Test rodinného kombíku Peugeot 308 SW
4. 11. 2025
Peugeot nedávno v Česku oznámil facelift svého kombíku 308 SW. Ten po 4 letech od uvedení aktuální generace doznal změn především na přídi a vylepšenými výbavami. Žena v autě dva týdny před faceliftem stihla otestovat tento rodinný kombík. Jaký je náš verdikt po 2 tisících najetých kilometrech?
Elegantní design praktického kombíku

Zatímco modernizovaná 308 má novou příď s osvětleným logem, světlomety a lichoběžníkovým tvarem nárazníků, verze 308 SW před faceliftem rozhodně není k zatracení. Naopak.
Francouzská automobilka už několik let udává styl. Karoserie i detaily jsou dynamické, pohledné a nadčasové.
Testovaná verze GT je vyšperkovaná detaily, jako jsou Full LED světla s technologií Matrix ve tvaru lvích drápů, svítící logo Peugeot na zemi při otevření dveří nebo velká, osmnáctipalcová kola.
Přátelský interiér
Během 14denní zápůjčky jsem s Peugeotem 308 SW absolvovala víc než dva tisíce kilometrů. Pokud bych měla interiér shrnout jedním slovem, byla by to přátelskost.

Prostorný interiér charakterizují příjemné materiály na dotek a technologie, které zjednodušují řidičce i posádce život.
Palubní deska s 3D i-Cockpitem připomíná palubu letadla. Řidička má před sebou digitální přístrojový štít (facelift nabídne štít už od základní výbavy).
Uprostřed palubky kraluje obrazovka s 3D navigací a vysokým rozlišením a pod ní pás nastavitelných dotykových tlačítek i-Toggles.
V druhé řadě sedadel mají děti a dospělí hodně místa v okolí kolen i nad hlavou. Jako rodinný kombík je Peugeot 308 SW naprosto spolehlivým převozníkem všeho možného.
Kufr o objemu 608 litrů je i díky úložnému prostoru pod podlahou dost velký. Pojme dětský kočárek nebo mnoho jiných zavazadel.
Nejlepší hybridní pohon od Peugeot

Naše redakce otestovala hybridní motorizaci Hybrid 145, která kombinuje přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 100 kW s elektromotorem o výkonu 15,6 kW a šestistupňovým automatem.
Dohromady tento pohon slibuje výkon 107 kW, neboli 145 koní.
Ve městě se s kombíkem překvapivě dobře manévruje. Velmi uživatelsky příjemné je, že rozjezdy a krátké úseky zvládá Peugeot 308 SW na elektřinu.
Na okreskách se dokáže agilně pohybovat a v zatáčkách díky nízkému těžišti dobře sedí. Tříválec je velmi dobře odhlučněn.
Na palubě jsou ti nejmodernější bezpečnostní asistenti jako tempomat, parkovací kamera, indikace dopravních značek nebo hlídač mrtvého úhlu, jízdního pruhu či pozornosti řidiče.

Dálnice svědčí Peugeot 308 SW rovněž. Rodinný kombík směle zastane roli dálničního dostavníku.
Pomocí ovladače na středové konzoli je možné volit z různých jízdních režimů. Řidičsky nejzábavnějších vlastností dosahuje Peugeot 308 SW v režimu Sport.
Na dálnicích si nás Peugeot 308 SW získal rychlou, sebevědomou, avšak bezpečnou jízdou.
Jaká je zásadní kvalita Peugeotu 308 SW otestovaného na 2000 kilometrech? Komfort a úspornost.
Při jízdě Peugeot 308 SW hladí nerovnosti vozovky a nabízí velmi slušný komfort. Zároveň je hybridní motorizace hospodárná. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 l/100 km, na okreskách i 5 l/100 km! Na jednu nádrž se nám s touto motorizací podařilo najet 1000 kilometrů, což je skvělý výsledek.
Verdikt po 2 000 kilometrech

Hybridní Peugeot 308 SW má co nabídnout. Francouzská elegance a vytříbený styl vytvářejí zvenku i zevnitř pocit prémiovosti. Přitom je vše zabaleno do praktického rodinného kombíku.
Peugeot 308 SW je univerzální auto pro každodenní řízení, která si řidičku získá pohodlnou, sebevědomou a bezpečnou jízdou.
K pádným argumentům pro výběr se musí přičíst hospodárnost a již zmíněná praktičnost.
Peugeot 308 SW před faceliftem stojí ve startovní verzi Hybrid 145 ve výbavě Style 599 000 Kč. Cena s vrcholnou výbavou GT je aktuálně za 709 000 Kč. Na otázku, zda do Peugeotu 308 SW jít, proto radíme: „Rychle kupujte, než se doprodají poslední kusy!“














Více na webu Peugeot
            

















































    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    



