěte si, proč nás v redakci Fiat Grande Panda hybrid opravdu bavil.
Díváme se
S pětačtyřiceti lety existence je Fiat Panda ikonou. Stačí se jet podívat do Itálie. Právě tam rozhodně potkáte všechny tři předchozí generace, včetně verzí 4×4. Po celém světě se Fiatu Panda vyrobilo 8 milionů kusů.

Bez centimetru 4 metry dlouhý Fiat Grande Panda poutá pozornost svým retrodesignem, který splňuje všechny požadavky na moderní technologie.
Už při letmém pohledu najdeme na karoserii i v interiéru odkaz na předchozí generace. Přední pixelové LED diody jsou výrazným prvkem designu a evokují kultovní videohru z 80. let.
Styl dělají detaily a Grande Panda jich má nespočet: měnící se logo Fiat na sloupku C nebo vylisované nápisy Fiat a Panda na karoserii vozu. Zajímavě řešené jsou i zadní diodové světla.
Zlatavá barva, ve které se nám Grande Panda dostala k testování, se nám velmi líbila. I sychravý podzimní den totiž Panda udělala barevnější. V lakovně mají na pomyslné paletě dalších 6 barev karoserie.
Nasedáme

Grande Panda je i uvnitř dokonalá stylovka.
Je zde mnoho věcí, proč ji milovat… Jak se na stylového Itala sluší, překypuje interiér designovými prvky a barvami pro zlepšení nálady. Zároveň zachovává ta nejdůležitější fyzická tlačítka.
Tvar digitálních přístrojů na palubní desce odkazuje na testovací ovál fiaťácké fabriky Lingotto v Turíně. Uprostřed palubky je velká obrazovka infotaimentu s navigací v pěkné grafice.
Specialitkou testované výbavy La Prima je na palubce použití speciálního textilního materiálu obsahujícího bambusová vlákna. Ve středové konzoli, výplních předních i zadních dveří a na palubní desce jsou použity recyklované materiály z 140 nápojových obalů.

Říká se, že od lásky je velmi blízko k nenávisti. I to se nám s „VELKOU“ Pandou stalo.
Přitom jde o tak „malý“ detail, a sice chybějící kosmetická zrcátka ve stínítkách.
Jediný akceptovatelný důvod, proč tam zrcátko není, je fakt, že airbag spolujezdce je umístěn ve střeše právě pod stínítkem.
Ale proč není aspoň u řidiče?! Fiat zkrátka šetří na nesprávném místě!
Jako druhé auto do rodiny, nebo auto pro aktivní páry se nám Grande Panda svou prostorností líbila.
V oblasti ramen se Grande Panda pyšní jednou z největších prostorností v tomto segmentu. Zavazadlový prostor testovaného modelu Grande Panda nabízí 412 litrů objemu.
Jedeme

Naše redakce konkrétně otestovala hybridní motorizaci. Ta kombinuje přeplňovaný tříválec 1,2 litru s elektromotorem a dohromady slibuje výkon 81 kW/110 koní.
Na běžné ježdění po městě, dojíždění po dálnici i na víkend ve dvou je tato motorizace za nás naprosto v pohodě.
Grande Panda je sympatická tím, jak lehce a tiše zvládá rozjezdy na elektromotor.
Ve městě se s ním krásně manévruje, poloměr otáčení je 10,9 metru.
S dvouspojkovou převodovkou eDCT se Grande Panda krásně řídí a volant je příjemně přeposilovaný. S klidnou nohou na pedálu tříválec dobře jede na okreskách, tak po dálnici. Sportovní jízdu nečekejte. Grande Panda je autem na „pohodindu“.
Podvozek je navržen pro optimální zdolávání středočeských tankodromů a tlumiče si zaslouží pochvalu.

Velká Panda není kupodivu nijak lačná benzinu, kombinovaná spotřeba se po týdnu ustálila na hodnotě 6,1 litru na 100 km.
Z Grande Pandy velmi přehledně kouká ven na provoz nebo vzad při couvání.
Je třeba vyzdvihnout také moderní asistenční a bezpečnostní systémy, jako jsou vedení jízdy v pruzích nebo upozornění na dodržování rychlosti.
Praktickým detailem je možnost deaktivace jejich akustického upozornění pomocí prostředního tlačítka na levém rameni volantu nebo na středovém tunelu u USB-C vstupů.
Hodnotíme
Čtvrtá generace Grande Panda představuje velice sympatické, jednoduché a prostorné autíčko, které překvapí designem i řadou nápaditých detailů.

Ze segmentu malých městských vozů se Grande Panda přesouvá do segmentu, kde bude konkurovat například v Česku populární fabii.
Je optimálním společníkem pro každodenní jízdu, při dojíždění za prací, jako druhé auto do rodiny nebo na víkend.
Nejdostupnější Grande Panda s hybridním pohonem (1.2 Turbo Hybrid 110k Pop /81 kW) stojí 459 900 Kč.
V základní verzi RED nabízí například tempomat, 10palcový přístrojový štít, 10,25palcový infotainment a stojí na stylových, bílých plechových kolech.
Vzhledem uvedeným vlastnostem a bohaté standardní výbavě dokážeme Grande Pandě absenci kosmetického zrcátka odpustit. Cena testované verze (1.2 Turbo Hybrid 110k ve výbavě La Prima se vyšplhala na 576 900 Kč.





















Více na webu Fiat





















































