Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Test velkého SUV: Dacia Bigster

23. 6. 2025

Mnoho fanoušků značky Dacia má od Bigsteru velká očekávání. Dokáže Bigster naplnit ambice speciálně u žen-řidiček? Žena v autě.cz otestovala největší model automobilky Dacia, rodinné SUV Bigster s hybridním pohonem.

Díváme se

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Hranatý design Bigsteru sluší a dokonale zapadá do rodiny Dacia. Celkem 4,57 metru dlouhý Bigster budí svým offroadovým vzhledem pozornost, ať už zaparkovaný ve městě, tak v někde v přírodě. Robustní křivky působí dojmem auta do nepohody. 

Pohledné LED světlomety vepředu i vzadu mají zajímavý tvar připomínající písmeno Y

Velice nápadité je oplastování. Nemá totiž obyčejnou černou nebo šedou barvu. Nárazníky jsou vyrobené z recyklovaného kompozitu a jsou v něm vidět zajímavé barevné částečky.

Nasedáme

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Design interiéru je velmi pohledný. Tvrdé plasty působí bytelně a dobře vypadají také jednotlivé prvky v interiéru.

Atraktivní je uvítací vizualizace s topografickou mapou u přehledného displeje u řidiče. Připomínala mi podobnou grafiku s motivem topografické mapy jako u Volva EX40.

Interiéru dominuje palubní deska s infotainmentem, který podporuje bez jakýchkoli komplikací bezdrátové zrcadlení telefonu Apple CarPlay a Android Auto.

Vůz je vybaven loketní opěrkou s prostorným úložným prostorem, která slouží jako chladicí box pro vychlazené nápoje a svačiny.

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Pochvalu si Bigster zaslouží za kombinaci digitálního ovládání na obrazovce a klasických tlačítek.

Z auta je dobře vidět na okolní provoz. Při úhlopříčném pohledu vzad trochu ruší stoupající spodní třetího okna.

Výtku máme také k (sice praktickým) omyvatelným potahům. Ty nejsou prodyšné, takže se připravte na to, že se v Bigsteru budou potit záda.

Název Bigsteru tak trochu předznamenává velkou prostornost a dostatečný objem kufru. Realita toto očekávání rozhodně naplňuje.

Pro celou rodinu je v Bigsteru s rozvorem 2,7 metru spousta místa. Postranní sedadla v druhé řadě jsou vybaveny systémem ISOFIX pro uchycení autosedaček.

Hluboký kufr pojme v nehybridní verzi Bigsteru zavazadla o objemu 667 litrů. U hybridního pohonu je tomu méně, konkrétně 546 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1851 litrů.

Jedeme

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

K dobrému pocitu, jak dobře Bigster vypadá a působí uvnitř, nás o to víc v redakci překvapilo, co Bigster ukrývá pod kapotou.

Nejde jen o to, že stojí na stejné platformě jako mnohem kratší Sandero, ale hlavně je pod kapotou hybridní pohon.

Výhodou nového pohonu, který kombinuje atmosférickou 1.8 s elektromotorem, je přítomný automat s lehoučkými rozjezdy a tichoučkým chodem v nízkých rychlostech.

Bigsteru nechybí potřebný výkon pro běžnou českou rodinu a disponuje výkonem 115 kW (156 koní) a točivým momentem 172 N.m. Z nuly na sto hybridní Bigster dosáhne za 9,7 vteřiny. To není omračující údaj, přesto je to Bigster ideální rodinné SUV na každý den.

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz_4319 ve velké velikosti
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Spolupráce elektrického a spalovacího motoru byla téměř neslyšitelná, a tak mě právě charakter hybridního pohonu v Bigsteru opravdu bavil.

S 1,4 tuny těžkým Bigsterem se dobře manévruje a i parkuje.

Při parkování pomáhá kamera a čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku. Kamera, která nemá úplně dokonalé zobrazení, šikovně zobrazuje na středové obrazovce dynamické naváděcí linie.

Výkon 156 koní je pro běžnou řidičku optimální a podvozek vhodný na české silnice. Tlumiče fungují velmi slušně.

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Na dálnici Bigsteru nechybí dech. Během jízdy po dálnici Bigster limitoval jen hluk od vnějších zpětných zrcátek a předních sloupků ve vysokých rychlostech.

Na okreskách to Bigsteru svědčí. Jen je třeba při prudších průjezdech zatáček počítat s většími náklony

Bigster je velice dobře vybaveným autem z pohledu bezpečnosti. Nechybí systém hlídání mrtvého úhlu nebo přejíždění z jízdního pruhu.

Ke kladným vlastnostem Bigstera patří i jeho hospodárnost. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování pohybovala na hodnotě 5,7 l/100 km.

Hodnotíme

Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz
Dacia Bigster: foto Žena v autě.cz

Velká prostornost, snadné řízení a tichoučké rozjezdy obrovského Bigstera s hybridním pohonem patří k zásadním kvalitám, které redakce Žena v autě.cz během týdenního testování odhalila.

Bigster je velké a bezpečné SUV – ideální pro řidičky, které se často pohybují i mimo město a chtějí hlavně praktické auto, odolné vůči dětským škrábancům a kopancům do sedadel.

Jen si pod sebe budou muset v případě námi testované výbavy s neprodyšnými avšak omyvatelnými potahy, přibalit ručník. Při pohledu na cenovku však lze nad výtkami mávnout rukou…

Nejdostupnější Dacia Bigster (mild hybrid 140 koní) startuje na ceně 549 000 Kč. Cena testovaného modelu s motorem Hybrid 155 v nejvyšší výbavě Extreme stojí 717 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Dacia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018