
Test crossoveru Peugeot 2008
18. 7. 2025
Peugeot 2008 se v Česku dlouhodobě drží na předních příčkách prodejů mezi městskými crossovery. Vzhled jeho modernizované 2. generace s vylepšeným interiérem a snížená cena dělají ze stylové 2008 zajímavou volbu nejen pro novopečené maminky, ale i pro menší rodiny.
Díváme se

Facelift Peugeotu 2008 přinesl nejvýraznější změny na přídi vozu. Původní „tesáky“ nahradily nové světelné prvky ve tvaru „drápků“. Přepracovaná maska chladiče a robustnější nárazník jsou nyní více dynamické.
Celkový vzhled působí dospěleji a moderněji. Z profilu se design prakticky nezměnil, novinkou jsou však nové vzory litých kol. Zadní část vozu prošla mírnějšími úpravami. Nová „dvatisíceosmička“ má novou grafiku světel a chromované koncovky výfuků u verze GT.
Nasedáme

Interiér a look palubní desky je téměř beze změn, nicméně i zde najdeme několik novinek. Nejvýraznější je nahrazení klasické řadicí páky malým voličem automatické převodovky, který uvolňuje prostor na středové konzoli a působí moderně.
Vylepšen byl také infotainment systém, jehož desetipalcový dotykový displej je rychlý, přehledný a umožňuje snadné nastavení klimatizace i světelné intenzity v kabině.

Verze GT nabízí atraktivní detaily jako karbonové dekory, zelené prošívání a pohodlná sedadla s možností elektrického nastavení a za příplatek i s masážní funkcí.
Interiér nabízí i řadu praktických řešení, například výklopný držák na mobilní telefon nebo intuitivní ovládání infotainmentu pomocí widgetů.
Prostor v kabině je na tuto třídu velmi dobrý. Vpředu se pohodlně usadí i vyšší postavy, vzadu je prostor přiměřený, spíše však pro dvě dospělé osoby.
Zavazadlový prostor o objemu 434 litrů (po sklopení sedadel až 1 467 litrů) patří ke špičce v kategorii.
Jedeme

Peugeot 2008 naše redakce otestovala v různých situacích a na různých místech. Klikaté silnice a okresky daly vyniknout jízdním vlastnostem i pohodlí interiéru.
Testování jsme spojili s návštěvou Třebíče s dominantou baziliky sv. Prokopa a unikátní židovskou čtvrtí, zapsanou na seznam UNESCO. Okolí Třebíče nás překvapilo nejen krásou, ale i pestrostí – a Peugeot tu rozhodně nebyl jen pozorovatelem, ale důstojným společníkem na cestách. 🙂

Testovaná verze GT s přeplňovaným tříválcem o výkonu 130 koní nabízí dostatečně svižnou jízdu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost 203 km/h jsou pro každodenní provoz více než dostačující.
Peugeot 2008 mile překvapil svou jízdní dynamikou. Podvozek je velmi dobře naladěn a zvládá kombinovat pohodlí s jistotou v zatáčkách.
Přesné řízení a malý volant podtrhují sportovní charakter vozu, i když nemusí sedět každému. Automatická převodovka řadí tzv.“na pohodu“, v manuálním režimu s pádly pod volantem je jízda výrazně zábavnější.

Spotřeba se během testu pohybovala mezi 5 litry ve městě a 8 litry na dálnici.
Hodnotíme
Modernizovaný Peugeot 2008 přináší osvěžený design, lepší výbavu a příjemnější jízdní vlastnosti.
Za cenu od 555 tisíc korun nabízí výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou.
Za nás Peugeot 2008 rozhodně zaujme nejen svým vzhledem, ale i schopnostmi v každodenním provozu. Zaslouží se od nás palec nahoru!
















Více na webu Peugeot