Jak se jede v čistě elektrickém SUV prémiové automobilky? Žena v autě.cz otestovala 2. generaci Porsche Macan v ostré verzi 4S. Zda je tento elektromobil dělaný pro ženy, to se dozvíte právě zde.
Díváme se
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Tak jako pohledný muž, umí Macan zaujmout na první pohled. Druhá a už jen čistě elektrická generace tohoto SUV mě zaujala nejen elegantní linií karoserie s bezrámovými okny a 20palcovými koly, ale také sympatickými rozměry.
Délka 4,78 metru slibuje pohodlné parkování ve městě. Díky nulovým emisím je město pro Macana jako dělané. Jak se dočtete dále, je jeho použití velmi univerzální, ať už ve městě, na okresce či dálnici.
Příď zaujme oblými tvary, čtyřbodovými LED-Matrix světlomety a pod nimi navazujícími vzduchovými clonami pro optimální aerodynamiku.
Macan je noblesní ze všech stran. Záď krášlí horizontální světelný pás společně s prosvětlenými písmeny PORSCHE a spoiler pro ještě lepší aerodynamiku. Na obou bocích má Macan dvířka se zásuvkou pro dobíjení. (Napravo na straně řidiče je ultrarychlé dobíjení.)
Nasedáme
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Interiér Macanu zosobňuje ideu jednoduchosti a praktického ovládání.
Po usednutí za volant jsem se rychle sžila s přehlednou přístrojovou deskou, tvořenou velkým displejem s pěknou grafikou.
Za displejem, resp. za sklem nechyběl praktický head-up displej zobrazující nejdůležitější informace o jízdě.
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Středu palubky vévodí obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 10,9 palce a pod ní masivní středový tunel.
Má výtka směřuje v interiéru k použitým lesklým plastům pod tlačítky. Snadno se zapatlají a dlouhodobě bych se bála i o jejich poškrábání.
Velkou pochvalu se zaslouží vlastnosti navigace s vysokým rozlišením. Navigace reálně propočítává, jaká bude kapacita baterie po dosažení zvolené destinace. Na trase navíc navrhuje, kde optimálně dobíjet.
Macan se může pochlubit také pokročilým termomanagementem, kdy se začne baterie po zadání dobíječky v navigaci na dobíjení připravovat.
Pro tříčlennou rodinu nebo aktivní pár je Macan prostorným SUV. S rozvorem téměř 2,9 metru nabízí překvapivě mnoho prostoru. Přední kufr pod kapotu nabízí frunk o objemu 84 litrů. Ideální místo na nabíjecí kabely. Kufr nabízí 540 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1 348 litrů.
Jedeme
Porsche Macan a dobíjecí kartička: foto Žena v autě.cz
Nová generace Macanu se chlubí novou platformou PPE, na které je tento elektromobil postaven. Tento základ sdílí s koncernovým Audi Q6 e-tron a A6 e-tron.
Porsche Macan jsme s 100 kWh baterií otestovali ve verzi 4S s výkonem 330 kW/448koní.
Při krátkodobém overboostu Launch Control Macan 4S nabídne výkon až 516 koní (točivý moment 820 Nm) a umí dosáhnout stovky za 4,1 vteřiny.
Na dálnici tak po sešlápnutí pedálu očekávejte, že všechny „lepiče na zadek“ necháte pořádný kus za sebou. Schopnost akcelerace Macana je dechberoucí. V rychlosti nad 150 km/h lze v zadním okně sledovat vzedmutí spojleru pro optimální obtékání vzduchu.
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Vedle sportovního ducha nabízí Macan naprosto pohodlné jízdní vlastnosti a dokonalé odhlučnění.
O maximálně bezpečnou jízdu se stará široká paleta bezpečnostních asistentů, jako je asistent pro udržování v jízdních pruzích s asistentem pro nouzové zastavení vozidla, tempomat, parkovací asistent nebo brzdový asistent chránící před kolizí.
Ve městě Macan exceluje díky svým praktickým rozměrům a také poloměru otáčení 12,1 metru.
Mrštné SUV Porsche Macan sedí v zatáčkách, přitom řidička neztrácí kontrolu nad autem a vůz se krásně řídí.
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Testované Porsche Macan je čtyřkolka. Díky vzduchovému odpružení umí měnit svou světlou výšku od 18,5 cm do 22,5 cm. Vodou se elektrický Macan umí brodit až do výšky 30 cm.
V různých situacích, které během jízdy a v různých ročních obdobích mohou nastat, je příhodný režim jízdních režimů.
Lze volit mezi různým nastavením podvozku, světlé výšky a trakce. Jízdu za deště, po šotolině a blátě zvládá Macan sebejistě.
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Další kladnou stránkou je hospodárnost tohoto výkonného elektromobilu.
Deklarovaná dojezdová vzdálenost je podle normy WLTP 608 kilometrů. V reálných podmínkách, kdy se spotřeba pohybovala kolem 21 kWh na sto kilometrů.
Porsche Macan zvládá dobíjení až 270 kW. S dobíjecí kartou od Porsche jsem nabíjela během testování velmi snadno, a to jen po přiložení kartičky k ultrachargeru a napříč jednotlivými poskytovateli energií.
Ať už na 300 kW ultrachargerech od e-onu nebo Shellu, dodávala reálně dobíječka konstantních 180 kWh. Z 10 až 80 % kapacity baterie tak stačila 3/4hodinka, abych si auto dobila o dalších 300 km.
Hodnotíme
Porsche Macan: foto Žena v autě.cz
Za nás v redakci je Macan luxusní nákupní taška, která splní nároky bonitních párů či jako druhé auto do rodiny.
Prémiové Porsche Macan nejen dobře vypadá, ale je velice praktické. Tichý chod, dokonalé odhlučnění, kompaktní rozměry a malý rejd z něj dělají krále městských uliček, ale i dálničních tras.
Ukázková schopnost akcelerace nabízí nezapomenutelné zážitky. Společně s dlouhým dojezdem na jedno nabití, schopností rychlého dobíjení a hospodárností má Macan mnoho trumfů pro to, aby se stal atraktivním SUV na každodenní jízdu.
Nejdostupnější Macan (360 koní) startuje na 1 995 000 Kč. Cena testovaného Macanu 4S je 2 339 277 Kč.