Majitelé MINI se zpravidla „zdraví“ problikáváním. Takové chování svědčí o vřelosti této komunity. Aspirující příslušníci klanu MINI teď mohou řešit u elektrického Acemana velké dilema. Rozhodnout se pro MINI Aceman SE s výbavou JCW nebo Aceman přímo s verzí JCW? Redakce Žena v autě.cz se pokusí tento oříšek rozlousknout.
Díváme se
TEST MINI Aceman SE: foto Žena v autě.cz
Jen pro pořádek, MINI Aceman SE s výbavou JCW i Aceman přímo s označením JCW jsou čisté elektromobily. MINI patří historicky do města a nulové emise tuto skutečnost jen umocňují. Jak si řekneme dále, na dálnici či na okresce se Aceman rozhodně nenechá zahanbit.
Vizuálně se MINI Aceman SE s výbavou JCW a Aceman přímo s verzí JCW neodlišuje. Obě auta stojí na atraktivních, dvoubarevných 19″ kolech John Cooper Works Slide Spoke (+17 368 Kč).
Černá přední maska a adaptivní LED světlomety oběma exemplářům velmi sluší.
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
Styl je zjevný ze všech úhlů a stran. Zádi dominují výrazné světlomety s motivem britské vlajky. V našem případě byl rozhodně výraznější červený MINI Aceman SE s metalickým lakem Rebel Red (+17 368 Kč).
V souboji barev tak druhý testovaný JCW Aceman s černou metalízou Midnight Black II za stejný příplatek, i přes výrazné pruhy na kapotě motoru, apartní červenou střechu a kryty zrcátek a kola s červenými brzdovými třmeny, pár pomyslných „bodíků“ ztrácí…
Nasedáme
TEST MINI Aceman SE: foto Žena v autě.cz
MINI Aceman je stylový a elegantní vůz každým coulem. Klíče od auta můžete integrovat pomocí aplikace MINI přímo do mobilu.
Designový interiér obou variant si získá každou řidičku kvalitními materiály. Zaujmou pohodlné sedačky s dobrým bočním vedením z veganské kůže Vescin a čalouněná palubka s podsvícením a „vege“ kůží u řidiče.
Zatímco červený exemplář šperkuje příplatková výbava Paket XL v hodnotě 239 772 Kč, černý JCW Aceman obsahuje JCW prvky už standardně od svého základu.
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
U černého Acemana se připlácí za Paket XL méně (+96 980 Kč). Jeho součástí je JCW sportovní volant a sedadla nebo třeba již zmíněná černá střecha nebo John Cooper Works sportovní brzdy.
Interiéru dominuje kulatý OLED dotykový displej infotainmentu. Ovládání je jednoduché a uživatelsky přátelské! Futuristický panáček Spike se stará o hlasové ovládání.
Infotainment funguje vskutku na jedničku a spárování přes Apple CarPlay rovněž.
U obou testovaných verzí jde (díky přítomným tzv. „MINI Experience Modes“) měnit jízdní režimy, které navíc ovlivňují barevné rozvržení kruhového displeje.
TEST MINI Aceman SE: foto Žena v autě.cz
Jednotlivé animace jsou skutečně unikátní a zábavné. Při zvolení např. funkce ECO můžete při klidné noze na pedálu sledovat třepotajícího se kolibříka, který je známkou ekonomické jízdy.
Velkou výhodou testovaného MINI JCW Aceman je přítomná MINI Navigace s rozšířenou realitou. Na kulatém displeji je tak možné sledovat záběr z přední kamery včetně naváděcí šipky pro zabočení. Za tento detail dávám JCW Acemanu „bod“ k dobru. 🙂
TEST MINI Aceman SE: foto Žena v autě.cz
Řidička má kolem sebe krásný výhled do všech stran a její pozornost není narušována kapličkou přístrojů, neboť ta v Acemanu není.
Nejdůležitější údaje o jízdě se zobrazují pomocí head-up dispeje přímo na skle před řidičkou. Ten je součástí Paketu XL, stejně jako skvěle znějící Harman Kardon Surround Sound System.
Čtyři metry dlouhý „miník“ je pro řidiče i spolujezdce poměrně prostorným autem. Vzadu je prostor pochopitelně omezenější.
Přesto může být Aceman autem pro aktivní páry nebo maminky s dětmi. Standardem u obou verzí je uchycení dětské autosedačky pomocí systému ISOFIX/i-Size i na sedadle spolujezdce.
Zavazadlový prostor nabízí objem 300 litrů, při sklopení zadních sedadel 1005 litrů.
Jedeme
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
Čistě elektrické MINI Aceman má v nabídce různé výkony.
Redakce Žena v autě.cz otestovala červený model Aceman SE s výkonem 160 kW, odpovídající síle 218 koní, a černý elektromobil JCW Aceman, jež je vrcholem nabídky, s výkonem 190 kW/258 koní.
Papírově rychlejší zrychlení má černý Aceman. Z nuly na sto to umí za 6,4 vteřiny. Aceman SE je o 7 setin pomalejší. Točivý moment je u JCW Acemana jen o 20 Nm větší (350 Nm).
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
Pro obě dvě elektrické verze platí, že tuhý sportovní podvozek dokonale sedí v zatáčkách. Pocitově mi JCW Aceman, který je o 40 kg těžší (1 825 kg), přirostl svou dravostí s tlačítkem BOOST pod volantem více k srdci.
Ani Aceman SE však nenechá nikoho na pochybách o svých jízdních kvalitách. MINI Aceman je nabušené autíčko, které chce jezdit každý den (a vy s ním).
Jak se na elektromobil sluší, je jízda s MINI maximálně tichá, a to nejen uvnitř. Hladina hluku projíždějícího MINI se rovná provozu zapnuté pračky: 67 dB!
MINI JCW Aceman s nalezenou dobíječkou Pražské energetiky: foto Žena v autě.cz
K významné kvalitě Acemana patří špičková vybavenost bezpečnostními asistenty. Díky oběma zmíněným výbavám „Paket XL“ obsahují oba Acemany Driving Assistant Plus anebo Parkovací asistent Plus.
Pod podlahou elektrického Acemanu se ukrývá lithium-iontová baterie s kapacitou 54,2 kWh, využitelnou 49,2 kWh. O 40 koní výkonnější JCW Aceman má cca o 40 km kratší dojezd (na jedno dobití v kombinovaném režimu 345 km).
Při pohybu po městě slabší varianta nabízí dokonce o 60 km delší dojezd než verze JCW Aceman (482 km vs. 421 km). Příjemným zjištěním našeho testování je, že při jízdě po dálnici ve vyšších rychlostech deklarovaný dojezd odpovídá realitě.
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
Papírová spotřeba slabší varianty Aceman SE je 14,7 kWh/100km. Nejsilnější varianta JCW Aceman má pochopitelně vyšší spotřebu, cca o 1,7 kWh/100km víc.
Kombinovaná spotřeba JCW Aceman se po týdenním testování „město – dálnice – okreska“ ustálila na hodnotě 18,8 kWh na 100 kilometrů, na okreskách to bylo 14,4 kWh/100km. S trochou snahy se rozhodně dá s Acemanem jezdit i za méně!
Při testování obou verzí jsme využívali rozsáhlé sítě dobíjecích stanic Pražské energetiky. Nabíjení zvládá Aceman poměrně rychle (do výkonu DC dobíječek 95 kW).
Kdo si domů pořídí wallbox 11 kW, bude Acemana do 100 % dobíjet přes noc (9 hodin). Při zapojení do 75 kW dobíječky od PRE se nám baterie dobila z 10 na 80 % za půl hodiny.
Hodnotíme
Elektrický Aceman dělá dobré jméno značce MINI a podporuje její esprit. MINI Aceman je stylové a zábavné auto pro každodenní ježdění a všechny, kteří milují řízení a nepohybují se po dálnici každý den.
TEST MINI JCW Aceman: foto Žena v autě.cz
Naše otázka z úvodu zněla, zda se rozhodnout pro Acemana SE s výbavou JCW nebo Aceman přímo s verzí JCW?
Z našeho pohledu jsou obě dvě verze špičkově vybaveny, mají dokonalé provedení, příkladné jízdní vlastnosti a smysluplný dojezd na jedno nabití.
Přítomná MINI Navigace s rozšířenou realitou v MINI JCW Aceman si nás opravdu získala. Jazýčkem na vahách však byl argument cena/výkon. MINI JCW Aceman totiž vychází cenově lépe, a proto bychom doporučili právě tuto verzi.
Elektrický MINI Aceman startuje na ceně 748 800 Kč. Cena červeného modelu MINI Aceman SE je 954 200 Kč, s výbavou JCW se cena všemi příplatky vyšplhala na 1 335 156 Kč. Černý model MINI JCW Aceman stojí 1 150 500 Kč, se všemi příplatky 1 273 848 Kč.