PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Test výkonného sedanu BMW 330e

17. 9. 2025

Za pár měsíců přestanou plug-in hybridní auta v Praze být kvůli ukončení výhody parkování na modrých zónách zdarma výhodná. Redakce Žena v autě.cz otestovala nízkoemisní model BMW 330e s cílem objevit jeho ryzí přednosti.

Díváme se

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_5777
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Omlazené trojkové BMW 3. generace má díky protáhlé (4,7 metru dlouhé) karoserii sexy šmrnc.

Na první pohled zaujme příď s adaptivní LED světly s funkcí Selective Beam (+ 23 036 Kč) i záď s dominantním difuzorem.

Testované BMW 330e s podmanivým modrým lakem M Portimao Blue (+27 378 Kč) a sportovním 19palcovým obutím (+ 52 832 Kč) šperkovala sportovní výbava M.

Ta se projevuje například sportovnějšími brzdami s červenými třmeny, M Shadowline zatmavenými světly nebo aerodynamičtějším spojlerem.

Že se jedná o plug-in hybridní variantu, je poznat jen díky EL espézetkám, víčku dobíjení u levého předního kola a označení 330e. Jinak vypadá tato „trojka“ od BMW na chlup stejně jako klasická verze. 

Nasedáme

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_4448 ve velké velikosti
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Uvnitř modelu BMW 330e se můžete spolehnout na obepínající kvalitu materiálů včetně karbonových prvků (+16 250 Kč), uživatelskou přátelskost ovládání a také ohlušující soundsystem.

Mimochodem o dokonalý zvukový zážitek se stará Harman Kardon (+25 740 Kč) s 16 reproduktory a výkonem zesilovače 464 Wattů.

Úžasně pohodlná jsou příplatková sportovní sedadla, jejichž boční vedení jde přifouknout podle kostry každé řidičky, a nekulatý kožený volant. Ten může lidem zpočátku připadat, jak by klasik poznamenal„takovej divnej“.

Ambientní osvětlení včetně podsvícení ventilace navozuje příjemnou atmosféru na palubě.

S BMW 330e můžete nastartovat, i když máte klíč kilometry daleko. Stačí si jen před tím nainstalovat chytrou aplikaci do mobilu, auto se napříště bude otevírat a startovat jen při přiblížení chytrého telefonu.

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_5792
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Interiéru dominuje digitální 12,3 přístrojový displej řidiče a velká 14,9″obrazovka a výdechy klimatizace.

Infotainment se přehledně ovládá přímo na obrazovce nebo pomocí otočného ovladače na středové konzoli.

Působivé (a nikoliv nepraktické) je ovládání klimatizace na plochách připomínající krystalické sklo. Za tuto libůstku označovanou jako „Crafted Clarity“ se připlácí 12 740 Kč.

Nechybí bezdrátové nabíjení mobilu nebo propojení přes Apple CarPlay.

Až překvapivou kvalitou „třistatřicítky“ je prostornost. Jak v první řadě, tak ve druhé, je dostatek místa pro pohodlné usazení dvou dospělých pasažéřů. Kufr (s praktickou mezipodlahou na dobíjecí kabely) nabízí 375 litrů objemu.

Jedeme

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_4456 ve velké velikosti
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Pod kapotou se ukrývá povedený plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 292 koní s maximálním točivým momentem 420 Nm., s využitelnou kapacitou baterie 19,5 kWh.

Osmistupňová automatická převodovka Steptronic řadí hladce a předvídatelně. Kdo by ji chtěl trošku “nakopnout“, tak může učinit pomocí pádel pod volantem.

Testované BMW 330e se krásně řídí a v městských uličkách se s ním snadno manévruje.

Po dálnici umí tento 1,9 tuny vážící drobeček komfortně plout krajinou. Díky pohonu všech kol xDrive se s tímto sedanem můžete vydat během zimních plískanic po různých površích.

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_5789
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Specialitou testovaného BMW 330e je
jízdní režim XtraBoost s krátkodobým zvýšením výkonu elektromotoru a příplatkový podvozek s proměnnou regulací tuhosti (+13 546 Kč).

Ve sportovním režimu model 330e odhalí svou duši závodníka. Zrychlit z 0 na 100 km/h umí BMW 330e za 5,9 vteřin.

V závislosti na zvolený režim se ozve také
charakteristický zvuk v rámci BMW IconicSounds Electric (+5 408 Kč).

Výrobce udává dojezd na elektřinu 83 kilometrů. Jistou nevýhodou je, že se BMW 330e dobíjí jen na pomalých dobíječkách do 11 kW.

To znamená, že při dobíjení elektrického dojezdu je třeba počítat se dvěma hodinami do 100% dobití baterie. 

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz_5794
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Pokud se pravidelně BMW 330e dobíjí, dosahuje hodnota spotřeby benzinu přes 2 litry paliva na 100 kilometrů.

Spotřeba benzinového motoru jinak je do 7 litrů. Čistě na benzin BMW 330e ujede díky své 40litrové nádrži přes 500 kilometrů.

Neodmyslitelnou vlastností testovaného BMW je bezpečnost.

Součástí paketu Innovation (79 950 Kč) s asistenty je například parkovací asistent Plus, BMW Live Cockpit Professional anebo Driving Assistant Professional. Ten udržuje v jízdním pruhu a v případě nouze umí sám před překážkou zastavit.

Hodnotíme

Svým charakterem a výkonem 292 koní dokáže toto BMW okouzlit. Přitom se skutečně jedná o ryzí hybrid s hodnotou emisí CO2 27 g/km.

TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz
TEST BMW 330e: foto Žena v autě.cz

Tichoučké rozjezdy, dechberoucí akcelerace a silný výkon testovaného plug-in hybridu je tajemstvím kouzla BMW 330e.

BMW 330e dává smysl těm, kteří se mohou, (ať už doma nebo v práci) „píchnout“ do pomalé nabíječky. V tu chvíli budou naplno využívat vlastností tohoto modelu a jezdit úsporně a bezemisně.

Cena BMW 3. řady (118i/115 kW) startuje na 1 140 100 Kč. Plug-in hybridní BMW 330e/215 kW začíná na 1 508 000 Kč, se všemi příplatky včetně 5letého servisu se cena vyšplhala na 2 095 942 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018